27 Reacties

vorig jaar

Had bij mijn eerste die van de hema! Met voeden nooit echt gebruikt alleen in de kraam week. Vond voor slapen ideaal:)

vorig jaar

Ik heb een snoozz aangeschaft toen ik zwanger was van mijn dochter en gebruind hem nu weer. Slaap er ook regelmatig mee. Verder in de zwangerschap waarschijnlijk altijd haha vorige keer ook, verlicht erg last in de rug heupen etc. Heb 'm verder niet veel gebruikt als voedingskussen alleen de eerste week zodat ik haar in de goede houding kon houden om te drinken. (drinken was de eerste week moeizaam, gewoon fles overigens.)

vorig jaar

Reactie op Gezinvanvier078

Ik heb een snoozz aangeschaft toen ik zwanger was van mijn dochter en gebru ...
Gebruik*

vorig jaar

Ik heb de doomoo gekocht 2,5 jaar geleden bij mijn eerste zwangerschap. Ik heb het ook intensief gebruikt daarna met voeden. Met mijn 2e zwangerschap ook gebruikt en nu weer. Ik kan echt niet meer zonder. Je kan ook vul materiaal kopen om hem wat steviger te maken als hij wat slapper wordt. Maar ik vind het tot nu toe nog steeds niet nodig. En slaap er elke dag mee 🤩

vorig jaar

Heb er bij mijn zoontje (die is inmiddels 5) een van prenatal eigen merk gekocht. Met liefde gebruikt toen vanaf 4 maanden zwangerschap voor slapen en om lekker te liggen in de kraanweek. Niet gebruikt om te voeden. Heb deze nu weer van zolder gehaald en is nog prima. Ga er wel nieuwe hoes omheen doen

vorig jaar

Reactie op FabieLB

Ik heb de doomoo gekocht 2,5 jaar geleden bij mijn eerste zwangerschap. Ik ...
Hier sluit ik me bij aan. Wat een top ding

vorig jaar

Reactie op FabieLB

Ik heb de doomoo gekocht 2,5 jaar geleden bij mijn eerste zwangerschap. Ik ...
Ah fijn om te horen, bij hoeveel maanden zwangerschap heb je het aangeschaft en gebruikt?

vorig jaar

Reactie op S19xx

Ah fijn om te horen, bij hoeveel maanden zwangerschap heb je het aangeschaf ...
Ik vanaf het moment dat ik niet meer lekker lag in bed :) geen idee meer wanneer dat was

vorig jaar

Reactie op S19xx

Ah fijn om te horen, bij hoeveel maanden zwangerschap heb je het aangeschaf ...
Ik had al snel een van action gekocht omdat ik niet lekker meer in bed lag (buikslaper). Maar die van de action was heel stug en lag voor geen meter. Toen toch maar een duurdere gekocht. Ik weet niet meer precies bij hoeveel maanden. Maar ik heb hem er nu meteen weer bij gepakt.
Ik had afgelopen weken enorm last van mijn rug (heb ik snel) en ben bekend met hypermobiliteit. De Vk had al gezegd dat de baby zou verplaatsen en ik dus veel last van mijn banden zou hebben. Ik kon amper normaal opstaan en lopen. Een vriendin (tevens ex-fysio) raadde mij onderstaand kussen aan. Ook voor zijslapers met rug- en nekklachten. De volgende dag waren mijn klachten al bijna verdwenen. Na de 3e dag, nergens meer last van! https://www.bol.com/nl/nl/p/best-life-kniekussen-voor-in-bed-zijslaapkussen-beenkussen-schootkussen-orthopedisch-kniekussen-voor-zijslapers/9200000133239444/?bltgh=vhAdno2FGoWR4GRA3U1EcA.2_3_6.7.ProductTitle

vorig jaar

Reactie op ZwoeleFontein823107

Ik had afgelopen weken enorm last van mijn rug (heb ik snel) en ben bekend ...
Zo'n soort kussen heb ik ook, voor als ik last heb van m'n rug. Maar dan voor iets van €5 bij de action. Zal wel in kwaliteit verschillen maar gebruik die dus zelden. Vond de ondersteuning van m'n buik (en tussen m'n benen) met de doomoo later in de zwangerschap heel erg fijn

vorig jaar

https://frummeltje.com/products/frummie-zwangerschapskussen?variant=48064885096778&currency=EUR&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=google%2Bshopping&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=DNT+-+PMAX+-+All+-+roas+3.7%28x1.2+++bc%29&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA7NO7BhDsARIsADg_hIaoLPj52VHwzHOVaP3i_pJy8zY4ZuuN5ccPyoHBaK6bDATmDvxJT3saAhZpEALw_wcB Ik gebruik nu deze! Wel samen in combinatie met mijn zwangerschapskussen/voedingskussen tussen mijn benen ivm krampen in mijn knieën. Vorige zwangerschap ook de halve maan kussens gebruikt tot 3e trimester, daarna lag het niet lekker meer en gebruikte ik alleen de voedingskussen.

vorig jaar

Bij m’n eerste kindje heb ik een Doomoo gehad! Wat ook echt ideaal was, is dat als je hem dubbelvouwt en er een aankleedkussenhoes overheen doet, je gelijk een soort babynestje hebt. Door de balletjes kun je hem ook vormen en dus een beetje hellend maken, waardoor je je kindje vrij snel kunt neerleggen na het voeden en niet alles gelijk weer omhoog komt. Top ding! Ik ga hem sowieso weer kopen. 😊

vorig jaar

Ik heb er een van wasbaer gevuld met kapok en spelt, daarvoor goed te vormen en bij te vullen. Ik vind het gevoel van synthetische schuim niet fijn. Heb deze nu 11 jaar en nog steeds blij mee. Geen idee vanaf welk moment ik hem ben gaan gebruiken. Hij ligt nu nog naast mn bed, maar slaap sinds een week al wel met een sla kussentje tussen mn knieën. Omdat anders mn bovenste knie zo “hangt”

vorig jaar

Even los van of het product goed is of niet: Frummeltje is een dropshipper en verkoopt spullen van Aliexpress/Temu. Een retourbeleid is ongeveer non existent en ze hebben een 2,8 op trustpilot. Wees gewaarschuwd ondanks dat je misschien een keer geluk hebt gehad!

vorig jaar

Reactie op himan

Even los van of het product goed is of niet: Frummeltje is een dropshipper ...
Ik heb hem niet van frummeltje. Goed dat je het aan geeft voor de andere 👍🏼 ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet eens meer weet waar ik hem vandaan heb, maar het ziet er in iedergeval zo uit!
Bekijk Slaapspeciaal Ergonomische Body Pillow – Zwangerschapskussen, Zijslaperkussen & Voedingskussen met wasbare hoes – 40x145 cm op: https://www.bol.com/nl/p/slaapspeciaal-ergonomische-body-pillow-zwangerschapskussen-zijslaperkussen-voedingskussen-met-wasbare-hoes-40x145-cm/9300000132760823?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

vorig jaar

Ik vond een zwangerschapskussen echt te groot en lomp. Had van done by deer een half maan kussentje gekocht voor tussen mijn benen en die kon ook nog net onder mijn buik. https://www.bol.com/nl/nl/p/done-by-deer-voedingskussen-happy-dots-powder-voedingskussen-happy-dots/9200000078710970/

vorig jaar

Ik heb een hele grote die ik tijdens mijn vorige zwangerschap heb gekocht (https://litollo.nl/shop/zwangerschapskussen-u-vorm/ -- deze, maar toen was hij goedkoper bij bol.com). Ik heb eerder zoiets als een Doomoo van een vriendin geprobeerd, maar dat werkte niet bij mij. Ik ben hypermobiel en had zoveel verschillende pijnklachten tijdens mijn zwangerschap dat dit het enige was dat me hielp om comfortabel te slapen. Kon mijn hele wervelkolom en heupen en enkels uitgelijnd krijgen :) het zal waarschijnlijk niet nodig zijn voor de meeste mensen, maar ik zet het even op een rijtje voor als iemand later echt worstelt en deze thread vindt! Op Marktplaats vind je trouwens heel veel van dit soort zwangerschapskussens en de meeste hebben wasbare hoezen.

vorig jaar

Reactie op Jolala

Ik vond een zwangerschapskussen echt te groot en lomp. Had van done by deer ...
Deze had ik ook, en deze ga ik weer gebruiken, super blij mee alleen jammer dat je er geen extra sloop meer bij kunt kopen. Ik vond die andere ook te groot en lomp voor in bed en gebruikte 'm ook voornamelijk voor tussen m'n benen/knieën om zo mijn heup /onderrug te ontlasten tijdens het zij slapen. Was bij mij pas wat later in de zwangerschap denk sowieso pas rond de 20wkn of zelfs wat later. Je merkt wel wanneer het pijn gaat doen 🙃 In het ziekenhuis gebruikte ik 'm overdag ook wel als extra hoofdkussen. Na de bevalling had ik een grotere erbij voor het voeden, dat van een nestje maken met een hoes ga ik ook eens proberen deze ronde :)