8 Reacties
één maand geleden
Sommigen houden zich aan richtlijnen, meestal bij 14 weken dacht ik?
Maar ik zou zeggen: doe wat voor jou goed voelt. Ik ben nu 5+2 en ik word er gewoon blij van om alvast wat dingetjes te halen. Ik merk dat ik er hierdoor ook veel positiever in sta! Doe gewoon waar jij je fijn bij voelt en laat niemand je vertellen wanneer het “juiste” moment is.
één maand geleden
Bij mijn zoon destijds de eerste 5 maanden alleen kleine dingetjes. Na de 20 weken echo de wat grotere/duurdere dingen zoals kinderwagen/autostoeltje etc. Maar ook weer niet alles gekocht, zodat er nog wel wat cadeau opties overbleven voor de babyshower haha. Maar wat Alies zegt: lekker doen waar jij je fijn bij voelt! 😊
één maand geleden
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Je bent net zwanger en je denkt hier al aan, dus jouw behoefte zal veel groter zijn dan bijv die van mij.
Vorige zwangerschap echt grote dingen na 20 weken gehaald. Hier en daar wel wat kleding maar viel nog mee. De rest van de spullen rond 34 weken. Kamertje met 30 weken aan begonnen. Was allemaal ruim op tijd.
Ik denk dat ik deze zwangerschap alles op het einde moet doen, maar geen idee. Wie weet bepalen mijn hormonen dan anders. 🤣
Kortom lekker doen waar je je goed bij voelt.
één maand geleden
Reactie op MAW178
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Je bent net zwanger en je denkt hie ...
Ja het zal bij iedereen verschillend zijn. Ik ben zelf met 30 weken geboren dus ik wil uiterlijk met 20 weken toch wel gaan beginnen met de kamer en de basisbenodigdheden in huis halen. Het voelt alleen nu alsof ik nog niet “echt kan/ mag gaan shoppen” omdat het allemaal nog zo vroeg is. Maar waarschijnlijk ga ik binnekort al wel wat kleine dingen halen en thuis alvast veel dingen orpuimen en verplaatsen.
één maand geleden
De baby slaapt de eerste maanden nog niet op het eigen kamertje, dus de kamer heeft sowieso geen haast. Snap wel dat dat heel erg leuk is om al mee bezig te zijn overigens! 😊 De rest van de ‘grote’ spullen hebben wij de vorige keer rond de 20 weken gehaald. Een kinderwagen bijvoorbeeld zat toen wel hele lange levertijd op. Dus dat is misschien slim om al op te oriënteren als je een bepaalde wagen graag wilt. Las laatst van iemand dat de reiswieg pas binnenkwam toen het kindje al 3 maanden was 😅
één maand geleden
Reactie op Ilmawi10
De baby slaapt de eerste maanden nog niet op het eigen kamertje, dus de kam ...
Ooh noo! Dat is echt zonde als een reiswiegje zo paat pas binnen komt. Maar die levertijden is dat gemiddeld 6 weken of moet je bij een kinderwagen van een maand of 3 uit gaan?
één maand geleden
Reactie op MoonAndSun
Ooh noo! Dat is echt zonde als een reiswiegje zo paat pas binnen komt. Maar ...
Verschilt heel erg per merk en per winkel. Soms kun je ‘m gelijk meenemen en soms moet je maanden wachten. Wij hadden vorig jaar in juli de wagen besteld en hij kwam eind september binnen. Oktober is onze dochter geboren. Je kunt ook aangeven een paar weken eerder uitgerekend te zijn, dan leveren ze ‘m waarschijnlijk wel gewoon eerder 😄