4 Reacties
4 dagen geleden
Lastig joh!
Onze baby krijgt zo goed als vanaf het begin kunstvoeding. Dat ging dus gelijk fout. Ook ontroostbaar huilen, buikpijn, slijm in keel/neus en niet willen slapen. Toen we van nutrilon 1 naar omneo gingen, ging het iets beter. De scherpe randjes waren er af. Nadat we een aantal weken pepti gaven, ging het een stuk beter. En tot op heden gaat het heel goed met de pepti.
Bij omneo is het koemelkeiwit wel iets opgeknipt, waardoor het voor gevoelige darmen beter te verteren is. Pepti is dan weer iets verder opgeknipt waardoor het voor lichte KMA te verwerken is.
Misschien heeft jouw dochtertje hele lichte KMA of erg gevoelige darmen.
Als je dochtertje daadwerkelijk KMA heeft, heeft geitenmelk geven waarschijnlijk geen zin. Het eiwit van een geit lijkt veel op die van koe. Dus dan zullen de darmen hetzelfde reageren. Maar geitenmelk lijkt wel weer het meest op borstvoeding. Dus bij gevoelige darmen zou geitenmelk wel weer een oplossing kunnen bieden.
En ik hoop dat het CB jou anders goed vooruit kan helpen! Ik heb niet per se goede ervaringen met het plaatselijke bureau waar ik heen moet maar wel met het algemene nummer.
3 dagen geleden
Gaf je eerst borstvoeding? En nam je toen zelf wel melkproducten?