13 Reacties
8 maanden geleden
Zou wel 2 zetten van 50 en 56 mee nemen enzo als je der 2 nachten moet blijven
8 maanden geleden
Ik ben er ook over na aan het denken (geplande keizersnede). Gister wat pyjama’s besteld, die gaan er sowieso in en een jurk om in naar huis te gaan. Is een
lange jurk en daar kan ik makkelijk in voeden. Dan drukt dat niet op mijn wond. Alleen die jurk ga ik ook nu nog dragen , dus die gaat wel in de tas als ik gepland weg ga, maar mocht de kleine meid eerder komen dan kan manlief het in de koffer stoppen.
Verder lees ik graag mee!
8 maanden geleden
Wat ik er de vorige keer in had zitten (uiteindelijk thuis bevallen): Kleding voor jezelf, toilettas, opladers (als je camera mee hebt ook daarvan), eventueel een extra bril, iets te lezen en iets te snacken.
Schoon t-shirt, ondergoed en tandenborstel van je partner
Kleertjes in verschillend maten voor de kleine. Als je flesvoeding wilt geven eventueel een fles, eventueel een speen en klein knuffeltje die jij na de bevalling even onder je kleding kan schuiven en die daarna mee de wieg in kan.
Kleingeld voor de rolstoel
8 maanden geleden
Reactie op Pippi.Kakelbont
Ik ben er ook over na aan het denken (geplande keizersnede). Gister wat pyj ...
Welke pyama’s heb je besteld? Ik heb nog niets gevonden.. dacht zelf met korte mauwen/pijpen ivm de warmte in de zomer…
8 maanden geleden
Reactie op Babydroom1988
Welke pyama’s heb je besteld? Ik heb nog niets gevonden.. dacht zelf met ko ...
Voor pyjama's (die ik waarschijnlijk toch niet meer draag daarna) heb ik bij de zeeman wat verschillende setjes gehad. Een met knopen, lange mouw en lange broek, pyama lange broek maar dunne stof, korte broek setje en nog een korte joggingbroek apart. Vanwege de keizersnede wel alles wat oversized gekocht. De broeken van de pyjama's kunnen de dagen/weken daarna ook nog aan met een shirtje voor comfort.
Ondergoed neem ik de boxers van mijn vriend mee. Zitten lekker hoog en ruim🤣
Persoonlijk neem ik liever een setje teveel mee dan te weinig. Helemaal mijn gevoel hoor maar dan kan ik op het moment zelf bekijken waar ik behoefte aan heb😊
Tandenborstels heb ik voor een keertje handmatige/ wegwerp gekozen puur voor het gemak. Vooral omdat we niet zo goed weten hoelang we moeten blijven.
8 maanden geleden
De wieg mag inderdaad niet vol knuffels ivm verstikkingsgevaar. Wij hadden een klein knuffeltje die we iedere keer in het hoekje zetten van welke kant ze met haar hoofd op lag, wisten we dat we na het voeden het hoofdje de andere kant op moesten leggen. En die knuffel inderdaad regelmatig even voor de geur onder mijn kleding gehad
8 maanden geleden
Reactie op C1405
Ah zo😊 want ik had begrepen dat er geen knuffeltjes mee mogen in de wieg? ...
Nee klopt idd. En je heb ook van die couveuse knuffeltjes. Die zijn echt speciaal voor kindjes die vroeg geboren zijn en dan de geur van mama bij zich houden.
Maar je heb gelijk hoor, de eerste periode geen knuffels in bed. Ik denk dat m'n zoontje met een maand of 4 met een knuffeldoekje van takkie ging slapen. En nu slaapt ie niet meer zonder (19 maanden).