36 Reacties
vorig jaar
Ik heb dit bij de eerste geslikt omdat mijn moeder zwangerschapsvergiftiging had gehad bij mij. Nu ga ik het weer slikken om dezelfde reden maar ook omdat mijn eerste dochtertje een laag geboorte gewicht had. Dit had dus bij de eerste niks uitgehaald voor het gewichtje 😅 heb geen zwangerschapsvergiftiging gehad overigens dus of het daarvoor iets heeft gedaan weet ik niet. Verder vond ik het geen probleem ze te slikken en heeft het geen gevolgen oid gehad.
vorig jaar
Reactie op lavi sb
Ja ik heb hem ook gehad bij m’n eerste zwangerschap vanwege geboortegewicht ...
En heeft het bij jou geholpen?
vorig jaar
Reactie op Anno27
Hier een p13 kindjes gehad 12 maanden geleden. Ik krijg deze zwangerschap w ...
Geen idee. Wij krijgen tzt ook extra groeiecho’s. Maar zijn nu nog niet zover in de zwangerschap. Bij de eerste hebben ze het nooit door gehad. Daar zeiden ze telkens dat het juist een hele grote baby zou zijn. Ik had alleen heel veel vruchtwater
vorig jaar
Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad. Omdat dit aangeraden wordt om pre eclampsie voor te komen en betere doorbloeding van de navelstreng. Dit wordt standaard aangeraden voor vrouwen vanaf 35 jaar die zwanger zijn en ook dus voor laag geboorte gewicht. De huisarts schreef het voor. Heb er geen bijwerkingen van gehad en heb gewoon een goede zwangerschap gehad. Nu ben ik 5 wkn zwanger, maar ik weet dat dit me weer aangeraden zal worden vanwege mijn leeftijd nu 41 jaar.
vorig jaar
Ik moet het ook gaan slikken! Volgens mij was het bij mij wegens hoge bloeddruk en hoog gewicht van mij. En dat de kans groot is dat het kindje eerder geboren moet worden voor de gezondheid van ons allebei.
Heb een recept gekregen van de gynaecoloog, maar hij legde uit dat het vergelijkbaar is met sinaspril qua dosering
vorig jaar
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb 12 december weer een afspraak en dan zou ze het recept uitschrijven. Ze had het over een lage dosering inderdaad
vorig jaar
Ik ben gisteren begonnen met 160mg per dag en ik vind het best heftig. Fysiek heftig op de maag en mentaal heftig omdat ik nooit had verwacht dat ik dit nodig zou hebben (zwangerschap van mijn dochter verliep probleemloos). Twee dagen na mijn miskraam vorige maand belandde ik in het ziekenhuis met covid en een zeer lage bloeddruk van 60/40. Hierdoor is mijn nierfunctie iets onder gemiddeld geworden en heeft de gynaecoloog dit voorgeschreven.
Mijn dochter is met P51 geboren dus hoop niet dat door de betere doorbloeding ik ineens een P85 kind baar😂
vorig jaar
Welke hebben jullie voorgeschreven gekregen? Ik moet elke ochtend een bruistablet nemen, goooooor
vorig jaar
Er staat overal dat het geen kwaad kan en dat er geen bijwerkingen zijn voor het ongeboren kindje. Maar intern blijf ik twijfelen om het te nemen. Zijn er anderen die ook hebben getwijfeld?
vorig jaar
Reactie op lientjetientje
Er staat overal dat het geen kwaad kan en dat er geen bijwerkingen zijn voo ...
Ik moest het slikken bij mijn eerste en heb dat toen niet gedaan. Kind is met p2 geboren en zwangerschapsvergiftiging. Dus ga het nu wel doen. Baat het niet dan schaadt het niet. Extreem lage dosering
vorig jaar
Reactie op lientjetientje
Er staat overal dat het geen kwaad kan en dat er geen bijwerkingen zijn voo ...
Ik heb ook heel erg getwijfeld. Slik het nu 2 weken. Eerste 2 dagen echt beroerd van geweest. Daarna nergens meer last van.
vorig jaar
Ik ben besproken door mijn verloskundige in het ziekenhuis met een gynaecoloog omdat wij ook een dochter hebben gekregen van 2300 gram. Ziekenhuis wil nu een afspraak met mij om deze aspirine te bespreken. Tijdens mijn vorige zwangerschap zeiden ze al dat dit een mogelijkheid was bij een eventuele tweede maar ik heb eigenlijk altijd gezegt dat ik het niet wil, ook tijdens mijn eerste gesprek met mijn verloskundige met 8 weken. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen.. het gesprek gaan we aan met de gynaecoloog maar heel mijn gevoel en lichaam zegt dat ik het niet moet doen. Heb toch ook een gezonde dochter gekregen die nu 3.5 is en het heel goed doet. Maar toch zegt een klein stemmetje wat als je het niet doet en het niet goed komt met de baby.. hoe staan jullie erin?