58 Reacties

23 dagen geleden

Nee, daar ben ik (helaas) echt te nieuwsgierig voor. Het lijkt mij een mooie ervaring om bij de bevalling erachter te komen wat het geslacht is, maar ik kan ben blij als ik bij 14 weken eindelijk een geslachtsbepalingsecho kan inplannen😄.

23 dagen geleden

Nee wij willen het niet weten. Bij onze dochter wisten wij dat ook niet. Ik heb zelf 9 maanden gedacht dat het een jongen werd haha. En mn man dacht een meisje. Zo zie je maar dat mannen ook wel eens gelijk kunnen hebben haha

23 dagen geleden

Reactie op Mommylove12

Nee, daar ben ik (helaas) echt te nieuwsgierig voor. Het lijkt mij een mooi ...
Hahaha ja hier precies hetzelfde. 🤣🩷🩵

23 dagen geleden

Oohh ik vind t al een drama om te moeten wachten tot we een geslachtsbepaling kunnen doen. Hahaha kan niet wachten. Wij hebben een zoontje. Een dochter zou leuk zijn. Maar een jongen net zo. Heel cliché, als het maar gezond is. Het is alleen echt zo🤣🤣

22 dagen geleden

Reactie op DaphneA

Oohh ik vind t al een drama om te moeten wachten tot we een geslachtsbepali ...
Hier geldt hetzelfde😀

21 dagen geleden

Ik twijfel nog, aan de ene kant lijkt het mij wel makkelijker shoppen en je kan wennen aan het idee. Maar aan de andere kant is het ook erg mooi om het pas t

21 dagen geleden

Reactie op MoonAndSun

Ik twijfel nog, aan de ene kant lijkt het mij wel makkelijker shoppen en je ...
*perongeluk verzonden terwijl bericht nog niet af was* Aan de andere kant lijkt het me heel mooi om het pas bij de bevalling te weten. Toch die nieuwsgierigheid die dan vervult wordt op een mooi moment.

21 dagen geleden

Dit wordt ons eerste kindje en wij zouden het wel willen weten ! Omdat dit de eerste is is alles nu nog nieuw en wennen en lijkt het mij daarom heel fijn om te weten wat het geslacht wordt.

21 dagen geleden

Wij willen het niet weten! Bij onze eerste wisten we het ook niet en het was zo’n bijzonder moment om hem ineens te zien! Het is beide zeer welkom. Plus je krijgt niet van die schreeuwende blauw/roze dingen.. dat vind ik persoonlijk echt verschríkkelijk!🙈🥴

21 dagen geleden

Reactie op Mummabear

Nee, wij gaan weer 9 (nu dus nog 8) maanden wachten. Was bij mijn dochtertj ...
Hetzelfde hier!🥰

21 dagen geleden

Bij de eerste moest ik het weten omdat ik een enorme voorkeur had. En als het het andere geslacht zou zijn dan zou ik gewoon echt even moeten slikken (en het zou nog net zo welkom zijn hoor). Dat wilde ik voorkomen tijdens de bevalling. Daarnaast leek het mij zonde als ik 9 maanden lang heb gefantaseerd over een dochter en het was een zoon. Nu bij de tweede maakt het mij helemaal niks meer uit. Geheim houden zou ook prima zijn, maar mijn man heeft het nodig om het tastbaar te maken. Hij wil ook niet over namen nadenken als hij geen geslacht weet. Prima toch. En nu ook wel fijn als we het weten en het is wel een jongen, kan ik gelijk alles weg doen wat niet genderneutraal is haha.

21 dagen geleden

Ja ! Bij de eerste gelijk bij de echo, wil nu wel wachten en een genderreveal geven

20 dagen geleden

Ik wil het graag weer weten. Kan ik mij op de een of andere manier nog beter een voorstelling maken van alles 🧐

20 dagen geleden

Wij wilden het bij de tweede een verrassing houden en toen werd hij met foetale nood geboren en riep een verder onbekende verpleegkundige, die met spoed meekwam met de gynaecoloog, dat het fijn was dat dit ‘ventje’ er snel uit was. En toen werd hij overgedragen aan de kinderarts, omdat hij stil en slap eruit kwam. Gelukkig ging het na een minuut goed en is hij helemaal gezond. Bij de derde wilden we het toen dus maar weer weten. Gewoon om alles te vieren wat er te vieren valt en daar dan van te genieten.

20 dagen geleden

Reactie op Stumpy34

Nu zeg ik nee! Bij mijn eerste zwangerschap kon ik het niet snel genoeg wet ...
Wat een mooi idee! Lijkt mij ook echt super leuk om dit als verrassing te houden, inderdaad ook omdat het ons nu bij een 2e minder uitmaakt wat het geslacht wordt. Maar ik denk dat mijn nieuwsgierigheid enerzijds en praktische aspecten van het wel weten (opruimen van alle meiden babyspullen van mijn dochtertje als het een jongen wordt; voorbereiden van mijn dochtertje; inrichten kamertje) het gaan winnen.

20 dagen geleden

Goedemorgen, bij ons eerste kindje hebben wij er voor gekozen om het niet te willen weten. Dit was zo bijzonder dat wij het nu weer niet van te voren willen weten! 💜💙🩷🩵

20 dagen geleden

Ik zou het graag willen weten van te voren. Het verassings effect bij de bevalling lijkt me mooi. Maar ik wil liever al genieten van de voorpret van weten dat het een jongen of meisje wordt.

19 dagen geleden

Het lijkt me super leuk als het een verrassing is tot de geboorte! Maar wij hebben al 2 jongens dus het is wel handig om te weten of we bijv kleding kunnen hergebruiken. En het inrichten van de babykamer.

19 dagen geleden

Ja, wij willen het weten. Ondanks dat we blij zijn met zowel een jongen als een meisje en (misschien heel praktisch) de babykamer groen wordt. Voor mij is de reden heel persoonlijk. Toen mijn moeder overleed een jaar geleden heeft ze veel wanen gehad van een roodharige jongetje die zich verschool achter mijn benen. Ik ben dus heel benieuwd of ik een jongetje krijg.

17 dagen geleden

Ja die willen wij uiteindelijk wel weten. Ik was eerst daar niet zo mee eens, maar na overleg met mijn vriend, willen wij het toch. Het is zoveel makkelijker met de voorbereidingen