10 Reacties

16 dagen geleden

Je mag sushi zonder rauw vis en garnaal.. dus kip en komkommer, ei mag wel ! Op de app zwangerhap zie je wat je mag of niet

16 dagen geleden

Viseitjes worden afgeraden mits verhit en op sushi zijn die rauw. Ik zou het niet riskeren of je moet hem al zonder de viseitjes laten maken?

16 dagen geleden

Ze hebben bij mr sushi een ‘mommy to be’-box zag ik sinds kort. Heb ‘m nog niet geprobeerd, want ik eet sushi echt voor de rauwe vis. Dat wordt dus weer het eerste wat ik eet als ik bevallen ben 😄 Maar het bestaat dus wel!

16 dagen geleden

Reactie op BriljanteVlucht420614

Viseitjes worden afgeraden mits verhit en op sushi zijn die rauw. Ik zou he ...
Worden ze afgeraden als ze verhit zijn?

16 dagen geleden

Reactie op Bysaa

Worden ze afgeraden als ze verhit zijn?
Nee mits verhit. Rauw mag je ze niet eten maar verhit wel volgens de zwangerhap app.

16 dagen geleden

Ik eet het wel. Het grootste potentiële probleem met sushi is salmonella en de effecten daarvan zijn niet echt anders als je zwanger bent of niet, en het is zeer onwaarschijnlijk dat het een foetus kwaad kan doen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld listeria). Ik heb 'Expecting Better' van Emily Oster gelezen. Daarin staat een heel mooi overzicht van alle voorgestelde beperkingen en waarop de aanbeveling is gebaseerd (en of er gegevens zijn die erop wijzen dat het echt schadelijk is voor de foetus). Iedereen heeft dan natuurlijk zijn eigen manier om de informatie te beoordelen - mensen zullen naar dezelfde informatie kijken en toch verschillende beslissingen nemen op basis daarvan. :)

16 dagen geleden

Nee mits verhit. Rauw mag je ze niet eten maar verhit wel volgens de zwange ...
Maar je zegt mits. Dus "viseitjes worden afgeraden als ze verhit zijn". Bedoel je tenzij?

16 dagen geleden

Nee mits verhit. Rauw mag je ze niet eten maar verhit wel volgens de zwange ...
Ja precies. Maar ik was in de war omsat je zei "wordt afgeraden mits verhit".

12 dagen geleden

beide zwangerschappen af en toe sushi gegeten, maar zonder rauwe vis (lust ik niet)