6 Reacties

15 uur geleden

Ik gebruikte voor onze zoon een love to dream slaapzak waarin de armpjes ook vast zitten.

15 uur geleden

Reactie op sunflowerseed

Ik gebruikte voor onze zoon een love to dream slaapzak waarin de armpjes oo ...
Ik heb een puckababy gebruikt tot 2 weken geleden. Hij rolt al best lang goed om en vanaf dat moment raden ze slaapzakken waarin de armpjes zitten af. Omdat ze zichzelf dan niet kunnen afzetten en terugrollen en dan wordt het gevaarlijk.

14 uur geleden

Herkenning!!! Vooral de twijfels. Ik voed in slaap en m'n man wiegt hem in slaap. We cosleepen veilig in bed samen. Maar vanzelf in slaap vallen gebeurd hier nog niet echt. Soms, snachts, lukt het hem wel. En vanavond lukte het hem ook om weer in slaap te vallen nadat hij mij zag. Maar dat lijken nog gelukstreffers. Ik denk wel dat hij het begint te leren. Nu bijna 6 maanden.
Ik had hier ook heel veel moeite mee met mijn dochter. Maar ineens 2 weken geleden werkt het. Ik leg haar gewoon in een beetje donkere kamer. Doe alles hetzelfde als in de avond. Dus slaapzak aa dan een liedje zingen en dan leg ik haar in bed met knuffel en speen met knuffeldoekje. Daar speelt zij dan mee begint ze meestal klein beetje mopperen waardoor ze gaat duimen en in slaap valt. Ineens lukte het en nu is het al meerdere dagen gelukt.

14 uur geleden

Wat fijn dat er herkenning is en ook positieve verhalen uit voort komen! We zetten gewoon door. @zeestar wij hebben onze zoon ook nog in de cosleeper op onze kamer. Alleen zit het ook zo in mijn hoofd dat hij daar uit moet met 6 maanden.. zie er tegenop en wil dat helemaal niet. Wij slapen beneden en zijn eigen kamer is boven. Ik wil niet dat ik pas wakker wordt van de babyfoon als hij echt hard huilt ipv dat ik hem (zoals nu) optijd kan troosten met een aanraking of de speen. Mijn andere zoon sliep met 1 maand al op zijn eigen kamer maar omdat we dus pas bij hem waren als hij hard huilde kon hij alleen maar weer in slaap komen met een fles melk… dit is dus zo gegaan tot ruim 1 jaar omdat hij niet beter wist. Ik wil dit zograag voorkomen bij deze tweede waardoor er enorme druk op ligt

13 uur geleden

Mijn dochtertje is vandaag precies 5 maanden. Ze slaapt bij ons op de kamer in de cosleeper. Savonds voed ik haar meestal in slaap en als ze wakker is lukt het haar soms om alleen in slaap te vallen. Snachts komt ze soms voor een voeding, maar andere keren komt ze na 1.5 uur weer. Dat kan dan bijna geen honger zijn zou je denken, maar als het wiegen niet helpt dan voed ik haar ook weer in slaap. Overdag is het voor haar heel lastig om zelf in slaap te vallen. Ik probeer het wel hoor, wakker in haar bedje leggen maar 9/10 keer begint ze na een tijd toch te huilen en wieg ik haar in slaap. Soms wordt ik er onzeker van of ik het wel goed doe, maar anderzijds denk ik dat ze het nu gewoon nog nodig heeft