80 Reacties
2 dagen geleden
Hier ook zwanger van de 2e. 1e is van half augustus 23. Aanstaande woensdag m’n eerste echo. Zal dan tussen de 7 en 8 weken zijn gok ik. Spannend weer :)
Merk nu vooral dat ik heel rustig ben. Kan prima wachten op de echo en vergeet af en toe dat ik zwanger ben in de drukte 🤣 totdat de misselijkheid weer opsteekt 🤭
Ben wel ergens angstig voor de combinatie. M’n zoontje is een heerlijke dreumes. Bijna altijd vrolijk, goede eter, gezellig en knuffelig, maar vraagt ook enorm veel aandacht 🤭 hoe ga ik dat in vredesnaam straks goed verdelen. En ga ik net zoveel van de komende baby houden als van hem ( ja natuurlijk hoor ik iedereen zeggen 🤣, maar m’n hart barst al van hem, hoe kan daar nog meer liefde in passen 🤣)
2 dagen geleden
Hier ook preggo van de 2de. Nu 7 weken en paar dagen(weet eisprong niet precies). In december wordt mn dochter 2 jaar!
Eerste zwangerschap enorm hormonaal en angstig voor bevalling en het moeder worden. Nu extreem relaxed en vergeet soms dat ik zwanger ben.. misschien ergens ook het besef dat er nog een kindje komt nog niet helemaal binnen gedrongen. Was heel snel raak, dacht dat het ontpillen iets langer zou duren. Heel gewenst en ook gepland uiteraard!
2 dagen geleden
Minder vrolijke reactie van mijn kant. Naast de al aanwezige kwaaltjes is stress het overheersende gevoel. Voor en na de geboorte van mijn eerste kindje is er zoooveel gebeurd mbt tot familie (zowel eigen als die van mijn man) dat het heeft geleid tot familieruzie/drama. Ik merk nu dat ik niet opkijk tegen een tweede bevalling (hoewel mn eerste zeer pijnlijk was 🤭) maar wel tegen de periode na mijn bevalling. Mijn eerste zwangerschap/bevalling/kraamweek/daarna is zo erg verpest dat ik alleen maar terugdenk aan alle stress en ruzie. En eerlijk? Ik heb hierdoor gewoon geen zin om deze zwangerschap aan te gaan kondigen 😞
Ik hoop dat het nog veranderd maar jemig wat is dit pittig.
2 dagen geleden
Reactie op Tijdvoordetweede
Minder vrolijke reactie van mijn kant. Naast de al aanwezige kwaaltjes is s ...
Oh wat erg 😣 wat vreselijk naar dat dit is gebeurd. Helemaal van beide kanten van de familie. Dikke knuffel! 🧸. Heb je nog wel contact met bepaalde mensen? Herken je verhaal ergens een beetje (1kant van de familie) en ging ook flink mis in de eerste weken (vader ook nog erg ziek) ik heb gebroken met 1 en dat geeft naast verdriet een hoop rust! En ik sta echt voor m’n gezin. Dit is nu mijn familie en diegene die er niet achter staan of onze blijdschap niet kunnen delen, mogen wat mij betreft weg blijven.
2 dagen geleden
Reactie op Dina-Marie
Ik heb met 4+1 mega gevoelige borsten al en heel vol. Dar kan ik mij niet h ...
Hier net zo
2 dagen geleden
Onze zoon is van feb’23. En ik ben nu zo’n 8 weken zwanger van de tweede. Was in eerste instantie eind juni uitgerekend, maar doordat ik iets ben teruggezet is het nu begin juli. Op 5 december m’n tweede echo. Ben benieuwd!
2 dagen geleden
Ik heb een zoontje van bijna 2,5 en nu ongeveer 6 weken zwanger van de tweede 🤎
Bij mijn zoontje was ik nu al zo misselijk, dat ik bij alle geurtjes al boven de pot hing. Nu merk ik alleen dat ik heel erg moe ben. Stiekem hoop ik dat dat zo blijft. Volgende week dinsdag de eerste echo, spannend!
één dag geleden
Reactie op holaaaa
Ik ook! Bij de eerste had ik dat ook niet. Nu lek ik al melk🤯
Nou zie je! Ik ben onhandig op een manier dat het knap is, knoeien is mijn specialiteit. En gister opeens voelde ik een natte tepel. Dus ik liep daar met mijn kop thee en dacht, hm, hoe heb ik dat nou weer gemorst. Even naar de wc en kijken, geen natte plek alleen een natte tepel. Maar ben pas 7 weken! Vorige zwangerschap helemaal geen lekkende borsten gehad 😂. Hopen dat het alleen bij inspanning is. Ik heb in verschillende klaslokalen rommelpiet uitgehangen, dus stoelen op hun kant, gooien met van alles, veel bukken enzo. Daarna voelde ik het.
één dag geleden
Hier ook zwanger van de tweede, volgende week eerste echo. Mijn dochter is bijna 16 maanden. Als alles goed gaat zal ik een paar dagen voor haar verjaardag zijn uitgerekend denk ik 🙈.
Bij haar heb ik maar 3 weken van de zwangerschap niet gespuugd haha, nu begon ik vorige week ook alweer met overgeven en weinig eetlust maar dat is nu niet meer. Toch ook wel weer spannend nu nog wel soms kleine kwaaltjes maar voel me opzich best oké
één dag geleden
Reactie op holaaaa
Ik ook! Bij de eerste had ik dat ook niet. Nu lek ik al melk🤯
Haha wauw ik ben 8 weken maar ik ben juist helemaal droog nu ik kon na de vorige altijd nog wat melk er uit krijgen die heeft tot 16 maanden borstvoeding gehad 😅 hij is nu bijna 2 en echt tot vorige week nog zo nu en dan een druppel maar nu dus niks meer.
Bij hem was ik wel rond 20 weken gaan lekken 😅
één dag geleden
Hoi! Leuk topic! Ik ben nu 8+0 zwanger en tot nu toe twee goede echo’s gehad ☺️. Enigzins al gerustgesteld, maar ik vindt het spannend blijven. Onze dochter is zes als de tweede mag komen. Na drie miskramen heb ik wel wat spanning met momenten, en ik denk dat ik pas rustiger wordt na 12/14 weken zwangerschap.
één dag geleden
Groeien jullie ook al zo snel? 🫨 kan geen broek meer aan, of ze willen niet dicht of ze zitten vreselijk strak rond m’n buik wat pijn doet. Ellende. Heb de doos zwangerschapskleding maar weer van zolder gehaald 🤣
één dag geleden
Ben er wel blij mee, vorige keer tijdens de zwangerschap niks gelekt en duurde lang voordat melk op gang kwam na de geboorte. Best lang aan lopen modderen met de borstvoeding, had toen heel graag wat spuitjes Colostrum in de vriezer gehad. Dus kan ik deze keer wel mooi doen!