15 Reacties
25 dagen geleden
Hi! Ik gebruik nu ook voor het eerst utrogestan ivm herhaalde miskramen. Ik moet zeggen dat ik niet heel veel klachten heb, af en toe gevoelige tepels, snel buiten adem en af en toe duizelig. Vraag me ook af of dat nou van de utrogestan komt of door hcg..
Blijf jij ook een aantal minuten liggen na het inbrengen? Ik merk dat het er toch altijd weer uit komt.
25 dagen geleden
Ik gebruik het ivm ivf :)
Vorige zwangerschap ook.
Het geeft idd wat (veel) troep in je onderbroek, dus draag ik inlegkruisjes ;)
Het geeft niet dat er wat uitkomt. Dat hoort zo.
Ik heb niet echt klachten..
Weet van de vorige zwangerschap dat ik heel moe was.. maar idd geen idee of het door de utrogestan kwam of (combinatie met) zwanger zijn..
Nu houdt mn lichaam het spannend.. had voor de testdatum bloedverlies (2,5 dag best wat) en deze week weer een halve dag..
voel verder ook niks geks oid behalve krampjes soms.. dus hoop dat het goed gaat allemaal!
25 dagen geleden
Herkenbaar allemaal👍☺️! Ja ook hier even eerder opstaan en paar minuten blijven liggen. Mijn moeheid gaat enorm op en neer. Wel heb ik nu meer hoop dat het goed gaat “omdat je er iets hopelijk aan doet”. Poli zei dat een vroeg echo noodzakelijk is, en niet pas bij 8-9 weken ivm evt stoppen met uterogestan bij bbz. Hebben ze dat ook met jullie afgesproken? Ik heb nu m’n eerste echo staan bij 6+5.
25 dagen geleden
Oh nee dat heeft de gyn destijds niet tegen mij gezegd. Ik val nu weer onder de verloskundige, heb daar met 7+3 een afspraak staan. Ik moest ook pas beginnen met de utrogestan bij een positieve zwangerschapstest.
Ik gebruik inderdaad ook inlegkruisjes, geen overbodige luxe 😅
Spannend met het bloedverlies! Wanneer mag je voor de eerste echo?
25 dagen geleden
Reactie op Louise_
Oh nee dat heeft de gyn destijds niet tegen mij gezegd. Ik val nu weer onde ...
De 15e.
Eerst zou ik de 22e pas echo hebben (bij 8+1), maar omdat ik toch weer bloedverlies had deze week, mocht ik een weekje eerder.
Vorige zwangerschap heb ik het tot week 8 (de eerste echo toen) gebruikt.
Nu mocht ik nu stoppen, maar doorgaan kon ook geen kwaad zei ze.. en ik denk zelf dat ivm het bloedverlies het wel goed is om nog even door te gaan, dus ik blijf nog even doorgaan :)
25 dagen geleden
Reactie op Gietertje
De 15e.
Eerst zou ik de 22e pas echo hebben (bij 8+1), maar omdat ik toch w ...
Duim voor je dat het bloedverlies snel stopt! Slim een weekje eerder. Lees wisselende stop momenten: van week 8-12. In Radboud kreeg ik advies tot 12 weken.
25 dagen geleden
Reactie op Kim7649578
Duim voor je dat het bloedverlies snel stopt! Slim een weekje eerder. Lees ...
Bloed was deze week gelukkig maar een halve dag (nouja avondje en ‘s ochtends was het al bijna over).. maar ik hoop idd dat het niet nog een keer gebeurt en dat het goed zit daarbinnen..
25 dagen geleden
Reactie op Gietertje
De 15e.
Eerst zou ik de 22e pas echo hebben (bij 8+1), maar omdat ik toch w ...
Fijn dat je iets eerder mag, hoe sneller je weet of alles daarbinnen goed gaat hoe beter. Ik zou ook nog maar even doorgaan dan inderdaad, als het toch geen kwaad kan! Hopelijk is het nu klaar met de bloedingen, het zijn al zo’n onzekere weken..
4 dagen geleden
Hoe gaat het met jullie bijwerkingen? Ik merk dat het wel went allemaal, en dat ik aan de hoofdpijn begin te wennen. Momenteel advies gehad om tot 16 weken door te gaan, daar baal ik wel een beetje van. Nogal gedoetje is het s’ochtends, maar je wilt ook niet te laat komen op t werk, dus hier gaat de wekker maar eerder 😂
3 dagen geleden
Ik ben 7+2 en gebruik het nu voor de derde dag, ook op advies van de gyn, na bloedverlies. Echo was gelukkig helemaal goed, dus het was een advies puur ter ondersteuning. Sindsdien geen bloedverlies meer gehad. Voel me wel ongelofelijk moe, maar of dat alleen door de progesteron komt? Geen idee! Gelukkig (nog) geen hoofdpijn. 🙏🏻
3 dagen geleden
Reactie op C1405
Ik ben 7+2 en gebruik het nu voor de derde dag, ook op advies van de gyn, n ...
Ja geen idee! Vermoeid was ik bij mijn vorige zwangerschappen ook, maar toen had ik het medicament niet. Momenteel gebruik ik uterogestan nu vier weken en heb niet het idee dat mijn bijwerkingen andere zijn dan toen ik net startte.