17 Reacties

Mijn zoontje zit nu aan de nutramigen. Had op t hoesten na precies dezelfde klachten die jij omschrijft. Maar moet zeggen t werd eerst even erger voor t beter werd. Eerste 2/3 dagen waren pittig, daarna was t n dag of 2/3 t zelfde als met de geitenmelk en vanaf daarna begon ik echt verbetering te zien. En denk na 1,5/2 weken was t echt optimaal. Wat hier nog werkte trouwens was kleinere flesjes geven. Er past maar max 150ml melk in het maagje van een baby (zei de osteopaat). Nu kunnen veel kindjes wat meer prima verdragen. Maar als je al een kind hebt met maag darm problemen dan is dat misschien net even n extra ongemak. Ik ben van 4x170 ml naar 5x140ml gegaan. En dus de nutramigen. Maar duurde echt zeker n week totdat ik zag dat t werkte. Hopelijk gaat t met jouw kleine eind deze week of anders volgende week ook een stuk beter! 🍀🍀

5 dagen geleden

Reactie op GedrevenVuurvogel297724

Mijn zoontje zit nu aan de nutramigen. Had op t hoesten na precies dezelfde ...
Dank je wel voor je reactie, ik moet denk ik nog even geduld hebben🤭 Slaapt u zoontje dan ook zo slecht? En zo ja is dit ook verbeterd?

Reactie op Frannyvm

Dank je wel voor je reactie, ik moet denk ik nog even geduld hebben🤭 Slaap ...
Ja mijn zoontje sliep extreem slecht ook. Op zn ergste krijste hij 20 uur per dag. En die 4 uurtjes dat ie sliep waren steeds slaapjes van 10-45 minuten en eigenlijk altijd op mij. Legde ik m (slapend) neer was t krijsen. Hij bleek behalve koemelk allergie te hebben ook heel overprikkeld te zijn doordat hij hyper focust op echt alles. Dus hem prikkelarm houden helpt ook heel erg. Overdag doet hij nu dutjes in de bak van de kinderwagen die in de keuken staat. Zo heeft hij een kleine afgesloten donkere ruimte maar hoort hij mij wel nog (ik ga dan de vaatwasser doen of met de hond spelen terwijl die in slaap valt) want dat vindt ie fijn. En snachts slaapt hij in een klamboe tentje in mijn bed, omdat hij die nabijheid heel erg nodig heeft maar ik wil veilig samen wil slapen. In de co sleeper sliep hij namelijk niet meer sinds dat was omgebouwd (ivm heel vroeg rollen door spierspanning) naar wiegje. Verder helpt hier inbakeren ook heel erg. Ik heb nu sinds n paar weken een arm swaddle zodat zn beentjes wel vrij zijn (ivm rollen en heupklachten) doe dit wel alleen overdag onder toezicht. Verder helpt tegen het overspannen om je kindje zoveel mogelijk rond te houden. Draagzak, hangmatje, zitzak, op de zij onder in de kinderwagen, dragen met rug van baby tegen je eigen buik aan en beentjes beetje omhoog. Ik ben heel de dag mn kind op aan t proppen 😂. Als je wil kan ik morgen even de informatie van de huilpoli zoeken met fotos van hoe je je kindje het beste kan dragen ed om hem of haar uit die spierspanning/overstrekking te halen. Stuur me dan gerust even prive n berichtje zodat ik het niet vergeet haha.

Reactie op Frannyvm

Dank je wel voor je reactie, ik moet denk ik nog even geduld hebben🤭 Slaap ...
En is het slapen is mega mega verbeterd. Hij slaapt nu 14/15 uur per dag. En slaapt of snachts door of komt 1x voor n fles. Hij slaapt nu dus in de kinderwagen en snachts in een tentje. En ik ben veel meer naar de wakker tijd gaan kijken. Maximaal 1 tot 2 uur wakker. En dan bij t eerste gaapje, rode wenkbrauwen of zeurderig huiltje meteen de kinderwagen in voor n dutje. Want als hij eenmaal overprikkeld is dan kan die zn slaap niet pakken op een of andere manier.

4 dagen geleden

Reactie op GedrevenVuurvogel297724

Ja mijn zoontje sliep extreem slecht ook. Op zn ergste krijste hij 20 uur p ...
Ow herkenbaar ja die super focus, daardoor wil ze ook niet slapen, waardoor ze oververmoeid raakt, en daardoor ook niet slaapt, een doekje op haar hoofd helpt wel heel erg, maar dat durf ik snachts niet zo goed. Gelukkig is het geen huilbaby maar je ziet het ongemak de hele dag door, huilt ook wel meer als normaal,maar anders( weet niet hoe ik het uit moet leggen haha)
Wij zagen na een dikke week ook pas verbetering met Pepti! Na 2 weken zagen we echt heel goed het verschil. Onze dochter had dezelfde klachten behalve het hoesten. Wij hebben ook probiotica sinds dat ze 6 weken is en dat zorgde echt voor minder krampen. Wie weet kan je dat nog toevoegen?
Trouwens, de arts vertelde me dat die stinkende scheten (die naar zwavel/rotte eieren ruiken), zo ruiken omdat de darmen dan het eiwit nog niet goed kunnen verwerken. Zou dus koemelk allergie kunnen zijn, maar dat hebben echt maar heel weinig baby’s. Wij geloven ook niet dat onze dochter een allergie heeft, maar dat ze gewoon extreem gevoelige/onrijpe darmen heeft en dat Pepti beter voor haar darmen is. Waardoor dus alle ongemakken weg gaan. Het maak op zich ook niet uit wat het is, als de voeding maar verlichting geeft. Dat is het belangrijkst! Nog even volhouden dus, wie weet zie je ook over een paar dagen een ander comfortabel kindje 😉

4 dagen geleden

Reactie op EvenwichtigeGletsjer097817

Wij zagen na een dikke week ook pas verbetering met Pepti! Na 2 weken zagen ...
Dat is nog een goeie, heb ik meer mensen over gehoord, welke gebruiken jullie?

4 dagen geleden

Trouwens, de arts vertelde me dat die stinkende scheten (die naar zwavel/ro ...
Ja zo ruikt het inderdaad, lijkt wel n volwassenen 🤣 ja idd, ik ga het even afwachten, en hopelijk zien we snel verbetering 🍀😊

Reactie op Frannyvm

Dat is nog een goeie, heb ik meer mensen over gehoord, welke gebruiken jul ...
Orthiflor start!

Reactie op Frannyvm

Ja zo ruikt het inderdaad, lijkt wel n volwassenen 🤣 ja idd, ik ga het eve ...
Heel veel succes!

4 dagen geleden

Orthiflor start!
Top, ga ik even halen" heb de huisarts ook even gebeld, we mogen morgen even langskomen 😊

Reactie op Frannyvm

Top, ga ik even halen" heb de huisarts ook even gebeld, we mogen morgen eve ...
Goed bezig! Ben zelf ook al een flink aantal keren bij de huisarts geweest. Voelt soms ‘overdreven’ en het gaat vaak door m’n hoofd dat ik een overbezorgde moeder ben. Maar beter even sparren met iemand die hiervoor geleerd heeft dan door blijven lopen en onnodig ongemak te laten houden!

4 dagen geleden

Goed bezig! Ben zelf ook al een flink aantal keren bij de huisarts geweest. ...
Herkenbaar ja🫢 maar het zou zo mooi zijn als ze wat minder ongemak voelt, benieuwd wat de huisarts ook ziet, neter een keer te veel, zeg ik maar

3 dagen geleden

Bij de huisarts geweest, ze konden zo snel niks vinden...dit dacht ik zelf ook al wel, het is alleen n beetje luisteren met de stethoscoop...nu gaat ze overleggen met de kinderarts of we er wat mee moeten of niet ...... binnen vijf dagen hebben we dan antwoord.... Dus ik ben heel erg benieuwd

gisteren

Echt lastig voor beide. Soms zou je dan heeel even willen dat ze kunnen praten en zeggen wat ze dwars zitten. Ben je ook langs een osteopaat geweest ?

17 uur geleden

Reactie op Preggo_123

Echt lastig voor beide. Soms zou je dan heeel even willen dat ze kunnen pr ...
Ik ga toevallig donderdag naar een osteopaat 😊👍