16 Reacties

7 maanden geleden

Hoii, ik heb bij mijn eerste ook bijna alles wol gebruikt, heel fijn eigenlijk maar mijn zoontje was er allergisch voor dat was echt jammer😖 Ik had een wollen nestje, een wollen onderlegger die ik in de reiswieg gebruikte en een wollen deken.

7 maanden geleden

Reactie op Saar.xx

Hoii, ik heb bij mijn eerste ook bijna alles wol gebruikt, heel fijn eigenl ...
Van welk merk ?

7 maanden geleden

Ik heb wollen dekens (1x ledikant, 1x wieg formaat) en een schapenvacht gekocht bij pure baby love. Kreeg van verschillende mensen de tip het daar te halen! Maar heb geen wollen kleding ofzo, want dat lijkt me gedoe qua wassen. Immers moet je wol eigenlijk niet willen wassen, iig niet de dekens. Gewoon ophangen wanneer het licht vochtig is buiten (of in de badkamer).

7 maanden geleden

Reactie op Lidewij5

Van welk merk ?
Oh sorry vergeten te vermelden, van schaapmaatje

7 maanden geleden

Mijn ervaringen... (nu 22 maanden mama van een meisje altijd in de wol!) Voor de baby altijd een klein medicinaal schapenvachtje in de cosleeper met een grote hydrofiele doek eroverheen. Hetzelfde in de ligbak van de kinderwagen. Geen merk, gekocht op Texel bij de Texelana. Maar wij hebben ook iemand op de markt (in Delft in dit geval) die ze verkoopt, heb daar ook een hele mooie gescoord! Daarna een Kico label matrashoes als onderlegger in het ledikant vanaf het moment dat ze daar in ging slapen. Reiff slaapzakjes zijn een investering maar speuren op vinted heeft mij al 3 hele mooie bezorgd. We hebben een purebaby deken in zowel de cosleeper als in het ledikant, die blijven echt prachtig!! Al 2x een spuug incident overleefd in de wasmachine en nog steeds prachtig. Laat hem elke dag goed luchten samen met de slaapzak over de zijkant van haar bedje en als het lukt 2/3x per maand even in de badkamer hangen terwijl iedereen in het gezin doucht!

7 maanden geleden

Ik zit mij er ook in te verdiepen... Voornamelijk de dekentjes, wollen jasje... Ergens lijkt het mij warm voor in de zomer. Maar heb er zelf geen ervaring mee....lees overal dat het prima kan en dat het aanpast aan de warmte van je kindje. Klopt dit dan ook echt? En voor welk merk is dan moet gaan weet ik ook niet zo goed haha

7 maanden geleden

Wol mag meende ik niet ik heb vooral katoenen dekentjes en lakentjes

7 maanden geleden

Reactie op aukje Damstra

Wol mag meende ik niet ik heb vooral katoenen dekentjes en lakentjes
Wol wordt juist aangeraden door de kraamverzorgster omdat het warmte regulerend is en anti bacterieel.

7 maanden geleden

Reactie op Zeestar

Wol wordt juist aangeraden door de kraamverzorgster omdat het warmte regule ...
Oke

7 maanden geleden

Qua kleding heb ik voor m’n oudste wel (bijna) alles van wol. Wol is inderdaad temperatuur regulerend en wordt dus juist aangeraden. Je kan in de zomer kiezen voor wol zijde en in winter herfst voor wol. Ik doe er veeeel langer mee dan met katoen (flexibeler, blijft mooier etc) Ik zoek nu vooral dus wollen onderleggers / hoeslakens / vachtjes inderdaad

7 maanden geleden

Reactie op Lidewij5

Qua kleding heb ik voor m’n oudste wel (bijna) alles van wol. Wol is inderd ...
Ik heb kleertjes ook katoen de onze wordt van zomer geboren

7 maanden geleden

Reactie op SanneCharlotte

Mijn ervaringen... (nu 22 maanden mama van een meisje altijd in de wol!) V ...
Ik ben benieuwd waar je het schapenvachtje allemaal voor gebruikt? Ik twijfel om zoiets te kopen voor in de reiswieg, maar vind het zonde als je het alleen daarvoor gebruikt, omdat het natuurlijk dan maar betrekkelijk kort gebruikt kan worden. ☺️

7 maanden geleden

Reactie op C1405

Ik ben benieuwd waar je het schapenvachtje allemaal voor gebruikt? Ik twijf ...
Mijn moeder had voor mij en m'n broertje 30 jaar geleden een schapenvacht en ze zei dat zelfs bij 30 graden heeft ze ons erop gelegd. We vonden het geweldig. In de box, wieg, op een kleedje. Ze had het altijd mee. We hebben het ook heel lang gebruikt om mee te knuffelen. Kan me er zelf nog aan herinneren dat het altijd in m'n kamer lag en ik het later zelfs op mijn bureau stoel had liggen ☺️. Daarom zelf ook aangeschaft. Eentje die ook bedoeld is voor baby's qua behandeling etc. Vond het qua prijs nog meevallen. 60 euro volgens mij.

7 maanden geleden

Mijn kraamzorgster raadde ook een wollen deken aan voor in bed. Ik heb er één van het Zweedse merk klippan gekocht.

7 maanden geleden

Reactie op elise7777

Mijn kraamzorgster raadde ook een wollen deken aan voor in bed. Ik heb er é ...
En heb expres geen baby patroon gekozen maar een normale ruit. Dan gebruiken we m in de jaren daarna lekker op de bank bij de tv. Ik heb het ledikantdeken (90x130) die is wat groter maar in mijn wieg van 40x90 kan dat wel vond de kraamzorg

7 maanden geleden

Hier medicinale vachtjes in de box, wandelwagen, cosleeper, ledikant, verschoonkussens Verder wollen deken (dus geen dekbed!) voor op ons bed ivm coslepen, Wollen los gebreide dekentjes voor wandelwagen en cosleeper (Hier cosilana en dilling en een merk wat ik niet kan herinneren) Zijdewollen omslagdoekje voor maxicosi en box