12 Reacties
5 maanden geleden
Hee! Ik zou zeggen gewoon naar haar luisteren en om de 4 uur voeden, zeker als haar gewicht netjes is. Ons zoontje laat er snachts ook gerust 4 uur tussen zitten. Nu probeer ik overdag om de 2 uur te voeden ongeveer want hij zit nog niet op zijn geboortegewicht maar ik krijg hem soms ook met geen mogelijkheid wakker dus dan denk ik laat maar zitten 😅
5 maanden geleden
Bij onze eerste hebben we in de kraamweek netjes de drie uur aangehouden, maar daarna zijn we meer zijn ritme erin gaan volgen. Dit kwam vaak overeen met om de 4 uur, maar soms ook eerder. Had dit toen nagevraagd en was helemaal prima, juist fijn ook voor jezelf om even wat meer slaap te krijgen. Wel in de gaten houden dat ze gedurende de 24u de juiste hoeveelheid voeding blijven binnen krijgen, ze in gewicht blijven toenemen en hun temperatuur goed kunnen blijven houden, zeiden ze toen.
5 maanden geleden
Bij ons is de lactatiekundige langs geweest, dochter is geboren op 5/7. Ze gaf aan: eens per 24 uur mag er 6 uur tussen de voeding zitten, mooiste als dat ‘s nachts is. Overdag wakker maken als ze zelf na 3,5 tot 4 uur niet wakker is. Dus ik denk dat je haar ritme gewoon kan volgen!
5 maanden geleden
Reactie op BehulpzamePegasus690003
Bij ons is de lactatiekundige langs geweest, dochter is geboren op 5/7. Ze ...
Owja dat is ook wel handig om te weten! Onze zoon ook van 5 juli. Hij zit alleen nog niet op zijn geboorte gewicht. Dus overdag die ik om de 3 uur / 3,5 ongeveer. En in de nacht dan 1 keer 4 uur er tussen en de rest dan 3,5. Moet hem eigenlijk bijna altijd wakker maken voor een voeding. Als hij op zijn geboortegewicht zit dan wil ik de voedingen in de nacht ook wat meer loslaten.
5 maanden geleden
Die drie uur is vooral om haar niet te slap te laten worden, zo na de geboorte. Maar als ze het op vier uur doet, dan is dat super goed volgens mij. Uiteindelijk zijn het maar getallen door mensen bedacht 😉
5 maanden geleden
Luister naar je gevoel. Wij hebben een baby van nu 5 dagen en de nachtvoedingen gingen niet van harte. We kregen hem met geen mogelijkheid wakker en hij dronk slecht. Omdat hij in gewicht netjes toeneemt, mochten we van de verloskundige 1 nachtvoeding laten vervallen. Als hij wel komt dan mogen we de voeding uiteraard alsnog geven.
5 maanden geleden
Ik zit met precies hetzelfde dilemma, ze ligt dan echt heel lekker te slapen en dan begint de wakker maak worsteling. Ik heb het gevoel dat ik haar aan het dwingen ben om te eten. Ze komt goed aan en is ook 1 juli geboren. ‘s nachts laat ik haar nu gewoon 4 a 5 uur slapen. Lactatiedeskundige zegt tussen 1 en 7 mag je een baby die gewicht aankomt gewoon laten slapen.
Overdag vind ik het nog lastig wat te doen. Ook voor mijn eigen dag schema als ik eerlijk ben… als ze in de ochtend niet veel eet en ik zit de hele middag opgesloten op de bank bv te geven.
Ik wil eigenlijk als ze 2 weken is en ruim op geboortegewicht een paar dagen proberen wat er gebeurt als ik helemaal niks bijhoud maar het gewoon laat gaan zoals het gaat. Of ze dan genoeg drinkt. En dan wel elke dag even wegen natuurlijk!
5 maanden geleden
Plasluiers, gewicht en alertheid zijn het allerbelangrijkst! Het zijn geen robots dus volg je gevoel als die drie dingen goed zitten❤️