10 Reacties

13 dagen geleden

migraine

12 dagen geleden

Ik heb van jongs af aan migraine, heb daar medicatie voor en medische Botox. Ik heb al een week iedere ochtend een aanval gehad. Het valt zwaar en ze kunnen er weinig aan doen. Ik ben gestopt met bloeddruk pillen die ik voor de migraine had, omdat het de groei kan vertragen. Ze gaan nu overleggen wat ze kunnen doen. De sumatriptan als aanvalsmedicatie mag ik incidenteel dus daar heb ik niet veel aan. Ik loop wel bij de neuroloog en gynaecoloog. Hoe gaat het bij jou?

12 dagen geleden

Ik slik Sumatriptan voor de migraine en dat is veilig het eerste trimester. Het ironische is dat ik mijn vorige zwangerschap en deze ook nog weinig aanvallen heb. Zou het even met de huisarts overleggen

12 dagen geleden

Ik heb normaal gesproken regelmatig last van migraineaanvallen, maar als ik heel op tijd was met paracetamol was dit voldoende, tenzij ik te laat was. Sinds mijn zwangerschap (nu 7 weken) heb ik geen migraineaanval meer gehad, vreemd genoeg. Geen tips verder, sorry!!

12 dagen geleden

Reactie op vmk

Ik heb van jongs af aan migraine, heb daar medicatie voor en medische Botox ...
Ow wat vreselijk zeg,momenteel nergens last van . Zit nu op dag 13 zonder

12 dagen geleden

Ik gebruik normaal ook sumatriptan. Heb gemiddeld 15 aanvallen per maand. Tijdens mijn vorige zwangerschap tussen week 14-16 veel hoofdpijn gehad maar geen migraine. Vanaf mijn positieve test nu geen migraine meer gehad dus hopelijk t/m het einde van de borstvoeding weer geen migraine. Duim mee dat de hoofdpijn voor iedereen snel weg is!

12 dagen geleden

ik heb van mijn 12de tot mijn 28ste migraine gehad waar ik sumatriptan voor slikte, maar sinds mijn eerste zwangerschap (nu 3 jaar geleden!!!) geen last meer van gehad. Ik hoop dat er bij jou ook zo’n wonder gebeurt!

12 dagen geleden

Ja elke zwangerschap is natuurlijk anders. Ben ook erg benieuwd hoe het zich gaat vorderen

12 dagen geleden

Helaas geen ervaring met deze medicatie . Normaliter gebruik ik sumatriptan injecties en had ik behoorlijk veel last van migraine aanvallen (elke week 1 a 2 ). De vorige keer (augustus miskraam) en nu weer zwanger mogen zijn heb ik geen last meer van aanvallen. Het voelt zo fijn om een x aanval vrij te zijn. Hopelijk blijft het zo en ik gun het alle migraine patiënten dat jullie ook minder of geen aanvallen meer hebben tijdens zwangerschap.

11 dagen geleden

Ik ben voor mn eerste zwangerschap in 2020 gestopt met mijn medicatie want dit mocht niet, hierna nooit meer aan begonnen omdat stuk minder is dan voor die tijdm Ik heb dus tijdens mijn zwangerschappen 0 migraine aanvallen, wel elke keer in de kraamweek gelijk een aanval gehad maar de maanden van ontzwangeren (9mnd) ook misschien maar 1 of 2 in totaal.