26 Reacties
17 uur geleden
Reactie op mimi95
Alles heel handig hydrofiele doeken kun je nooit genoeg hebben!
Zinkzalf e ...
Ik zou voor de erge gevallen van luieruitslag wel dr leenarts in huis hebben de billenzalf met zink. Die werkt dan toch veel beter dan bepanthen op die momenten.
Voor tussendoor is bepanthen ideaal.
17 uur geleden
Verschilt echt per persoon en per baby. Waar ik spijt van heb, is dat ik een complete babykamer heb gekocht. Een los ledikant, hoge ladekast (bijvoorbeeld ikea) en een gewone kledingkast waren veel beter geweest omdat die tot volwassen leeftijd gewoon goed blijven. Commode gebruik je niet meer en babykast is onhandig. Verder deden wij pas traphekjes toen ze rond de 8 maanden was en al dat kleine spul kan je altijd bijkopen. Autostoel en kinderwagen zou ik echt voor naar een grote zaak die alles heeft staan zodat je het kan uitproberen en aanvoelen
17 uur geleden
Van bovenstaande lijst wat ik niet heb gebruikt:
Box: kind het reflux en wilde er niet in.
Spuugdoekjes: gebruikte gewoon de grote hydrofiele want ja, reflux.
Luieremmer: is maar een vies ding. Ik gebruikte geurzakjes van de etos en gooide dan meteen weg.
Babybad: is dat het moet maar na de kraamweek nooit meer gebruikt. Ging gewoon mee in de douche.
Beddengoed: veel te veel en ben al snel overgestapt op een puckababy.
Babypyjama: baby slaapt in kleren.
Voedingskussen: om zelf mee te slapen maar voor te voeden nooit gebruikt, onhandig ding.
Flessen en flesvoeding: baby kon de fles niet drinken.
15 uur geleden
Wij hadden zo'n nagelsetje gekocht mey een vijltje, knipper en schaartje. Nooit gebruikt. Ze adviseren van de kraamzorg om kartonnen vijltjes te hebben, die kan je halen bij de drogist vaak. Maar, onze kleine is nu 2 en ik gebruik de elektrische nagelvijl nog elke week. Beste koop die ik gedaan heb dat hij nog een baby was.
Verder wat ik zonde van het geld vond waren alle lakentjes/dekens, die hebben we 2 van elk voor zowel ledikant als cosleeper. Die voor de cosleeper misschien 4 weken gebruikt, de rest nooit. Betere investering voor ons waren goede slaapzakken.
Wij gebruiken de luieremmer wel veel, wel een waar je zelf een vuikniszak in kan doen ipv die waar je speciale zakken voor moet hebben. Voor poepluiers gebruik ik nog een extra luierzakje van de action.
Verder hebben wij het babybadje en de bad thermometer misschien maar een maandje gebruikt (de thermometer misschien maar 2x). Blij dat ik het badje 2e hands had gekocht😅
15 uur geleden
Het is allemaal zo persoonlijk wat je gebruikt! Wij vonden een luieremmer wel heel fijn, we hebben die van Korbell en die ruik je echt bijna niet.
In plaats van gewone kruiken hadden wij elektrische kruiken. Dat werkte makkelijker en veiliger vond ik.
Een badthermometer hebben we nooit gebruikt, je kan gewoon voelen.
Het is handig om flessen in huis te hebben, maar koop niet te veel van 1 merk. Wij hebben uiteindelijk 4 merken moeten proberen tot we een soort fles hadden waar onze dochter uit dronk. Dat waren de MAM flessen en die kan ik wel echt aanraden.
Met de vitamine D druppels is het beter als je ze op oliebasis koopt.
En wat er niet op staat is een co sleeper, maar dat is wel echt ideaal voor de eerste maanden.
14 uur geleden
Grappig hoe alles hier uiteen loopt. Luieremmer gebruiken wij nu nog steeds (hij is onderhand bijna 2). Slaapzak eerste weken niet gebruikt. Nagelvijl is ellende, gewoon knippen! Baby pyjama ook nooit gebruikt. Ik heb eigenlijk alles van die lijst braaf aangeschaft bij de eerste. Je gaat namelijk zelf wel ondervinden wat je fijn vindt en wat niet. Bij twijfel kun je ook dingen tweedehands doen of naderhand aanschaffen?
14 uur geleden
Nog een tip voor alle aanstaande moeders: flanellen doeken in plaats van hydrofiel. Ons eerste kindje spuugde veel en hydrofiel is zo’n dunne stof dat het er steeds doorheen ging en spuugdoekjes zijn vaak te klein voor onder het hoofd. Zo doen we het in het ziekenhuis ook altijd. Ben kinderverpleegkundige..
11 uur geleden
Pyjama in hele kleine maatjes hadden wij uiteindelijk niet gebruikt, de baby slaapt de eerste maanden in fijn zittende en ademende kleertjes, van katoen of bamboe. We vonden het sneu om voor ieder slaapje onze kinderen om te kleden (ze vinden het vaak na de geboorte vervelend om wat over hun hoofd te krijgen, overslag rompertjes en overslag shirtjes vonden wij daarom een uitkomst). De luieremmer hebben we na 2 weken niet meer gebruikt: meteen in een luierzakje en in de gewone prullenbak vonden we hygiënischer.
Tummy tub leek mij onzin, hadden we gekregen en daarom gebruikt. De kinderen werden er heel rustig van, ze vonden het de eerste 2 maanden heerlijk om daarin te zitten.
Eén babyartikel vond ik vreselijk: de billendoekjes houder. Altijd gepriegel om er een doekje uit te halen, want die komen niet altijd goed mee naar boven. En die hele houder trek je mee omhoog als je met 1 hand een doekje wil pakken, omdat je de andere hand bijvoorbeeld op het luiertje hebt liggen (zodat de baby niet weer begint te plassen en je opnieuw kan beginnen). Een los pak billendoekjes op de commode scheelde hier heel wat ergernissen, haha.
We hadden ook spijkerbroekjes in hele kleine maatjes gekregen, ontzettend lief van visite, maar nooit gebruikt omdat het niet lekker zit voor een baby van een paar maanden.
11 uur geleden
Katoenen slaapzakken vonden we heel fijn, we hadden er 3 in elke maat. Als de baby door de luier poepte, plaste of moest spugen, konden we zo een nieuwe uit de kast pakken, héél fijn.
Ook hadden we een aerosleep topper, dat gaf mij een gerust gevoel.
Nog een tip: koop nog niet te veel flessen van hetzelfde merk, het kan zijn dat jouw baby beter uit een bepaald merk fles drinkt. De eerste dronk overal uit, de tweede weigerde aanvankelijk alles, een hele zoektocht.
10 uur geleden
Reactie op BriljanteVlucht420614
Van bovenstaande lijst wat ik niet heb gebruikt:
Box: kind het reflux en wi ...
O heerlijk herken dit zo erg😂