44 Reacties
8 dagen geleden
Wij vertellen het volgende week aan onze ouders. Dan zou ik 5.4 zijn. De rest volgt later.
Onze ouders gaan mee lunchen als bedankje voor het oppassen op onze dochtertje van 1 jaar. Tijdens het eten zullen we haar een slab om doen waarop staat dat ze grote zus wordt 🥰
De rest doen we later. Vorige keer kwam onze vriendengroep bij elkaar toen ik net een goede 10 weken echo had gehad, dus dat was een mooi moment. Nu zien we wel weer hoe het loopt met de feestdagen. Tot de nipt delen we het dan met mensen die dichter bij ons staan, na een goede nipt zetten we wss ook iets op social media.
8 dagen geleden
Enkele dagen na positieve test aan ons kindje van 3, ouders en schoonouders en broers/zussen
8 dagen geleden
Omdat ik voor de derde keer zwanger ben dit jaar hebben we het gelijk verteld aan mijn ouders, schoonouders, 2 vriendinnen en mijn werk omdat ik deze keer echt even niet meer alleen door het eerste trimester heen wil. Ik heb alle liefde en hulp nodig van mijn village.
De rest vertellen we het wel na het eerste trimester
7 dagen geleden
De oma’s gelijk. Mijn beste vriendinnen na de eerste echo met 7 weken en de rest van de familie met 12 weken.
7 dagen geleden
Wij vertellen het met sinterklaas aan schoonouders, schoonzus en schoonbroertje. Beste vriendinnen na de eerste echo en de rest van de familie pas na de 13 weken echo.
7 dagen geleden
Ik ben nu (het is nog pril) voor de tweede keer zwanger. Vorige maand ging het helaas mis. Maar ik was blij dat mijn (schoon)ouders en een aantal vriendinnen het wisten.
Nu hebben we het gister weer verteld.
Helaas de maand voor mij heeft één van mijn vriendinnen dit ook gehad. Toen hebben we gemerkt dat het fijn is om op naasten terug te kunnen vallen.
Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders. 🤍
Altijd doen waar jij/jullie je goed bij voelen.
6 dagen geleden
Ik ben op het moment heel pril zwanger (volgens mijn eigen berekening 4 weken) en we willen het of rond mijn verjaardag 10 december of rond de kerst aan onze ouders vertellen. Bij onze dochter vond ik het fijn dat de mensen die het dichtste bij me stonden het al wat eerder wisten, omdat ik me flink beroerd voelde haha. Ik ga het vandaag wel aan de gastouder vertellen om alvast een plekje te regelen.
6 dagen geleden
Ik vind t echt onmogelijk om geheim te houden haha. Dit weekend uiteten geweest met vriendinnen en het viel zo op dat ik geen wijn dronk en de carpaccio en vis liet staan.
Mensen die ik niet zie of waar ik niet mee eet, lukt het beter om niks te zeggen, maar met al die borrels vind ik het wel lastig.
6 dagen geleden
Onze ouders weten het al.. 2e kindje en kan al geen broek meer aan.. ben opgezet 🤣. Dat kan ik nooit tot 12 weken volhouden.. broers/zussen man kant vertellen we het 30 november op verjaardag van schoonvader. Dan hebben we de 1e echo gehad. Mijn broer vertellen we het als die over 3 weken terug is in nl
5 dagen geleden
Wij zitten erg in dubio. Ben benieuwd naar jullie mening. Ik weet dat het een persoonlijk iets is..
Ik ben nu pril 3+4 weken zwanger. Bij 3+6 staat al bijkletsen met een beste vriendin gepland en die weet als enige van onze wens. Die gaat geheid vragen hoe het gaat en als ze me aankijkt kan ik het denk ik moeilijk geheim houden. Of ik moet overtuigd gaan liegen.. zou ik opzich kunnen denk ik. Maar wil ik dat tegen haar?
Wanneer ik 5+1 ben heb ik een high cocktail staan met klein clubje vriendinnen (o.a die beste vriendin). Daarna gaan we ook uit. Tja AB kuur bij blaasontsteking.. denk niet dat ze daar intrappen. Niet gaan en ziek melden vind ik ook jammer...
Dan zit ik er ook nog mee; wanneer gaan we het onze ouders vertellen. Ik wil absoluut niet dat die het via via horen. Eigenlijk zou ik rond 6 weken vertellen prettigst vinden, maar ik wil niet dat mn vriendinnengroep het echt zoveel eerder weet dan mn ouders...
En daarnaast, is het oke dat mensen het 4 weken voor zich houden?
5 dagen geleden
Reactie op Mo11
Wij zitten erg in dubio. Ben benieuwd naar jullie mening. Ik weet dat het e ...
Mijn beste vriendinnen wisten het al bij de positieve test ☺️
Die zijn voor mij het belangrijkste als er iets mis gaat wil ik bij hun terecht kunnen.
Duidelijk gemaakt dat ze niks mochten zeggen nog.
Ouders en schoonouders weten het nu ook morgen 8 weken.
En we hebben aangegeven nog even te wachten met de rest in te lichten tot een week of 13 wanneer de testen goed zijn.
Dus rond kerst hoort de rest het ☺️
5 dagen geleden
Reactie op Mo11
Wij zitten erg in dubio. Ben benieuwd naar jullie mening. Ik weet dat het e ...
Ik denk dat het inderdaad heel persoonlijk is. Ik wil bijvoorbeeld echt dat mijn moeder het als eerste weet. Vorige keer (in mei) heb ik het haar meteen verteld en schoonouders, beste vriendin, broers vrij snel erna. Deze keer wilde ik wat langer wachten na de ervaring van de vorige keer en heb ik het de afgelopen weken niet aan mijn vriendinnen verteld toen ik ze zag. Voelde me een beetje schuldig maar weet dat ze het zullen begrijpen dat ik nu voorzichtiger ben (en denk dat sommige wel langzaam vermoedens gaan krijgen wat logisch is ivm onze kinderwens). Maar ik ben zowel de eerste keer als nu trouw gebleven aan mijn gevoel. Mijn moeder weet het inmiddels wel, die merkte het na 1 minuut al aan mij en had al door dat ik wat afstandelijker deed in het contact 😃 Overigens is het met uit eten steeds mega lastig, heb al 2x met tapas biefstuk voor m’n neus gehad die ik subtiel moest afwijzen. Dus ik denk dat je met de cocktails/uitgaan in een onhandige situatie gaat komen. Maar ik heb het gevoel dat je het ergens ook wel graag wil vertellen aan je beste vriendin. Dus misschien dat gewoon lekker doen, dan kan zij je helpen met het verbergen met de cocktails.