16 Reacties
8 maanden geleden
Ik heb in mijn omgeving het advies gekregen om de kolf pas na de bevalling aan te schaffen. Een lactatiekundige kan dan eventueel meekijken wat het fijnste/meest passend is. Je kan dan ook verschillende types uitproberen.
Het kan namelijk per persoon/situatie/pasvorm verschillen in ervaring.
8 maanden geleden
Reactie op GezelligeBliksem791681
Ik heb in mijn omgeving het advies gekregen om de kolf pas na de bevalling ...
Ik lees dit vaker maar hoe werkt dit in de praktijk? Want je hoort toch gelijk te beginnen (na de bevalling) zodat je productie goed op gang kan komen?
8 maanden geleden
Reactie op sunflowerseed
Ik lees dit vaker maar hoe werkt dit in de praktijk? Want je hoort toch gel ...
Je hoeft niet gelijk te beginnen met kolven😊 Vooral je kindje heel veel aanleggen om zo de borstvoeding op gang te krijgen en je kindje te laten leren hoe hij moet aanhappen en drinken etc.
Mocht dat niet werken kan je vaak ook een tijdelijke kolf huren van je verloskundige om het een zetje te geven. Maar het is zeker niet direct nodig.
Met de eerste pas na 1,5 week een kolf gekocht, meer omdat ik graag m'n partner een flesje wilde laten geven zodat we hem ook daaraan konden laten wennen. Maar dat had zeker niet gehoeven
8 maanden geleden
Reactie op Bysaa
Is het het waard? Vond ze erg duur🫣
Ik heb hem gekocht laatst met 100€ korting. Ben er heel blij mee! Super goede reviews, handig koffertje waar je hem in kan opladen. En scheelt niet zoveel met de medela handsfree bijvoorbeeld.
8 maanden geleden
Reactie op sunflowerseed
Ik lees dit vaker maar hoe werkt dit in de praktijk? Want je hoort toch gel ...
Als je een kolf nodig hebt voor je productie, dan huur je meestal een professionele kolf. Die zijn meer dan 1000€ en koop je zelf dus ook niet zo snel. De borstkolven zoals eufy, medela etc. Zijn voor als je productie gewoon goed op gang is gekomen :)