22 Reacties

7 dagen geleden

Ik dacht juist dat die van Vitakruid wel goed was? Ik slik deze ook op aanraden van anderen!

7 dagen geleden

Reactie op Rosera

Ik dacht juist dat die van Vitakruid wel goed was? Ik slik deze ook op aanr ...
Ik ben dus ook in de war! Ik hoor indd van anderen ook.. maar in een paar topics hier van niet

7 dagen geleden

Ohh wat gek… waarom zou die niet goed zijn dan? En welke wordt dan aanbevolen?
Je zou de ingrediëntenlijst van de multivitamine die je nu slikt eens naast deze lijst aan aangeraden vitamines kunnen leggen: https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina/Vitamines-tijdens-de-zwangerschap Ik denk eerlijk gezegd dat tussen de verschillende merken maar weinig verschillen zullen zitten, maar misschien is dat een incorrecte aanname vanaf mijn kant

7 dagen geleden

Ik slik deze ook, heb m’n vorige zwangerschap ook deze geslikt en vond ‘m heel fijn! Ook bij het geven van borstvoeding na de bevalling is deze geschikt

7 dagen geleden

Ik slik deze ook op aanraden van mij verloskundige maar hier zit geen visolie (omega3) in dus die moet je er dan wel bij nemen

7 dagen geleden

Reactie op asen

Ik slik deze ook op aanraden van mij verloskundige maar hier zit geen visol ...
Welk gebruik jij van omega3?

7 dagen geleden

Mijn vk zei dat zolang er foliumzuur en vitamine d in zit is goed. Kan zelf niet tegen de multivitamines dus slik enkel dat. Dus zal niet weten waarom die niet goed is.

7 dagen geleden

Ik heb van de week een live gezien van de verlosmoeder op insta en zij legt het allemaal uit. Volgens mij kwam die van vitakruid inderdaad als 'minder' maar zeker niet slecht. Enige wat ik onthouden heb is de davitamon multi met visolie en die slikte ik toevallig al. Je kunt op insta die live terug vinden op haar pagina.

7 dagen geleden

Ik heb de reel van verlosmoeder gekeken. Het ging over dat vitakruid folaat heeft ipv foliumzuur. Kijk maar op de achterkant van de verpakking. Verlosmoeder legt uit dat folaat niet onderzocht is, en foliumzuur wel bewezen is. En ze daarom aanraad om gewoon foliumzuur te slikken. En daarbij had geloof ik vitakruid van sommige vitaminen veel hogere dosering dan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid. En is het ook nog eens duurder dan andere multivitamine. Ik slik zelf Davitamon compleet zwanger. Ik eet genoeg vis dus voor mij prima dat er geen omega 3 in zit.

7 dagen geleden

Reactie op asen

Ik slik deze ook op aanraden van mij verloskundige maar hier zit geen visol ...
Ah zo ja ik slik die van vitakruid en dan nog los visolie en vitamine D3 druppen erbij dus dat zal vast goed zijn dan ga ik maar vanuit

7 dagen geleden

https://www.instagram.com/reel/DB4dedaoeIE/?igsh=aXBkZ21rZGVqYzU4 Het volledige supplementen verhaal van verlosmoeder

7 dagen geleden

Vitakruid tijdens eerste en deze zwangerschap geslikt. Folaat is een goed opneembare vorm van foliumzuur dus ik ga er vanuit dat het goed is

7 dagen geleden

Maar op de verpakking van Vitakruid staat wel Foliumzuur en geen folaat..?

7 dagen geleden

Dit zie ik op website vitakruid en zij zeggen dat folaat beter is dan foliumzuur. Maar volgens de verlosmoeder is het effect van folaat niet onderzocht. Aan ieder zelf de keuze waar je je prettig bij voelt en wat je kiest. Zou goed kunnen dat folaat wel hetzelfde effect heeft als foliumzuur, maar volgens die verlosmoeder is het gewoon niet onderzocht of het dezelfde voordelen heeft voor een zwangerschap.

7 dagen geleden

Folaat is de natuurlijke vorm van foliumzuur en er is wel al tientallen malen bewezen dat folaat beter en sneller word opgenomen als foliumzuur. Dus in die zin is haar opmerking dat folaat niet bewezen is in de zwangerschap een vrij zwak argument om vitakruid af te branden

7 dagen geleden

Wat beter is weet ik niet want ik ben ook geen expert, maar ik kan wel delen wat ik gelezen heb. Ik vond het wel helder toegelicht door lareb. https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina/Foliumzuur-of-folaat-tijdens-de-zwangerschap

7 dagen geleden

Ik slik deze ook, maar als het qua foliumzuur niet voldoende is.. zou los extra foliumzuur slikken een optie zijn??

7 dagen geleden

Ik denk dat vitakruid opzich prima is hoor. Maar ze claimen (of in ieder geval influencers van hun) dat actief folaat beter is, omdat veel mensen foliumzuur niet goed genoeg kunnen omzetten. En dat is gewoon niet waar, zie ook de link van het lareb die al gedeeld is. Actief folaat is ook nog niet goed onderzocht, daar zou ik me persoonlijk niet zo druk om maken. Want kan me bijna niet voorstellen dat het dan ineens minder zou werken dan gewoon foliumzuur. Wel is vitakruid waarschijnlijk veel duurder en zitten er ook wel veel vitamines in die flink overgedoseerd zijn. Dus vraag me af wat daar de reden van is, en of dat geen kwaad kan.

4 dagen geleden

M'n verloskundige (is ook heel veel met voeding/medicatie etc bezig) gevraagd: Als je goed gevarieerd eet heb je eigenlijk alleen maar foliumzuur nodig, en welke maakt niet uit welke gelukkig) en Vitamine d die je evt. ook krijgt als je 45 minuten per dag buiten gezicht, nek en onderarmen daglicht geeft. Vitamine extra is dan niet nodig. Ze zei 'zwangeren zijn een mooie marketingdoelgroep daarvoor' :p Ik blijf ze zelf wel nemen voor het geval ik anders te weinig groenten oid eet, en heb ze toch al :-p maar voor degenen die zich zorgen maken, is dit misschien goed te weten!