16 Reacties

6 maanden geleden

Hier voor een keizersnede gekozen 7 juli staat hij gepland 😊

6 maanden geleden

Ik ga het vaginaal proberen. De vorige x een keizersnede gehad ivm stuitligging. De arts geeft aan dat ik 80% kans heb dat het gaat lukken. En ze gaan niet zo "ver" als normaal, qua weeënopwekkend enz. En dat geeft me ook wel rust. We hebben een tweeling van 2.5 jaar rond lopen, dus een sneller herstel zou fijn zijn😅

6 maanden geleden

Mijn eerste was een keizersnede , tweede vaginaal gelukt en hopelijk nu weer vaginaal 🍀 En jij ? Heb je al een beslissing kunnen maken ?

6 maanden geleden

Eerste keer vaginaal, tweede keizersnede vanwege verkeerde ligging baby. Nu gaan we weer voor vaginaal... Ben benieuwd wanneer deze kleine komt.

6 maanden geleden

eerste keer keizersnede ivm stuitligging. Toen mentaal veel last gehad van de gedachte dat ik niet echt zelf een kind op de wereld gezet heb. Nu dus zeker eerst vaginaal proberen, baby ligt deze keer goed. Kwa herstel heb ik echt nergens last van gehad na de keizersnede dus denk ik dat ik wel meer “last” zal ervaren van een vaginale bevalling. Erg benieuwd! Zie vooral op tegen die dikke “luiers” die je een periode moet dragen tegen het bloed verlies. Ook dat heb je na een keizersnede vaak veel minder omdat alles goed schoon gemaakt word tijdens de operatie. We gaan het allemaal zien 🤗

6 maanden geleden

Eerste keer keizersnede vanwege dwars/stuit ligging. Nu had ik weer een keizersnede ingepland ivm weer een stuit ligging. Maar afgelopen maandag had ik bloedverlies en behoorlijke krampen, dus naar het zkh. Ik dacht, nu komt hij eerder via keizersnede. Blijkt dat hij ineens goed ligt met hoofd naar beneden 😯 was een beetje in shock haha ik ga het dan wel vaginaal proberen ook ivm herstel. Maar vind het ineens spannend haha

6 maanden geleden

Vorige keer (16 jaar geleden) een spoed keizersnede gehad met 36.1 in verband met minder leven. Ik hoop nu op een vaginale bevalling!

6 maanden geleden

Bij mijn eerste uiteindelijk een spoed keizersnede gehad ivm complicaties. Deze wordt een geplande keizersnede. (Ivm een niche zwangerschap dat een miskraam werdt in 2023) Wij krijgen nog te horen wanneer en hoelaat deze gaat plaatsvinden👌🏻.

6 maanden geleden

Vorige keer spoedkeizersnede ivm verkeerde ligging (sterrenkijker met voet naast haar hoofd), maar zij was ook met een uitwendige versie uit stuit gedraaid. Omdat de baby nu zelf met haar hoofd naar beneden is gaan liggen, toch gekozen om het weer vaginaal te proberen.

6 maanden geleden

Reactie op iniminiemij

Mijn eerste was een keizersnede , tweede vaginaal gelukt en hopelijk nu wee ...
Jaa, ik ga het ook vaginaal proberen. Ben beniuwd. Mijn eerste lag verkeerd, en was iets aan de grote kant voor mij. Ik bleef hangen op 8cm, dus kreeg een keizersnede...

6 maanden geleden

Reactie op Irisvk98

eerste keer keizersnede ivm stuitligging. Toen mentaal veel last gehad van ...
Hoezo heb je niet echt een kind op de wereld gezet? Je hebt je kindje toch 9 maanden lang gedragen en verzorgd? Er is een gezond mensje op de wereld gekomen?

6 maanden geleden

Reactie op Kris05

Hoezo heb je niet echt een kind op de wereld gezet? Je hebt je kindje toch ...
Dat heb ik tuurlijk wel maar in mijn hoofd heb ik minder recht van meepraten dan vrouwen die vaginaal bevallen zijn. Iets in mijn eigen hoofd

6 maanden geleden

Reactie op Irisvk98

Dat heb ik tuurlijk wel maar in mijn hoofd heb ik minder recht van meeprate ...
Probeer het alsjeblieft los te laten❤️ Bedenk je even wat je in die 9 maanden allemaal hebt gedaan en welke dingen je juist hebt gelaten. Er is een heel mensje in jouw gegroeid, dat heeft JOUW lijf gefaciliteerd. En na 9 maanden is er 1 doel; hij of zij moet geboren worden. En ook dat is gebeurd.

6 maanden geleden

Reactie op Irisvk98

Een keizersnede is ook een hele operatie hè niet vergeten, je hebt je kindje net zo goed op de wereld gezet 😊 herstel alles is veel zwaarder. Zou er geen onderscheid in maken een keizersnede is heel wat en mag je trots op jezelf zijn’

6 maanden geleden

Reactie op Irisvk98

Hopelijk kun je die gedachte een keer loslaten.. het is geen wedstrijdje wie het meest heeft moeten lijden voor de geboorte van haar kind ofzo… Ik word er oprecht een beetje droevig van zoals je het omschrijft. Net als dat iedereen om mij heen de keizersnede momenteel doet voorkomen alsof het niets voor stelt. “… zat na 2 dagen al weer in het restaurant” “… heeft nergens last van gehad en ging na x dagen al weer de deur uit”. Door dit soort opmerkingen lijkt mijn partner nu ook een beetje te verwachten dat ik zometeen na de ks na 3 dagen weer de oude ben en vrolijk door de kamer huppel. Terwijl de gynaecoloog zegt dat het herstel toch echt veel zwaarder is. Je moet het maar zo zien: de 1 heeft het het zwaarst voor de geboorte, de ander erna. Maar twijfel alsjeblieft nooit aan hoeveel recht van spreken jij hebt omdat je kind via je buik naar buiten is gekomen ipv via je vagina.

6 maanden geleden

Hopelijk kun je die gedachte een keer loslaten.. het is geen wedstrijdje wi ...
Dit inderdaad, zo wisselend hoe je erop reageer... Ik had echt weinig last van mijn wond, die mocht zeker niet klagen. Maar ook dan heeft wel je hele buik open gelegen (1 van de zwaarste buikoperatie hè!) Dus je heb gewoon behoefte aan meer rust, mag niet tillen enz... Alles voor een goed herstel! Dus hoe fit je er ook uit komt, 6 weken je rust pakken is echt een vereiste! En... Waarom denk je dat het de laatste tijd steeds meer aandacht komt voor behandelingen ed na een keizersnede? Omdat er nog steeds vrouwen zijn die zelfs na 20 jaar nog last ervan hebben? Dus kleine ingreep? Zeker niet! Ook een keizersnede is een volwaardige bevalling en ook heel bijzonder om mee te maken! Persoonlijk was het niet mijn eerste keus, maar vind het zo bijzonder dat ik het mee heb mogen maken.