8 Reacties
één maand geleden
Ligt aan je keuze, wil je het graag houden of toch kiezen voor abortus? Bij abortus kan je de huisarts bellen die stuurt je door naar de kliniek ( als ik het goed heb )
Anders idd verloskundige bellen. Als je twijfelt kan je sowieso een gesprekje bij verloskundige of de huisarts aanvragen denk ik!
één maand geleden
Reactie op Lynnlynnn
Sorry als ik dom over kom
Nee hoor, heeft niks met dom te maken, het is juist verstandig om meer informatie op te doen als iets je niet duidelijk is 😊
Als je 2,5 week geleden onveilige seks hebt gehad is een positieve test absoluut mogelijk. Na ovulatie (het vrijkomen van je eicel en dus het moment om gemeenschap te hebben/hebben gehad om zwanger te kunnen worden) en de innesteling (het moment dat je bevruchte eicel zich innestelt in je baarmoederwand) is gemiddeld tussen de 6 en 12 dagen. Vanaf dit moment gaat je lichaam hCG aanmaken, het hormoon dat gedetecteerd wordt bij een zwangerschapstest. Nu duurt het ook eventjes voordat je lichaam genoeg van het hormoon heeft aangemaakt om een (duidelijk) positieve test te krijgen, maar dit verschilt per persoon en per zwangerschap, waardoor de ene vrouw wat eerder een duidelijke test heeft en de ander ietwat later.
Voor wat betreft je initiële vraag, je kan vanaf nu inderdaad gaan oriënteren op een verloskundige die jou aanspreekt. Persoonlijk ben ik nu 5 weken zwanger en heb ik ook nog geen keuze gemaakt, omdat ik liever een weloverwogen beslissing maak, dan een gehaaste beslissing omdat het "nu zou moeten". Je eerste echo vindt meestal plaats rond de 10 weken, dus als je er bij wijze van spreken morgen nog niet over uit bent welke verloskundige jij fijn vindt, dan is dat geen probleem. Neem maar eerst even de tijd om het te laten bezinken en jezelf in te lezen op wat er allemaal bij komt kijken.
Heel veel plezier en succes de aankomende tijd!
één maand geleden
Reactie op Lynnlynnn
Dankjewel voor je reactie ik heb hier heel veel aan !😊 jij gefeliciteerd m ...
Dankjewel! 🥰 Jij ook ❤️