28 Reacties
11 maanden geleden
6februari heb ik een afspraak gekregen bij de vroedvrouwen. Van gyne zelf
11 maanden geleden
6februari heb ik een afspraak gekregen bij de vroedvrouwen. Van gyne zelf
Via het ziekenhuis dan wil je zeggen?
11 maanden geleden
Reactie op Cécile1407
Via het ziekenhuis dan wil je zeggen?
Jha tegen dan ook 17weken zwanger ongvr ook de 1ste x voor me hoor lopen er al 3 rond in dit huisje
11 maanden geleden
Ik heb pas contact opgenomen met het wit gele kruis voor zwangerschapsopvolging en heb nu een eerste afspraak vastliggen met een vroedvrouw van hen. Die zijn ook zo goed als volledig vergoed door de mutualiteit. Even gekopieerd uit hun e-mail naar mij:
"Wanneer je aangesloten bent bij een Belgische mutualiteit zijn deze huisbezoeken voor jou volledig terugbetaald. De mutualiteit betaalt ze rechtstreeks aan de vroedvrouw.
Daarnaast zullen we een administratieve opstartforfait van 20€ aanrekenen bij het eerste bezoek en een vervoersonkost van 10€ per bezoek na de bevalling. Voor alle bezoeken in de zwangerschap worden er geen extra kosten aangerekend."
Ik heb mijn eerste gesprek (dat is aan huis trouwens) nog niet gehad, maar tot nu toe lijkt alles heel goed te verlopen. Kan het zeker aanraden!
11 maanden geleden
Reactie op Katleen003
Ik heb pas contact opgenomen met het wit gele kruis voor zwangerschapsopvol ...
Ik ben ook gestart met vroedvrouw van wit-gele kruis in mijn eerste zwangerschap. Helaas is die afdeling in mijn omgeving stopgezet en moest ik toen een nieuwe zoeken, heb toen van haar gegevens gekregen. Nu ga ik opnieuw bij die vroedvrouw waarbij ik geëindigd ben.
11 maanden geleden
Ik had al redelijk snel iemand gezocht 😊 heb onlangs op 16 weken ook mijn eerste huisbezoek gehad. Is een zelfstandige vroedvrouw, maar verbonden aan het ziekenhuis waar ik ga bevallen
11 maanden geleden
Reactie op Katleen003
Ik heb pas contact opgenomen met het wit gele kruis voor zwangerschapsopvol ...
Hi, stomme vraag misschien maar eerste zwangerschap hier dus alles is nieuw 😊
Waarom een vroedvrouw via het witgeel kruis ? Ik heb zelf afspraken met een vroedvrouw in de kliniek waar ik van plan ben te bevallen. Moet er dan nog extra opvolging zijn ?
11 maanden geleden
Reactie op 1_Nelle
Hi, stomme vraag misschien maar eerste zwangerschap hier dus alles is nieuw ...
Nee, je bent vrij in je keuze naar een vroedvrouw. Vroedvrouw volgt je extra op omdat er vaak zo lang tussen zit tussen de gynaecoloog afspraken. Ik ga bv niet bij een vroedvrouw in het ziekenhuis omdat het toch 30min rijden is en de vroedvrouw net wat korter is (10min)
11 maanden geleden
Reactie op 1_Nelle
Hi, stomme vraag misschien maar eerste zwangerschap hier dus alles is nieuw ...
Ik heb niet gekozen voor een vroedvrouw via het ziekenhuis (eigenlijk privé praktijk die samenwerkt met het ziekenhuis) omdat die niet geconventioneerd is. Via het wit gele kruis zijn ze sowieso geconventioneerd en moet je dus minder betalen. 😊
11 maanden geleden
Eerste afspraak al gehad in het ziekenhuis.
Onlangs contact opgenomen met zelfstandige vroedvrouw om een eerste afspraak vast te leggen. Ik ben volgende week 16w
11 maanden geleden
Ik dacht eerst dat een vroedvrouw ook overbodig was maar heb er veel aangehad na de bevalling. Ze zijn een luisterend oor, kijken je na na de bevalling, checken je kindje (gewicht, lengte) en als je borstvoeding geeft, kunnen ze je helpen bij eventuele problemen. Ze proberen ook mee te denken naar een oplossing bij problemen en je kan er dag en nacht bij terecht met vragen. Ik heb er een heel goede ervaring aan overgehouden.
11 maanden geleden
Weet hier iemand een goede vroedvrouw zitten via wit gele kruis in regio Limburg toevallig?
11 maanden geleden
Reactie op GrandiozeKlank660189
Weet hier iemand een goede vroedvrouw zitten via wit gele kruis in regio Li ...
Ik niet, srry ben van West-Vlaanderen.