50 Reacties
4 weken geleden
Wij hebben exact hetzelfde schema. Het enige verschil is dan ons zoontje na het laatste slaapje van +-16.30 uur niet meer naar bed gaat tot 21 uur. Wij merkte dat als we hem de fles om 19 uur gaven en hem daarna in bed legde, hij zijn nachtslaap al in ging. Hierdoor kwam hij op een gegeven moment al rond 5 uur in de ochtend. We houden hem wakker tot 21 uur. Tussen 19 uur en 21 uur gaat hij in bad of lezen we boekjes/zingen we liedjes.
4 weken geleden
Reactie op Babywens24
Wij hebben exact hetzelfde schema. Het enige verschil is dan ons zoontje na ...
Ohhh ja! Wat fijn dat het dan zo goed werkt! En geef je dan om 19:00 uur een fles en dan om 21:00 uur weer?
4 weken geleden
Reactie op michelle_1999x
Ohhh ja! Wat fijn dat het dan zo goed werkt! En geef je dan om 19:00 uur ee ...
Om 19 uur inderdaad, 21 uur naar bed en om 23 uur is het een droomvoeding. Dus dan slaapt hij tijdens de voeding.
4 weken geleden
Reactie op ZyheMeadows
Hehehe welk ritme? Slaapregressie!🤣🥲
Zo precies dat 😂
4 weken geleden
Hier ongeveer hetzelfde. Baby van bijna 19 weken.
6:30 fles
7:00-8:00 spelen
08:00-08:45 slaapje
09:30 fles
10:00 - 11:00 spelen
11:00-12:30 slapen
12:30 fles
13:00-14:30 spelen
14:30-15:15 slapen
15:30 fles
16:00-16:30 spelen
16:30 hapje
17:00-17:45 slapen
18:00 fles
18:30-19:30 spelen
20:00 naar bed voor de nacht.
Zit een speling in van ongeveer een uur. Soms is ze 6 uur klaar wakker, andere keren pas 7 uur. Meestal is ze 2 uur wakker. We leggen haar in bed en dan babbelt ze nog wat en valt dan in slaap binnen 10 min.
Op de opvang doet ze soms maar 3 slaapjes… dan is het schema heel anders en geven we een droomvoeding rond 23:00 u.
4 weken geleden
Leuk om te lezen dat iedereen haar eigen ritme heeft. Het is echt mega fijj om ritme te hebben. Ons schema verschilt niet veel alleen zit nu midden in sprong 4 en dan houd ik overdag eigenlijk vooral zijn wakkertijden in de gaten. En weer om de 3 uur de borst ipv om de 4 uur. Flexibel zijn is the key
4 weken geleden
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om te voeden, spelen en dan slapen? Mijn baby valt nog altijd alleen met voeding in slaap. Soms is dit ook voeding, spelen en beetje voeding:slapen. Meet die dit herkennen?
4 weken geleden
Reactie op Anoniem120725
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om te voeden, spelen en dan slapen? Mijn ...
Wij hebben echt geluk met ons meisje. Ze valt zelfstandig in slaap. Dus we houden goed in de gaten of ze moe is, dan gelijk naar bed. Klein ritueeltje, tutteldoekje en speen in en dan slaap ze vrij snel. Meestal gooit ze speen al uit voordat ze uberhaupt slaapt. Lukt niet altijd hoor, heb haar net nog eventjes moeten troosten omdat ze het moeilijk had.
4 weken geleden
Reactie op Anoniem120725
Ja herkenbaar. Onze dochter krijgt het kwa timing altijd zo voor elkaar dat ze nog wil eten voor het slapen gaan en anders ook niet gaat slapen. Ondanks dat we de dag altijd beginnen met een fles om 7:00. Het dutje doet ze dan rond 08:45 uur weer. Nog altijd maximaal 45 minuten wat maakt dat ze om 11:00 uur weer fles krijgt en daarna wil slapen. Ik luister maar gewoon naar waar ze om vraagt maar ergens ben ik ook ‘bang’ dat ze er straks aan went en niet zonder melk in slaap kan vallen (ook al kan ze dit prima en is het enkel als ze honger heeft dat dit niet lukt).
4 weken geleden
Ons schema is letterlijk exact hetzelfde hahaha alleen krijgt ie de laatste 2 flessen 210+7 😂
4 weken geleden
Ik heb ADHD en al moeite met een ritme voor mezelf, haha. Ik volg m'n kind in haar ritme: ze krijgt bv dus geeft zelf aan wanneer ze wil eten. Meestal ongeveer na 3 uur (snachts slaat ze nog wel eens een voeding over).
Ze geeft zelf heel duidelijk slaapsignalen, dus dan leg haar lekker in haar bedje, in de box of in de wandelwagen. Dan slaapt zo zolang ze nodig heeft. Zit geen vastigheid in qua wanneer of hoeveel slaap. Behalve dat ik probeer om haar rond 19.15 uur naar bed te brengen. Daarna verhuis ik haar rond de voeding van 22.15 naar de cosleeper. Dat is eigenlijk het enige vastigheid
4 weken geleden
Doen jullie bij de laatste fles van 23.00 uur, luier verschonen? Ik doe het als droomvoeding en verschoon ik haar niet. De fles er voor van 20:00 uur is de laatste zeg maar van de dag en dan pas volgende ochtend. Ik merk de laatste dagen dat ze toch doorlekt. Dit heeft ze eigenlijk nooit gehad?? Iemand tips? Of dus toch wel verschonen met de laatste fles? Ik wil haar eigenlijk niet wakker maken 🙈
4 weken geleden
Reactie op PrikkelendeDroom718382
Doen jullie bij de laatste fles van 23.00 uur, luier verschonen? Ik doe het ...
Wij doen dit wel… anders lekt ze ook door🙈 Maar door de fles slaapt ze gelijk weer, maar anders kan ik haar ook wel wakker wegleggen
4 weken geleden
Reactie op Anoniem120725
Hier ook altijd een voeding voor het slapen gelukkig niet de enigste