13 Reacties
6 dagen geleden
Ik zou het op die leeftijd vrij laat vertellen dus eventueel na de 13 weken echo en de nipt test als alles goed zit. Als er twijfel is nog even wachten.
Of misschien zelfs nog later als het mogelijk is en niet te zichtbaar
6 dagen geleden
Reactie op KittyNootje
Ik zou het op die leeftijd vrij laat vertellen dus eventueel na de 13 weken ...
Dat is inderdaad voor nu ook het plan. Zeker ook omdat we NIPT met nevenbevindingen gaan doen. Ik moet er niet aan denken haar uit te moeten leggen dat het niet goed is met de baby in de buik of dat er alsnog geen baby komt.
6 dagen geleden
Reactie op Sabine85
Dat is inderdaad voor nu ook het plan. Zeker ook omdat we NIPT met nevenbev ...
Precies ik denk ook niet dat die leeftijd dat heel goed kan bevatten of verwerken.
Mijn zoontje word binnenkort 2 jaar en wij gaan aan het einde van de zwangerschap boekjes lezen samen met wat hij kan gaan verwachten. Moet alleen nog leuke boekjes vinden voor een kleintje (grote broer) van 2 a 2,5 jaar ☺️
6 dagen geleden
Wij hebben het onze dochter van 4 (en zoon van 1,5, maar heb niet het idee dat hij het begrijpt) verteld toen het fantastische nieuws bij ons zelf was gezakt. Dus ergens in de 5e week. We hadden het in huis openlijk over de teststrepen etc, dus ze had er al iets van opgepikt.
Als het mis zou gaan, krijgen ze ook ons verdriet mee. Dat stop ik niet weg.
In 2022 hebben we een miskraam gehad met 10 weken. Naja, kindje was gestopt met groeien met 10 weken, maar kwamen we pas later achter en met 16 weken werd het kindje pas daadwerkelijk geboren. We hebben toen met elkaar het kindje begraven. Zij heeft meegeholpen met het graven en het plukken van bloemetjes. Wij hebben het af en toe nog over ‘ons kikkertje’ en zij weet dat we dan dat kindje bedoelen.
Maargoed, voor iedereen dus anders. Wij hebben ervoor gekozen om hen wel vanaf het begin mee te nemen op onze roze wolk :)
6 dagen geleden
Reactie op Mamsiemoesie
Wij hebben het onze dochter van 4 (en zoon van 1,5, maar heb niet het idee ...
Ja ik weet het dus niet ik heb echt mensen gekend die wisten van hun broertjes of zusjes die er niet waren of zelfs een vanishing twin die daar echt heel erg veel last van hadden als kind/prepuber. Die waren daar stevig mee aan het worstelen.
Dus voor die reden zou ik het alleen met hem delen als de kans een stuk kleiner is en het goed lijkt te gaan. Mocht het dan fout gaan maken hij dat ook veel meer mee dan een hele vroege miskraam in mijn beleving.
Maar dat is wat ik in mijn omgeving heb gemerkt hoor dit zal vast niet bij ieder kind zijn die er bewust in mee is genomen ☺️☺️
6 dagen geleden
Reactie op KittyNootje
Precies ik denk ook niet dat die leeftijd dat heel goed kan bevatten of ver ...
Bobbi en de baby is een leuk boekje.
6 dagen geleden
Wij vertellen het aan onze 2 kinderen ook later. Tussen de 10-12 weken. Na de eerste echo en vlak voordat de omgeving op de hoogte wist gebracht.
6 dagen geleden
Mijn oudere kinderen vertellen we als we een goede echo hebben. Mijn jongste is 2 die snapt het nog niet en is een kletskous (ben dus veel te bang dat hij wat zegt als we ergens op bezoek zijn) dus die zeg ik het vlak voor de de rest van de familie vertellen
6 dagen geleden
We hebben het met 6 weken verteld aan onze zoon van 6 jaar. We wilde eigenlijk wachten tot de eerste echo, maar helaas ben ik zo ziek dat ik mij er schuldig door voel naar hem. Hij begrijpt nu dat ik hierdoor ziek ben en dat het hopelijk met een aantal weken beter gaat.
6 dagen geleden
Mijn zoon is tien en hem hebben we het direct vertelt. Een klein knuffeltje erbij waarmee hij kan slapen tot de baby er is. “Kan je die straks aan de baby geven met jouw geur.” Wel erbij verteld dat het ook mis kan gaan. Een tweede is een wens van ons alledrie en hij is groot genoeg dingen uit te leggen. Hij gaat er fantastisch mee om.
6 dagen geleden
Wij hebben een dochter van 8, zij heeft al een tijd meegekregen dat wij in een icsi traject zitten mede door mijn 2 operaties afgelopen jaar en de vele ziekenhuis bezoeken (3 jaar bezig nu). Wij gaan een gedicht maken met Sinterklaas waarin aan het einde iets zal staan als “ de beste grote zus dat wordt jij” en dan een foto van de eerste echo erbij in een klein enveloppe zodat deze niet gelijk het “cadeau” verraad. Dit is met 8 weken
6 dagen geleden
Reactie op KittyNootje
Ja ik weet het dus niet ik heb echt mensen gekend die wisten van hun broert ...
Het volgende is wel heel persoonlijk.. Ik heb ook even getwijfeld dit te plaatsen, maar.. Naja, dit heb ik ook meegenomen in onze beslissing over wel of niet vertellen.
Ik heb als kind ‘vreemde dromen’ gehad over twee jongens. Ze deden steeds met ons als gezin mee; gingen mee met uitjes, waren in onze tuin of gingen mee op vakantie. Het waren altijd fijne dromen, maar ik begreep ze niet. Tot ik er in mijn late tienerjaren achterkwam dat ik nog twee oudere broers had die tijdens de geboorte waren overleden.
Ik had het graag eerder geweten. Voor mijn broer en zusje is dat anders. Voor hen was het zo prima. Mijn oudste broer (ook ouder dan de twee sterrenbroers) gaf laatst aan dat hij er nog steeds moeite mee heeft. Een zwangerschap is voor hem als een belofte die wellicht toch niet waar wordt gemaakt, waardoor hij ook niet goed weet hoe ‘blij’ te zijn voor mij. Hij had er graag meer over gesproken toen hij nog klein was.