31 Reacties

10 dagen geleden

Heb ik ook naar gezocht. Bij mij zou het om de pinkstervakantie en zomervakantie gaan. Ik las dat je de zomervakantie maar 3 weken krijgt. Bevallingsrust is natuurlijk geen vakantie.

10 dagen geleden

Reactie op Stumpy34

Heb ik ook naar gezocht. Bij mij zou het om de pinkstervakantie en zomervak ...
Bij mij ook zomervakantie en net wel/net niet pinkstervakantie. Ik was mij al rijk aan het rekenen, maar kon het mij ook niet helemaal voorstellen 🤭

10 dagen geleden

Zwangerschapsverlof wat samenvalt met gepland vakantieverlof, kan op een later moment – in overleg met de werkgever– alsnog worden opgenomen (artikel 8.6 cao po en artikel 14.1 lid 7 cao vo). Het vakantieverlof wordt dus niet afgeschreven, maar kan op een later moment worden genoten. Dit geldt voor alle vakanties (voor leerkrachten), niet alleen voor de zomervakantie.

10 dagen geleden

Reactie op MMM4

Zwangerschapsverlof wat samenvalt met gepland vakantieverlof, kan op een la ...
Via VBS

10 dagen geleden

Reactie op MMM4

Zwangerschapsverlof wat samenvalt met gepland vakantieverlof, kan op een la ...
Aha! Dus toch bovenop je verlof eigenlijk! 🤭🤞

10 dagen geleden

Ik werk in het basisonderwijs! En dat klopt! We hebben heerlijk lang verlof!

10 dagen geleden

Reactie op OnbevreesdeKoraalrif975408

Ik werk in het basisonderwijs! En dat klopt! We hebben heerlijk lang verlof ...
Wat fijn! En hoe werkt dat met salaris dan? 🙈

10 dagen geleden

Hier ook gehad en inderdaad toen de kerst- en voorjaarsvakantie niet als verlof hoeven rekenen. Gewoon doorbetaald gekregen!

10 dagen geleden

Reactie op OnbevreesdeKoraalrif975408

Ik werk in het basisonderwijs! En dat klopt! We hebben heerlijk lang verlof ...
Het gaat met de zomervakantie dan toch om max 3 weken? Of krijg je de volle 5?

10 dagen geleden

Klopt inderdaad! Je hebt namelijk naast al je verlof gewoon recht op vakanties en die neem je in het onderwijs standaard dan op dus plak je er aan :)

10 dagen geleden

Reactie op Zonnetje 2

Klopt inderdaad! Je hebt namelijk naast al je verlof gewoon recht op vakant ...
Maar volledige zomervakantie? Want ik las max 3 weken zomervakantie..

10 dagen geleden

Dat zou fijn zijn zeg. Ik werk ook in het onderwijs. 6 weken extra lijkt mij heerlijk ☺️

10 dagen geleden

Ik werk als locatieleider. Bij onze stichting krijg je alle vakanties volledig erbovenop.

8 dagen geleden

Ja alle schoolvakantie tellen niet mee. De vorige keer had ik verlof van de voorjaasvakantie tm de zomervakantie en zelf nog een week aan dagen die ik later nog kon opnemen.

8 dagen geleden

Hoi! Ja klopt, alle vakanties tellen niet als verlof. Dus het komt bovenop wat je eigenlijk krijgt.

8 dagen geleden

Reactie op Stumpy34

Maar volledige zomervakantie? Want ik las max 3 weken zomervakantie..
Ja volledige zomervakantie telt niet als verlof. Bij mijn 1e kindje net voor de zomervakantie bevallen en die 6 weken waren gewoon vakantie, geen verlof. Verlof ging pas na de vakantie verder.

8 dagen geleden

Plakken jullie ook nog ouderschapsverlof eraan vast?

8 dagen geleden

Reactie op SamClaassens

Ja volledige zomervakantie telt niet als verlof. Bij mijn 1e kindje net voo ...
Dat zou wel fantastisch zijn.. heb dan de pinkstervakantie er ook nog bij, zo al 7 weken extra lang met mijn baby. Hopen dat het goed gaat dit keer, perfecte timing 🥰

8 dagen geleden

Reactie op SmeN

Plakken jullie ook nog ouderschapsverlof eraan vast?
Bij mijn 1e kindje werkte ik ervoor fulltime. Na bevallingsverlof mijn contract op 1,0fte laten staan en 2 dagen betaald verlof opgenomen op advies van P&O. Was financieel voor mij het gunstigst en dan mag je na 1 jaar zonder boete je contract omzetten. Dit schooljaar nu 0,8fte en 1 dag onbetaald verlof. Ben van plan als mijn 2e kindje er is, weer 1 dag betaald verlof op te nemen na mijn bevalverlof.

8 dagen geleden

Reactie op Stumpy34

Dat zou wel fantastisch zijn.. heb dan de pinkstervakantie er ook nog bij, ...
Kom je uit NL of BE? In NL krijg je in het onderwijs alle vakanties + landelijke feestdagen terug (mits je werk dan ook gesloten is).