80 Reacties
6 dagen geleden
Reactie op Mamaatjechocolaatje
Dat snap ik dat het door de miskramen niet meer zo zorgeloos gaat. Hopelijk ...
Wat mij ontzettend hielp was een hypnobirtingcursus doen. Het was eendaagse samen met mijn man. Je gaat echt met je angsten aan de slag en de partner krijgt een grote rol en na die dag had ik er heel veel zin in hoe gek dat ook klinkt. Misschien kun je dat overwegen😊
6 dagen geleden
Leuk Topic!
Heb inmiddels een zoontje van 2.5. Afgelopen jaar 2 miskramen gehad. Nu inmiddels bijna 8 weken en weet het pas anderhalve week dat ik zwanger ben. We zouden eigenlijk ff wachten tot na onze verbouwing alleen was dit een mooie verrassing 😂 ik zat in wat ik dacht m'n ovulatie week alleen ik had 2 x een piek in 1 week. Waarvan ik dacht dit klopt niet laat ik eens een zwangerschapstest doen. En bam meteen een dikke streep😂 Verklaarde meteen waarom ik zo moe en misselijk was.
6 dagen geleden
Ik heb een zoontje van bijna 10 maanden. Bij die zwangerschap was mijn bloeddruk in het begin extreem laag en viel ik steeds om. Daar heb ik tot nu toe geen last van, hopelijk blijft dat zo. En ik heb toen veel last gehad van maagzuur. Ben benieuwd, als alles goed blijft gaan, of dat terugkomt of niet.
Bevalling van hem ging heel goed, moest alleen door medische redenen ingeleid worden terwijl ik gehoopt had op een bevalling thuis. Maar alles is heel voorspoedig en snel verlopen zonder weeenstorm en dat zaken. Nu weer hopen op een thuisbevalling
6 dagen geleden
Hier een zoontje van oktober 2022 en +-5 weken zwanger van de 2e. Tot nu toe valt me alles mee gelukkig, beetje misselijk maar meer niet. De vorige keer had ik zulke zere borsten😅 Kwam er nu vooral achter dat ik misschien zwanger was door m'n geur. De vorige keer had ik pas rond de helft dat geuren heel sterk waren. Nu in het begin dus😂
6 dagen geleden
Reactie op himan
Yesss tweede kindje maar dit is mijn vierde zwangerschap door 2 eerdere mis ...
Ongeveer zelfde verhaal.. Dochter van juni 2022 en nu voor de 3e keer zwanger. Helaas een missed abortion gehad eind juni. Hoe zorgeloos ik begin april in de 2e zwangerschap stond hoe gespannen ik nu ben. De kans dat het weer misgaat is even groot als de vorige keer maar toch kan ik nog niet helemaal blij zijn. Hoop dat dit snel veranderd. Ook ik heb goede herinneringen aan de bevalling, zeg altijd zwangerschap vond ik heel heftig maar de bevalling doe ik morgen weer 🙈
6 dagen geleden
Hier een dochtertje van 17 maanden. Tot nu toe valt alles mee. De week voor de test wat gespannen borsten en lage pijn in de onderrug waardoor ik dacht dat het nu wel eens zou kunnen zijn. Nu 7+1 weken zwanger van de 2e. Weken gaan zoveel sneller en meer afleiding. Tot nu toe alleen meer eerder moe in de avond.. bij de eerste vanaf 20 weken zwangerschap tot de nacht na de bevalling iedere avond/nacht misselijk geweest🙈
6 dagen geleden
Idd deze zwangerschap ervaar ik zo anders dan de eerste. Andere klachten (momenteel moe en misselijk) terwijl ik bij de eerste enkel moe was. Dat vind ik dus nu ook lastig ivm werk en thuis. Ook minder tijd om met de zwangerschap bezig te zijn met een energieke peuter om me heen. Tegen de bevalling zie ik niet zo op. Dat laat ik gewoon over me heen komen. Ik zit wel na te denken om eventueel een badbevalling te doen. Lijkt me wel veel relaxter als die mogelijk er is en het niet medisch wordt.
6 dagen geleden
Ik ben morgen 6 weken zwanger en heb een kindje van 1,5 (juni 2023). Ik was bij de vorige zwangerschap erg moe en vanaf 8 weken tot ongeveer 20 weken elke dag spugen.. vooral in de ochtend en rest van de dag voelde ik me dan goed. nu wel echt elke dag hele dagen misselijk maar niet spugen, vind dit misschien wel vervelender. Daarnaast was ik extreeeem moe bij de 1e zwangerschap en heb ik nu het idee dat die vermoeidheid die toegelaten word omdat ik het zo druk heb met werk en de kleine. Want zodra de kleine op bed ligt s’avonds val ik ineens om haha.
Mijn vorig kindjes was met een keizersnede gekomen omdat hij in stuit lag, hele goede ervaring en na een paar dagen weer up en running. Toch hoop ik nu op een normale bevalling omdat ik erg nieuwsgierig ben!
Daarnaast ben ik erg gespannen deze keer. Vorige zwangerschap een slechte echo bij 10 weken, teveel vocht rondom het kindje wat duidde op een chromosoom afwijking. Weken onderzoek in maastricht om uiteindelijk bij 18 weken te horen dat het toch niks ergs was. Het was een verschrikkelijke periode. Ik hoop echt op een meer ontspannen zwangerschap en wil er extra extra van genieten! 🥰
5 dagen geleden
Reactie op JLG87
Ik ben in verwachting van ons tweede kindje na 2 eerdere miskramen. Ik duim ...
Dit heb ik ook. M'n dochter word in februari 5. Altijd geroepen we willen er maar 1.. ook 2 miskramen gehad dit jaar. Nu 7+2..en jij?
5 dagen geleden
Leuk dit topic! Ik ben nu ongeveer 5.5 week zwanger en ik heb een zoontje van net 2! Dit is mijn 3e zwangerschap. Mijn 1e zwangerschap is geeindigd in een spontane miskraam en hierna duurde het erg lang voor ik weer zwanger was van mijn zoontje, ongeveer 1 jaar. Na de zomervakantie besloten voor een 2e te gaan en bij ronde 2 al raak! Door de miskraam ben ik sowieso veel angstiger tijdens zwangerschappen en vind ik het nu ook weer erg spannend of deze zwangerschap goed gaat! Ook voel ik me erg goed nog steeds! In tegenstelling tot de zwangerschap van mijn zoontje maar dat kan natuurlijk nog veranderen☺️
5 dagen geleden
Hoi !
Wij hebben een dochter die eind aug 3 is geworden en ik ben nu ongeveer 7+4 zwanger.
Daar waar ik mij bij onze dochter vanaf t begin happy voelde en in mijn belevenis alleen misselijk ben geweest,
Voel ik mij nu regelmatig down en maak ik mij heel erg zorgen. Ik heb namelijk al 2.5 week bloedverlies waarvan ik al een week maandverband moet dragen. Wel een goede echo gehad afgelopen maandag alleen dachten we /ik dat ik toen al rond de 8 weken zou zijn maar dat bleek toen 6.4/5.
Hierdoor zit je eigenlijk nog langer in spanning.
Ik ben nog niet misselijk maar ben veel vermoeider dan normaal, moet vaker plassen , heb geen trek in avondeten en heb t gevoel alsof ik al een mega buik heb.
Ondanks (van eerste wee tot geboorte ) een bevalling van 25 u kijk ik heel goed terug op de eerste bevalling. Het was intens maar ik ben vooral heel erg blij dat het gewoon goed is gegaan en er geen gekke complicaties waren, daarom doe ik het zo weer over. Neem niet weg dat ik t wel weer spannend vind.
Ik heb 27 nov de 2e echo het duurt voor mijn gevoel juist allemaal heel erg lang
5 dagen geleden
Reactie op JLG87
Ik ben nog geen 5 weken. Heeeeeel pril. Vorige week achter gekomen. Voelt w ...
Dat had ik ook, voelde meteen anders. Wij hebben vorige week een kloppend hartje gezien, dus ga op je gevoel af! 🩷
3 dagen geleden
Hoi, ik heb al een dochter van bijna 4 en ik ben vrijdag 7 weken zwanger. Dan ook een echo. Heel spannend, de vorige keer ging het namelijk mis nog voor de echo. Deze zwangerschap voelt wel anders. De eerste keer wist ik bijv. pas met ruim 7 weken dat ik zwanger was. Merk nu veel meer symptomen. Een heel vervelend symptoom is dat ik weer urineverlies heb bij hard hoesten of niezen. Heeft iemand daar nog meer last van? Met dit en ook meer afscheiding loop ik dagelijks met maandverband 🙄
2 dagen geleden
Hoi! Ik heb een kindje van 7 maanden. Nu 5 weken zwanger van de 2e. Was even schrikken toen ik vorige week positief testte maar het kindje is zo welkom! Nog weinig symptomen behalve vermoeidheid. Waar ik voornamelijk mee zit is dat ik pas 3 maanden weer aan het werk ben en nu alweer kan vertellen dat ik met verlof ga… (als alles goed gaat natuurlijk)
2 dagen geleden
Onze dochter is nu 2,5 en nu 4+4 weken zwanger van de 2e. Nog heel pril dus.
12 december al een vroege echo vanwege een eerdere miskraam. Dat is alweer bijna drie jaar geleden, maar vond het toen ik zwanger was van onze dochter ook fijn om al vroeg te zien dat er ene hartje klopte. De eerste keer bij mij al vroeg mis gegaan. Toen verloor ik al wel langere tijd een beetje bloed en nu niet, dus dat geeft wel wat vertrouwen. Maar kan niet wachten tot over 3 weken!