31 Reacties
8 dagen geleden
Reactie op SamClaassens
Kom je uit NL of BE? In NL krijg je in het onderwijs alle vakanties + lande ...
NL. Wij hebben op school wel de laatste week van de zomervakantie een gewone werkweek, dus dan telt die misschien niet mee. Hoe zit het met ouderschapsverlof? Stel je hebt wekelijks op vrijdag ouderschapsverlof, loopt dat door in de vakanties, of ook niet om dezelfde reden(je kunt geen ouderschapsverlof en vakantie tegelijk hebben)?
8 dagen geleden
Reactie op Stumpy34
NL. Wij hebben op school wel de laatste week van de zomervakantie een gewon ...
Tijdens de vakanties tellen de uren van het ouderschapsverlof niet door. Als goed is krijg je van je directeur een overzicht met alle dagen ouderschapsverlof die je opneemt per schooljaar. En anders kan je deze ook aanvragen bij P&O.
7 dagen geleden
Reactie op SmeN
Plakken jullie ook nog ouderschapsverlof eraan vast?
Ik denk dat ik nog weken tot de kerstvakantie daarvan opneem. Verder niet. Werk nu 4 dagen waarvan 1 dag een tijdelijke uitbreiding is (oragniseer ik alle feesten). Verwacht niet dat ze dat volgend schooljaar dan verder trekken, dus dan is het al een dag minder.
Ben na mijn vorige zwangerschap ook drie dagen gaan werken.
7 dagen geleden
Mijn bevaldatum is precies in de zomervakantie, 17 juli. Geldt het verlof dan pas na de zomervakantie? En hoe zit het bij de vader, die ook in het onderwijs zit? Ook pas na de zomervakantie?
7 dagen geleden
Reactie op DierbareOase579588
Mijn bevaldatum is precies in de zomervakantie, 17 juli. Geldt het verlof d ...
Dan is je zwangerschapsverlof tot de zomervakantie en krijg je het verlof nog na de vakantie erbij. Je blijft recht hebben op 16 weken verlof in totaal. 4 of 6 voor de bevalling en 10 of 12 weken erna. Wat je niet opneemt wegens vakantie, wordt er altijd achteraan geplakt. Het geboorteverlof van je partner telt niet in de vakantie, start daarna als hij dit wil opnemen.
Het kan ook gespreid worden opgenomen, zo heeft mijn vriend het gedaan bij onze eerste. Je moet het dan wel binnen 6 maanden opnemen.
7 dagen geleden
Reactie op SmeN
Maar mag je dan 4-6 weken voor de bevaldatum of vóór start zomervakantie?
Voor je bevaldatum. Zodra de zomervakantie start, komt jouw verlof on hold te staan en start weer naar de zomervakantie. Geldt ook voor de herfstvakantie.
7 dagen geleden
Reactie op SmeN
Dus als k 20 juli ben uitgerekend mag k op z’n vroegst 8 juni met verlof?
Als je dan 34 weken zwanger bent, mag je met verlof. P&O rekent dit ook voor je uit wanneer je je zwangerschap doorgeeft.