10 Reacties

13 dagen geleden

Je hoeft nooit aan je werkgever te melden waarom je ziek bent, daar mogen ze niet eens naar vragen! En zoiets als dit zal daar ook precies de reden voor zijn vermoed ik. Wat voor werk doe je? Kun je makkelijk vanuit huis werken?

13 dagen geleden

Volgens mij is het wel zo dat je werkgever via het uwv een uitkering kan aanvragen als je ziek bent door zwangerschap. Dan kost het hem niks, terwijl “normale” ziekte wel gewoon door de werkgever betaalt wordt.

13 dagen geleden

Reactie op VriendelijkeKomodo124756

Je hoeft nooit aan je werkgever te melden waarom je ziek bent, daar mogen z ...
Nee helaas niet. Ik werk bij een notaris als receptioniste/ telefoniste…

13 dagen geleden

Bij mijn werkgever is ook gecommuniceerd dat je het moet zeggen als je ziekmeld wegens zwangerschap. Precies om de reden die waterrat noemt. Hoe is je relatie met je leidinggevende? Ik heb het hem al verteld, ookal hoef ik me niet ziek te melden. Hij was namelijk al op de hoogte van m’n miskramen en steunend. En ik werk in de detachering en ziet er naar uit dat ik binnenkort van opdracht ga wisselen. Dus toen heb ik m gezegd, alles veranderd nu wel tegelijk en op m’n buik gewezen. Hij was heel blij voor me. En dan weet hij ook dat we waarschijnlijk een korte opdracht zoeken in verband met naderend zwangerschapsverlof als alles goed blijft gaan.

13 dagen geleden

Reactie op Irisvk98

Nee helaas niet. Ik werk bij een notaris als receptioniste/ telefoniste…
Kan je het idd niet alvast tegen je leidinggevende vertellen? Dan hoeft de rest van het bedrijf het nog niet te weten en denken die dat je “gewoon” ziek bent, maar dan kan je werkgever wel de vergoeding aanvragen.

13 dagen geleden

Hallo moeders Ik doe huishoudelijke werk Nu ben ik 6 weken zwanger en merk aan me lichaam dat het ontzettend zwaar werk is Nu zat ik te denke om de ziektewet in te gaan om me lichaam rust te geven zou dat zomaar kunnen

13 dagen geleden

Reactie op FantasierijkeVlucht109711

Hallo moeders Ik doe huishoudelijke werk Nu ben ik 6 weken zwanger en mer ...
Luister naar je lichaam! Ieder zwangerschap is anders. Ik heb met 5+4 nergens last van, behalve soms buikpijn. Mocht het later zwaar worden ivm klachten, dan had ik dat ook gedaan. Maar weet niet of ze het dan ‘te vroeg vinden’. Ik las in de groep dat je sowieso al contact mag opnemen met de arboarts voor adviezen zonder dat je werkgever dit weet. Wellicht kun je dat proberen?

13 dagen geleden

Reactie op Ons wondertje💫

Luister naar je lichaam! Ieder zwangerschap is anders. Ik heb met 5+4 nerge ...
Dankjewel voor je berichtje Ja het is heel de dag hard werken en merk nu echt zelf aan me lichaam dat ik rust moet pakken Ik heb bekend gemaakt op werk dat ik zwanger ben Ik zal morgen naar de arbo arts bellen

12 dagen geleden

Heb me ook net ziekgemeld van werk, ik kan simpelweg mn ogen niet openhouden en concentreren.. nu 6w zwanger. Hoop wel dat het beter wordt. Heb mn werkgever nog niet verteld dat het wegens zwangerschap is.

12 dagen geleden

Ik heb het mijn manager verteld, die wist ook van de bbz. En als het mis gaat heb ik toch herstel tijd nodig dus dan vertel ik het haar ook. En zij kan het goed voor zich houden gelukkig.