80 Reacties
één dag geleden
Reactie op MrsBMK
Ohh zo leuk!! Ik vind het wel super fijn qua leeftijd van mn dochter, om nu ...
Ik vind sowieso het moederschap zo nu en dan wel pittig haha onze dochter is in heel veel opzichten best makkelijk maar soms ook de omgekeerde wereld soms als ze dan zo’n dag heeft dat niets goed is en van de uitbarstingen en nergens naar luistert denk ik wel poeh en nu icm de vermoeidheid maar verder ervaar ik het zwanger zijn niet zwaar nu ..ik denk dat ik dat meer had gevonden 1.5-2 jaar geleden ofzo. Want ze zijn idd eens tuk zelfstandiger.
Vind het wel vooral een fijn idee dat ze straks als de baby er is naar school gaat nog in mijn verlof .. wij hebben daar ook bewust voor gekozen om even te wachten zodat we wat meer tijd hebben voor de baby mij lijkt het echt heftig om 2 jonge kinderen op elkaar te hebben.(heeft ook z’n voordelen natuurlijk ) maar denk dat t heel persoonlijk is en ook aan je kindje ligt.
Hier begon ze “pas “met ruim 2 vaker door te slapen dan niet .. en toen voelde ik mij een heel ander mens! Ze sliep bijv ook nooit in de buggy en was altijd jengelig als ze moe was denk dat die 2 dingen het ouderschap al een stuk makkelijker maakt .. als je geen onderbroken nachten hebt en je makkelijker dingen kunt ondernemen doordat ze lekker in de buggy of draagzak slapen.
Ben alleen nog wat onzeker want heb al 3 weken bloedverlies heb ruim 1.5 week terug wel een goed echo gehad maar toen wel terug gezet van 8.1 naar 6.5. Heb gelukkig aankomende dinsdag wel weer een echo en dan zou ik dan 8.5 zijn. Hoop dat je tong steeds goed zit en ben benieuwd of ze dan ook 8.5 meten of misg wel juist weer verder.
Hoe ver ben jij en wanneer heb je een echo ?
één dag geleden
Reactie op Joy321
Ik vind sowieso het moederschap zo nu en dan wel pittig haha onze dochter i ...
Oh wauw, wat je beschrijft is ook echt precies onze situatie (geweest). Hoe je dochter is, het niet willen slapen, bewust wachten tot deze leeftijd icm naar school gaan. Alsof ik ons eigen verhaal lees!
Hopelijk heb je inderdaad een goede echo! Het is allemaal zo spannend!
Ik ben nu 5+1 op basis van mn laatste menstruatie. 9 december hebben we de 1e echo. Ben wel echt onzeker omdat ik hiervoor 1 miskraam heb gehad en 1x voor mn dochter.. raak best in paniek als ik mn borsten even niet pijnlijk voel of als ik me even prima voel..
één dag geleden
Reactie op MrsBMK
Oh wauw, wat je beschrijft is ook echt precies onze situatie (geweest). Hoe ...
Ja dan snap ik al helemaal dat het mega spannend is als je al eerder miskramen hebt gehad.
Dat wachten is echt moeilijk. Ik heb dit bij de 1e zwangerschap helemaal niet zo ervaren maar nu wel veeel meer (ik denk dat dat ook zo was geweest als ik geen bloedverlies had hoor )
Het komt misschien ook omdat je ook genoeg nare verhalen ziet /leest tegenwoordig.
Laten we hopen dat het goed gaat. Ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk bij jou zal verlopen ook als de baby er is ☺️
één dag geleden
Hier een dochtertje van 1,5 en zwanger van onze 2de weer de eerste poging raak :). Bij haar zwangerschap een HG gehad dus benieuwd hoe deze zal verlopen :) Ben nu 4/5 weken zwanger
één dag geleden
Reactie op Joy321
Hier ook een dochter van 3 die volgend jaar aug 4 wordt😊
Toevallig, hier ook! Zaten jullie ook in de augustus 2021 groep? Ik vind het best lastig dat ze meteen naar school moet als de baby komt. Wil niet dat ze denkt dat ik haar vervang of zo.. Verder is het natuurlijk wel heel leuk dat ze het redelijk bewust meemaken!
één dag geleden
Reactie op augustbaby
Toevallig, hier ook! Zaten jullie ook in de augustus 2021 groep? Ik vind he ...
Ja ik wel ! Ja ik snap wat je bedoeld hoor dat herken ik wel een beetje .. maar ze zou dan na 2 kleine maanden gaan da tvind ik ook wel fijn dat ze eerst nog samen met ons bij de baby kan zijn ze is van 29 augustus
één dag geleden
Reactie op Joy321
Ja ik wel ! Ja ik snap wat je bedoeld hoor dat herken ik wel een beetje .. ...
Ja het gaat dan nog om een paar weken. Mijn dochter is van 23-8 en ik ben nu 4-8 uitgerekend maar het wordt een keizersnede dus waarschijnlijk eind juli. Ben benieuwd hoe het straks gaat zijn met ‘hulp’ van een grote zus 😊
één dag geleden
Reactie op augustbaby
Ja het gaat dan nog om een paar weken. Mijn dochter is van 23-8 en ik ben n ...
Ah ja dat is dan vlot idd! Ik ben eind juni/begin juli uitgerekend is nog een beetje onzeker want ik was teruggezet .. maar dan zou het dus nog 2 maanden duren voor ze naar school gaat.
Jaa ook heel benieuwd je gaat je dat dan helemaal inbeelden hoe dat zou zijn. Hier speelt ze wel graag met poppen en flesjes geven etc of doet ze alsof ze een baby heeft 😅.
één dag geleden
Reactie op Blijeitje93
Groeien jullie ook al zo snel? 🫨 kan geen broek meer aan, of ze willen nie ...
Ja jeetje! Hier ook! Vandaag mijn skinny broek die echt niet lekker zat🫣 gezien ik mijn zwnag nog even geheim wil houden en mijn moeder die oppast en wel eens een wasje opvouwt nog even bedenken of ik al zwangerschapskledi ga pakken haha
één dag geleden
Reactie op Joy321
Ah ja dat is dan vlot idd! Ik ben eind juni/begin juli uitgerekend is nog e ...
Aaah. Leuk! Hier hetzelfde, echt een poppenkind. Die onzekerheid snap ik heel goed. Ik heb nog helemaal geen echo gehad dus het voelt ook alsof ik het nog niet mag hebben over een baby. Laten we hopen dat alles goed gaat 🤞🏼🍀
één dag geleden
Hoi hoi. Wij hebben een dochter van 15 maanden en nu ruim 5 weken in verwachting van ons 2e kindje. Dit baby’tje kwam wat sneller dan verwacht maar we zijn ontzettend blij! Bij mijn vorige zwangerschap heb ik niet mogen klagen met de kwaaltjes. Op dit moment vooral vermoeidheid en hoofdpijn, dat laatste is wel echt nieuw voor me.. Hebben meer dit?
één dag geleden
Mijn dochter wordt in maart 4 jaar en ik ben ongeveer 7 weken zwanger. De 29e de eerste echo, ben heel benieuwd!
Ook ik begin al te groeien, heb online ‘verlengstukjes’ gekocht, waardoor ik m’n spijkerbroeken nog aan kan. Dus misschien een tip voor degene die hun zwangerschap ook nog even verborgen willen houden?
Hebben jullie het al mensen in de omgeving verteld? En weet jullie 1e kindje het al?
één dag geleden
Reactie op Roos188
Mijn dochter wordt in maart 4 jaar en ik ben ongeveer 7 weken zwanger. De 2 ...
Goed idee om een verlengstukje te halen!
Ik heb het 1 vriendin nu verteld omdat ik het even aan iemand moest vertellen.🤣 Voor de rest wachten we het liefst tot kerst, is een mooie gelegenheid maar met alle borrels en alles weet ik niet of dat gaat lukken.🙃