19 Reacties

één dag geleden

Blijf kleine dingen eten waarvan je doorkrijgt dat ze lekker vallen. Ik moet bijvoorbeeld geen kaas croissantjes eten maar appels en kwark gaan heel lekker 😅

één dag geleden

Even met huisarts overleggen of je suprimal mag nemen. Heb het nu een paar dagen en echt een wereld van verschil.

één dag geleden

Wat een ellende he, ik ook.. en dat te bedenken dat dit nog minimaal 6 weken aan gaat houden. Niet te doen.. ik heb de huisarts gebeld voor emesafene. Hopelijk gaat dat het ergste weghalen

één dag geleden

Dank je wel voor jullie tips. Ik wil mijn echo van morgen nog even afwachten die hopelijk alles bevestigt en dan stap ik zeker naar de huisarts..

één dag geleden

Eten, oversl crackers neerleggen. Echt ookal wol je niet eten doe het!!!

één dag geleden

Reactie op zwangerenzo

Even met huisarts overleggen of je suprimal mag nemen. Heb het nu een paar ...
Duurde het bij jou ook even voordat het echt ging werken?

één dag geleden

Afgelopen weekend begon bij mij de misselijkheid. Van ochtend misselijkheid tot de hele dag door misselijk en niks binnen kunnen houden. Echt een verschrikking! In overleg met zowel de verloskundige als met de huisarts eerst de Suprimal (reistabletten geprobeerd) icm Omprezol (maagbeschermers). Dit deed niet zoveel, omdat ik niks binnen kon houden in afstemming met de huisarts Meclozine in zetpil variant gekregen. Dit zorgt met licht eten zoals crackers, banaan, gember thee etc. zorgt ervoor dat ik de dag doorkom. Deze week ziek van werk thuis om bij te komen, afgelopen nacht voor het eerst sinds nachten weer een hele nacht kunnen doorslapen 🤞🏼. Hopen dat het snel over is en het een ‘momentopname’ is van een enorme stijging van de HCG. Op de echo was er toch echt 1 baby te zien en was alles meer dan perfect. Bijna 8 weken vandaag.

één dag geleden

Reactie op Babywens24

Duurde het bij jou ook even voordat het echt ging werken?
Ja! Tenminste, ik had er stiekem 2 ingenomen eerst omdat ik me zo rot voelde (in de bijsluiter staat dat volwassene 2 mogen) en toen werkte het, daarna gewoon 1 per dag en nu is de ergste misselijkheid weg. Ik raad het niet aan omdat de arts 1 per dag zegt, maar was zo desperate en het werkte wel😅

één dag geleden

Reactie op zwangerenzo

Ja! Tenminste, ik had er stiekem 2 ingenomen eerst omdat ik me zo rot voeld ...
Haha, meteen een goede boost gekregen😂 Ik slik er 2 per dag maar dan verspreid. S ochtends bij wakker worden en voordat ik naar bed ga. Gisterenavond en vanmorgen pilletje ingenomen. Merk al wel lichtelijk verschil maar nog niet de oude..

één dag geleden

Reactie op Babywens24

Haha, meteen een goede boost gekregen😂 Ik slik er 2 per dag maar dan vers ...
Ik ben nog steeds wel misselijk en eet vrij weinig, maar kan nu redelijk functioneren. Het is geen wondermiddel maar scheelt wel echt bij mij. Ik val in ieder geval niet meer af… daar maakte ik me het meeste zorgen om.

één dag geleden

Tijdens mijn vorige zwangerschap kreeg ik emesafene voorgeschreven via de huisarts ivm heftige misselijkheid en het niet kunnen binnenhouden van eten en drinken. Dit heeft redelijk goed geholpen

één dag geleden

Gember pillen!!! Ik doe nu 3 per dag, even opletten dat je de 250mg versie hebt. Werkt hier echt goed gelukkig! Succes

één dag geleden

Sinds ik mijn zwangerschap pil savonds neem ben ik minder misselijk overdag

één dag geleden

Mijn maag doet ook heel veel pijn. Kan niet eens op mijn rug liggen. Andere die dat ook hebben?

één dag geleden

Reactie op Linda2

Mijn maag doet ook heel veel pijn. Kan niet eens op mijn rug liggen. Andere ...
Ja ik ook sinds gisteren 😅

één dag geleden

Vandaag viel het mee! Ik ben rustig aan begonnen met een broodje toen ik snachts wakker werd. Daardoor ben ik niet wakker geworden met een super lege maag. Als ik wel een lege maag had moest ik de eerste 20 minuten aan het kokhalzen zonder dat er iets uit kwam. Vervolgens bij het opstaan eet ik 1 a 2 appels. Net wat ik op dat moment aan kan en hoe groot de appels zijn. Krijg nooit 2 hele voor mij alleen want mijn 2 jarige eet vrolijk mee 🤣 En daarna met korte tussenpozen elke keer kleine veilige dingetjes. Had vanmiddag ineens 2 sneetjes brood met beleg en ik was heel bang voor die misselijkheid maar hij kwam niet. Vanavond pas bij het avond eten begonnen ik noem dat een win! Morgen ga ik het weer zo doen.

één dag geleden

Reactie op FlorissanteCactus519337

Afgelopen weekend begon bij mij de misselijkheid. Van ochtend misselijkheid ...
Wat rot zeg. Veel sterkte, hopelijk gaat het steeds beter. Na 9/10 weken moet het afnemen. Steeds kleine hoeveelheid eten kan helpen. Ik had vorige zwangerschap ook veel last van. Hopelijk valt het deze keer mee 🫣

20 uur geleden

Hebben jullie ook het idee alsof je maag gewoon niet doorloopt? Gistermiddag 2 bolletjes gehad en er kon de rest van de dag/nacht niks meer in

19 uur geleden

Reactie op JKlara

Wat rot zeg. Veel sterkte, hopelijk gaat het steeds beter. Na 9/10 weken mo ...
Dat geeft mij goede hoop! 🤞🏼