83 Reacties
23 dagen geleden
Reactie op Rainbow123
Gefeliciteerd 🥰
Voor mij heel herkenbaar. Ik heb in mei een miskraam gehad ...
Hoi! Snap heel goed - en denk dat iedereen het wel op haar manier herkent - om twijfels te hebben. Wel knap dat je positief probeert te blijven🥰! Vindt het maar lastig hoor om zo te blijven denken, hoop voor iedereen dat de ergste stress te onderdrukken is. Toch gek iets die stress - je wilt het niet, maar een knopje omzetten hiervoor is ook niet mogelijk.
23 dagen geleden
Reactie op Stumpy34
Ik ben gelijk na mijn miskraam (23 september) weer zwanger. Ik kan er ook n ...
Hier hetzelfde, ook op 23 september MA. Ik ben ook heel bang..
23 dagen geleden
Bizar, zoveel mensen hetzelfde.. Ik heb precies hetzelfde. Vandaag een positieve test na MA miskraam 31 augustus en 1 keer daarna ongesteld geweest. Vorige keer kloppend hartje, maar bij 2e echo niet meer. Spannend, ik probeer niet te blij te zijn vanwege het verdriet vorige keer (nog geen kinderen). Tekst van Melanie2 vind ik trouwens erg mooi!
23 dagen geleden
Wat veel herkenbare verhalen zeg! Ik had een miskraam in augustus, het hartje was gestopt met kloppen met 7 weken. De onbevangenheid is er wel wat af, maar toen dacht ik: Als ik straks een goede echo heb met 7 weken is het ook alleen maar gezond op dat moment en dat zegt niet dat het de volgende echo ook goed is. Zo kan ik de hele zwangerschap wel bang zijn voor wat mis gaat en dat wil ik niet. Ik kies voor vertrouwen. Dat wil niet zeggen dat er bij mij ook niet dat negatieve stemmetje naar boven komt maar daar probeer ik niet mezelf door mee te laten slepen.
Ik vind het wel moeilijk dat mijn man ook een stuk minder blij is. Die heeft ook zoiets van eerst maar eens een kloppend hartje zien, daarom heb ik ervoor gekozen zelf het mijn zusje al heel vroeg te vertellen. Ik kan wel wat positieve steun gebruiken
23 dagen geleden
Ook ik herken mij in de vele verhalen in dit topic. Zo herkenbaar!
Drie weken terug mijn miskraam gehad, hartje gestopt met kloppen bij 9w3d.
Heb voor medicatie gekozen en 24u na de orale pil de cytotec ingenomen. Na 1u45 kwam alles eruit. Het bloeden heeft bij mij een week geduurd. Direct ook geen last meer van symptomen gehad.
Na 2 weken heb ik een negatieve test gehad. Vlak erna al wel een 'positieve test', test streep was lichter dan de controle streep.
Tot ik dinsdagochtend weer
Na 2,5 week hebben mijn partner en ik het weer geprobeerd.
Tot ik dinsdagochtend mij weer misselijk voelde en gevoelige borsten had. Ik dacht: het zal toch niet? En jahoor: een lichte streep.
Voor ik gisteren naar het ziekenhuis ging nog een test gedaan: streep werd iets donkerder. Ik ben gelukkig door de arts schoon verklaard, maar ze zag in mijn eileiders wel een follikel zitten, in beide. Ze vermoed of eitjes rijpen of een nieuwe zwangerschap. De woorden van de gynaecoloog tegen de arts (was er zelf niet bij, maar kreeg terugkoppeling van de arts) blijven in mijn hoofd spoken: de kans is groot dat het om een nieuwe zwangerschap gaat. Arts kon het alleen niet met zekerheid zeggen, dus voor bloedtest gegaan. Hcg waarde van 18,4.
Morgenochtend mag ik weer, notabene op de verjaardag van mijn zoontje die 3 wordt ♥️. Een mooier cadeau kan ik als moeder dan niet krijgen.
21 dagen geleden
Reactie op Ninne85
Wat veel herkenbare verhalen zeg! Ik had een miskraam in augustus, het har ...
Ahh wat goed en fijn dat je die keuze hebt gemaakt. Ik heb het hier ook uitgesproken. Ondanks dat je niet weet waar je aan toe bent wil ik wel de zwangerschap met mijn man vieren en blij zijn dat het is gelukt.. nu alleen maar hopen op een goede echo en dan stoppen de zorgen niet inderdaad! Maar gelukkig neemt de kans na een goede echo wel enorm af. Hoop dat het bij ons allemaal goed blijft gaan deze keer!
20 dagen geleden
Ik merk dat ik inmiddels al in m'n hoofd aan het halen ben dat het weer mis aan het gaan is. Ieder gevoel wantrouw ik; ben ik opeens niet meer moe, betekent dat wat of niet,ik voel m'n baarmoeder, wat betekent dat, etc...ik word er helemaal gek en depressief van. Heeft iemand van jullie dat ook?
20 dagen geleden
Ja rot hea, ik herken het heel erg. Dit jaar 2 miskramen gehad dus nu mijn 3e zwangerschap dit jaar, maar man wat wordt ik gek van mijzelf. Elke krampje denk ik nee hea niet weer. Als ik niks voel dan denk ik dit is ook niet goed. Ik droom er gewoon over. Dus ik begrijp het heel goed
20 dagen geleden
Ik heb in maart en juli een miskraam gehad met 5 en 6 weken. Maar toen was de positieve test niet zo duidelijk. Gister weer positief getest en het was keer was gelijk een knaller! Daar haal ik veel goede moed uit dat het nu anders is. Ik sta er eigenlijk veel positiever in dan ik had verwacht. Natuurlijk wel heel benieuwd of we nu de eerste echo wel halen en of het dan goed zit en blijft. Maar we geloven er gewoon weer in samen dat dit frummeltje er gaat komen in juli 25. Totdat het trieste tegendeel bewezen wordt.
20 dagen geleden
Ik herken dit heel erg. In juli een miskraam gehad en nu ook een vroege positieve test. Heel blij maar ook heel lastig omdat je zo hoopt dat deze keer het wel goed gaat. Bij alles denk je, is het nu weer mis.. maar dit keer heb ik andere zwangerschapsymptomen waardoor ik hoop dat mijn lichaam er nu klaar
Voor is. 🙏🏻
20 dagen geleden
Reactie op OnbezorgdeVaren119277
Ik merk dat ik inmiddels al in m'n hoofd aan het halen ben dat het weer mis ...
Yep zo herkenbaar. Steeds in borsten knijpen of ze nog wel genoeg pijn doen, ojee buikpijn dat kan niet goed gaan. Help is dat bloed? Oh gelukkig het is maar afscheiding. En zo heel de dag door. En als er iets opeens verandert, minder wordt, is het paniek. Ik kan wss pas rond 28 november voor een echo... Dat overleef ik niet hoor!
20 dagen geleden
Ik had afgelopen donderdag een positieve test. Eerder in juni een miskraam gehad met 7 weken. Hiervoor 1e gezond kindje van 1,5 jaar. Ik vind het ook heel erg spannend en blijf ook elke twee dagen testen. Maar als nog heb ik dit keer een beter gevoel ☺️ ik hoop dat het goed gaat 🤞
19 dagen geleden
Reactie op IvanaL
Wat spannend! Hoe is het afgelopen?
Helaas is de hcg gezakt. Mijn lijf hield mij voor gek. Maar ik ben gelukkig wel schoon verklaard vorige week woensdag en ze zag in beide eileiders follikels zitten. Ik heb ook afgelopen weekend mijn eisprong gehad.
Volgende week donderdag weer naar zkh om bloed af te laten nemen om te kijken of hcg is gezakt. Maar dan zul je net zien dat het mogelijk flink is gestegen. We gaan het zien. Ik vind het wel spannend om weer opnieuw zwanger te raken, mocht het raak zijn.
19 dagen geleden
Na een miskraam in april en een missed abortion in juni/juli, hadden we in oktober weer een positieve test. Morgen echo, ik denk dat ik 6w3d ben; dus ook net wel/net niet hartslag te zien als het wel goed is.
Ik wordt echt misselijk als ik visualiseer dat we weer precies daar zitten als de vorige keer en dat de verloskundige langer stil is dan je wilt omdat ze niet ziet wat ze zou moeten zien. Ben zo bang dat dat moment morgen weer is. En dan tussendoor denk ik ook: er is met onderzoek niets gevonden dat de miskramen heeft veroorzaakt, dus waarschijnlijk domme pech geweest. Ik voel me zwanger, geen bloedverlies gehad. De kans is veel groter dat het gewoon goed zit.
Maar jemig, elke minuut schieten mn gedachten elke kant uit.