5 Reacties
2 dagen geleden
Hoi, wij zijn afgelopen jaar een maand op Sri Lanka geweest met onze baby die destijds 5 maanden oud was en ook niet gevaccineerd tegen mazelen. We hebben het overlegd met haar kinderarts en die heeft akkoord gegeven. Het klopt dat in veel landen momenteel mazelen uitbraak is, maar het is heel erg afhankelijk van hoe en waar je precies reist in een land of die kans dat je hiermee in aanraking komt daadwerkelijk groot is. Als je in hotels / toeristische plekken verblijft, kom je over het algemeen niet dusdanig in nauw contact met de lokale bevolking waardoor het risico klein is. Als je echt in hele afgelegen gebied bent of bv in homestays is dit een ander verhaal. Hetzelfde geldt voor risico op hepatitis A (overdracht via besmet water of voedsel). Het enige waar ik persoonlijk wel echt naar zou kijken is of het een malaria risicogebied is.
Ze kunnen je hierover ook bij de GGD informeren!
2 dagen geleden
Hi, wij wachten tot onze baby 14 maanden is om naar een hoger risico mazelen gebied te gaan. Willen geen onnodige risico's lopen. Als je een baby voor de 14 maanden met BMR laat vaccineren moet hij daarna nog een extra vaccinatie krijgen dus ipv 2 vaccinaties voor BMR krijgt hij er dan 3. Niet een heel groot probleem maar als het niet nodig is dan wachten we liever nog even met reizen naar een mazelen gebied.
gisteren
Wij hopen deze zomer te gaan en willen alleen gaan als ze vervroegd de mazelenprik heeft gehad. Vorig jaar heeft een nichtje het opgelopen op vakantie, ze is zo ziek geweest dat het twijfel was of ze het zou halen. Haar ouders’ zeiden dat als ze wisten dat het zo erg zou zijn hadden ze het ook vervroegd gegeven.
gisteren
Hoi!! Ik ben doktersassistente bij een huisartsenpraktijk die ook reizigersadvisering doet namens Reisprik. Wij adviseren bij verhoogd risico met een baby niet te gaan en te wachten tot de kleine zijn of haar vaccinatie heeft gehad.
Het blijft een advies maar waarom het risico nemen als er ook nog andere landen zijn om naar toe te gaan😉😄. Succes en alvast een heerlijke vakantie toegewenst!!
19 uur geleden
Ik zou kijken naar een vakantiebestemming zonder verhoogd risico. Er zijn genoeg warme landen die geen risico vormen. Als je naar een land wil met verhoogd risico kan dat volgend jaar als je kleine gevaccineerd is