44 Reacties
8 dagen geleden
wij hebben het onze beide ouders gelijk verteld. De familie en vrienden doen we bij de 12 weken.🥰
8 dagen geleden
Fam vertellen we het zo snel mogelijk, ouders weten het al en mijn zus is vandaag aan de beurt. De rest rond de 12 weken met kerst😊 Wij zaten in een fertiliteitstraject dus konden het sowieso niet lang geheim houden.
8 dagen geleden
Wij willen het vertellen met kerst, dan is iedereen bij elkaar en lijkt 't ons een leuke verassing. We zijn dan als het goed is 11 weken zwanger en de week erop 12 weken met oud en nieuw aan onze vrienden. Maar wij hebben ook een aparte situatie. Wonen tijdelijk in het buitenland en zijn hartstikke blij dat we precies rond die 12 weken zitten als we op bezoek gaan thuis, waardoor we het met een meer gerust gevoel kunnen vertellen en vooral persoonlijk! 🤗
8 dagen geleden
Mijn ouders weten het (uit nood) mijn beste vriendinnen ook ☺️
Willen het morgen aan mijn schoonouders vertellen ☺️☺️
8 dagen geleden
Ouders gaan we het vertellen na de eerste echo met 8+3. Daarna gaan we de mensen af die heel dichtbij ons staan (beste vriendin, zus, schoonzus). Maar de grote meerderheid van de vrienden en familie pas met 12 weken. Doe vooral waar je jezelf goed bij voelt! Degene die we het voor 12 weken vertellen zouden we ook steun van willen als het misgaat.
8 dagen geleden
Ik heb het direct gedeeld. In het verleden heb ik het voor me gehouden, en toen het misging, heb ik dat ook niet gedeeld, wat het extra zwaar maakte. Nu vertrouw ik erop dat mijn lichaam perfect is om mijn kindje te dragen en te beschermen. Ik blijf positief en focus op dat vertrouwen. Tegelijkertijd geef ik eerlijk aan dat ik het spannend vind en ik krijg de juiste steun om me heen.
Ik herinner mezelf eraan om van dit moment te genieten en te vertrouwen op mijn lichaam. Geniet van alle kleine kwalen, maar ook van de momenten waarop er geen zijn. Het is allemaal onderdeel van dit bijzondere proces. Hoewel apps zoals deze en sociale media soms angst kunnen oproepen, blijf ik gefocust op het mooie van deze reis.
Vertel wanneer jij denkt dat het tijd is om te vertellen. 🤗
8 dagen geleden
Haha ik zie nu pas dat ik met mijn hongerige hoofd een heel kort onduidelijk antwoord had gegeven 🤣🤣
Ik ben nu 7+3 en mijn beste vriendinnen weten het vanaf de test op 21 oktober.
Mijn partner heb ik verrast op 22 oktober met een leuk truitje voor mijn zoontje met "ik word grote broer" met daar een positieve test in.
Ik heb het afgelopen dinsdag aan mijn ouders moeten vertellen omdat mijn pa paella wou maken met garnalen en ik kan echt niet doen alsof ik dat niet lus 🤣🤣 dat had hij meteen door gehad.
We willen het morgen aan mijn schoonouders vertellen. En daarna komt rustig de inner cirkel het te weten dus mensen die ik regelmatig zie en spreek.
Rond 13 weken als de nipt en de 13 weken echo goed zijn komt er vast ook iets online ☺️☺️
8 dagen geleden
Dankjullie wel allemaal voor de reacties! Dit helpt zeker ik het maken van de keuze om het wel/niet vroeg te vertellen. Met name omdat het ook mis kan gaan natuurlijk. Met kerst ook een mooi idee. Ik ga er nog even over nadenken maar vond het fijn om te delen en jullie antwoorden te lezen!
8 dagen geleden
Reactie op LevendigeOlijf304851
Dankjullie wel allemaal voor de reacties! Dit helpt zeker ik het maken van ...
Ik vind het onder het topic dat het mis kan gaan heel belangrijk dat mijn beste vriendinnen het als eerst wisten daar ga ik toch naartoe als het mis gaat.
8 dagen geleden
Ik deel het met 6 weken aan onze ouders en broers en zussen. Vriendinnen wellicht iets later, maar dat ligt er ook aan of ik ze voor die tijd zie of niet. Als het misgaat wil ik he took delen. Mijn eerste zwangerschap eindigde in een miskraam en dat heb ik met veel naasten pas laat gedeeld. Weet nu wel dat ik dat ook gewoon wil delen, dus dan maakt het weinig uit dat ik het vroeg vertel.
8 dagen geleden
Mijn beste vriendinnen weten het en de directe familie ook. Mocht het misgaan, dan wil ik dat ook met ze delen en niet eerst hoeven uitleggen