83 Reacties
één maand geleden
Hey! Gefeliciteerd met je positieve test!
Ik ben ook zwanger na een miskraam (vorige maand). Ik probeer vooral de afleiding op te zoeken en ik probeer te vertrouwen op m’n lichaam. Toen ik deze keer positief testte, had ik er meteen een beter gevoel bij dan de vorige keer. Zegt misschien wel niks… maar je moet iets!
Ik probeer daarnaast niet te veel te testen en oploop van testen te vergelijken.
Duim voor je dat het deze keer goed is! 🍀
één maand geleden
Hoi! Ja heel herkenbaar hoor. Ik ben nu ook weer pril zwanger na twee miskramen in juli en april (daarvoor gelukkig wel een dochter gekregen waar geen miskramen aan vooraf gingen).
Ik had verwacht dat ik deze keer heel weinig 'hoop' zou hebben, maar nu ik toch zwanger ben merk ik dat ik toch weer denk: het voelt goed en de kans is veel groter dat het goed gaat dan fout gaat. Misschien kan het voor je helpen om (ondanks de spanning) veel aandacht voor je lichaam te hebben, bijvoorbeeld door yoga-lesjes of meditatie (als dat wat voor je is). Ik heb dat zelf een beetje weggestopt vlak na de miskramen en probeer nu weer meer 'me-time' in te plannen; bijv. met een massage of iets anders waar je van ontspant.
Succes komende weken!
één maand geleden
Hoi!
Afgelopen vrijdag een positieve test na een miskraam 8 weken geleden. Tussendoor 1x ongesteld geweest.
Erg spannend of het goed blijft gaan vorige keer bij 8 weken kloppend hartje, maar groei bleef achter 2 weken later geen kloppend hartje meer te zien...
HCG laten prikken omdat ik erg onzeker was maar dat past precies bij dit termijn en geeft toch iets meer vertrouwen. Daarom in overleg met de VK eerste echo gepland op 15 nov.
Duimen dat het allemaal goed blijft gaan, ook voor jullie dames!
één maand geleden
Wat een hoop mensen met hetzelfde verhaal! Ik had ook een miskraam in juli en nu weer een positieve test. Dit was onze laatste ICSI ronde (verse terugplaatsing).
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik duim met je (en iedereen hier) mee dat het goed blijft gaan.
25 dagen geleden
Hallo! Ik heb vorig jaar 2 miskramen gehad en in juli dit jaar bevallen van een prachtig meisje en nu weer pril zwanger. Probeer positief te zijn. Ik weet dat het lastig is maar helaas kunnen we het niet tegenhouden. Ik herken de angst en de stress. Bij mij is het ook goed gekomen 🥰
25 dagen geleden
Wat een ontzettend herkenbare verhalen. Na drie lastige miskramen nu na een jaar opnieuw pril zwanger. Merk dat ik haast elk uur mijn symptomen afweeg; wel of geen gespannen borsten, wel of geen reukverschil. Het zegt misschien ergens helemaal niets, maar de angst neemt het vaak over. Hebben jullie hier ook last van? En gaan jullie zwangerschapsklachten ook zo op en neer?
25 dagen geleden
Reactie op WeldenkendeBos857666
Wat een ontzettend herkenbare verhalen. Na drie lastige miskramen nu na een ...
Zo herkenbaar dit... blijf maar controleren of mijn kwaaltjes er nog zijn..
En ze gaan op en neer. Ik weet dat ze dat altijd deden en toch maakt het me steeds aan het twijfelen.
25 dagen geleden
Wat fijn om jullie verhalen allemaal te lezen, het is erg herkenbaar. 21 november mag ik voor de eerste echo. De vorige keer kwamen we er bij de eerste echo achter dat het een MA was.
Ben nu inderdaad m’n lijf steeds aan het voelen en aan het duimen dat ik snel enorm misselijk ben. De testen liepen vorige keer niet goed op dus dat ga ik deze keer weer checken. Hopelijk lopen ze nu wel goed op, dat zou al iets van geruststelling geven.
Laten we elkaar de komende tijd er doorheen slepen! Want spannend is het sowieso. Maar hopelijk neemt de spanning het niet helemaal van ons over
25 dagen geleden
Ook hier weer zwanger na een miskraam eind augustus. Net als jou 1 keer tussendoor ongesteld geweest. Ik vind het enorm spannend. Ik merkte de eerste dagen aan mijzelf dat ik het mentaal heel zwaar had en me al volledig instelde op iets wat weer mis gaat. En dat voelde eigenlijk ook erg oneerlijk. Elke baby verdiend het om gevierd worden, hoe de zwangerschap ook zal lopen. In die gedachten probeer ik nu de knop om te draaien en positief vooruit te kijken. Dat lukt tot nu toe aardig. De angst blijft, maar ik durf nu ook te genieten, blij te zijn en te dromen over de toekomst. Helaas hebben we de zwangerschap niet in de hand, maar wel hoe we er proberen mee om te gaan. Wees lief voor jezelf ❤️
25 dagen geleden
Reactie op Melanie2-
Ook hier weer zwanger na een miskraam eind augustus. Net als jou 1 keer tus ...
Wat een super helpend berichtje om te lezen. Ook herkenbaar, vandaag vooral gedacht aan hoe ik ermee om zou gaan als het dit keer weer niet goed is. Maar je hebt echt gelijk over dat ieder baby’tje het verdiend om gevierd te worden! Ga proberen mn mindset positief te maken
25 dagen geleden
Zelfde verhaal! Aug een miskraam na een gezond 1e kindje, 1 keer ongesteld geweest en nu ook een positieve early clearblue.. we gaan duimen 🍀🙏🏼
24 dagen geleden
Ik ben gelijk na mijn miskraam (23 september) weer zwanger. Ik kan er ook nog niet echt blij mee zijn. Wil dolgraag nog een kindje, maar ben bang dat het weer misgaat. Het voelt dit keer wel al anders. Denk dat ik niet ga kunnen helpen om te blijven testen voorlopig. Nu een licht positief, moet het zien oplopen/in elk geval niet aflopen tot ik een kloppend hartje zie.
23 dagen geleden
Hoi allemaal, hier ook weer zwanger na een MA. Voor mijn dochter van 2 een miskraam gehad met bloedverlies maar in juli op de eerste echo met 10 weken erachter gekomen. Nu spannender omdat toen mn lijf ook niet aangaf dat het niet goed was. Ik vind vooral buikpijn lastig. Is het de baarmoeder die groeit of gaat het toch weer mis. Ben normaal altijd positief en kan dingen makkelijk van mij afzetten in het kader van: je kan er toch niets aan veranderen. Maar nu helaas toch erg onzeker! Fijn dat we hier met z’n alle zijn!
23 dagen geleden
Gefeliciteerd 🥰
Voor mij heel herkenbaar. Ik heb in mei een miskraam gehad met 5 weken. Daarna zonder menstruatie weer zwanger geworden. Dit eindigde in een missed abortion met 8 weken, kwam met 11 weken op gang. Nu 2 keer een menstruatie gehad en weer een positieve test🥰. Ik probeer positief te blijven en hopen dat het dit keer goed gaat. Het vertrouwen in mn lichaam ben ik wel een beetje kwijt. Maar ik hou me vast aan het feit dat het vaker goed gaat dan dat het misgaat🥰
23 dagen geleden
Reactie op IvanaL
Hoi allemaal, hier ook weer zwanger na een MA. Voor mijn dochter van 2 een ...
Ja heel herkenbaar dit inderdaad. Na 1x miskraam waarbij (achteraf gezien) symptomen wel wat afnamen en daarna een MA waarbij mijn lijf maximaal zwanger voelde maar toen op de echo bleek dat het toch niet goed zat, weet ik nu ook echt niet wat ik met symptomen aan moet.