33 Reacties

10 dagen geleden

Ligt eraan. Als je klachten hebt of bepaalde werkzaamheden moet/wil laten, kan je in gesprek gaan. Officieel hoef je het pas 3 weken voordat je verlof begint, aan te kondigen. Mijn werk ((assistent-) leidinggevende?) weet het al omdat ik werk op een KDV en meteen heb ingeschreven. Daar zagen ze meteen mijn naam natuurlijk. Maar m'n collega's vertel ik het na de eerste echo. Ik had anders denk ik gewacht tot na de 13 weken echo, dan heb je die zekerheid en de uitslag van de nipt

10 dagen geleden

Haai! Ik vind het heel moeilijk, ik ben zo enthousiast en mijn collega’s en werkgevers zijn gewoon echt mensen waar ik praktisch alles mee deel. Zelf was ik van plan om het mijn werkgever bij 8 weken te vertellen,(na die eerste echo) en dan al mijn andere collega’s na 12 weken ong.

10 dagen geleden

Ik heb het al aan mijn leidinggevende verteld want ik ben helemaal niet mezelf en heb flink last van klachten en depressieve gevoelens. Ik kan gelukkig wel thuis werken dus dat doe ik nu. Je moet doen wat zelf goed voelt. Ik had het ook na de nipt willen vertellen maar niets is gegeven, het kan altijd mis gaan en ik wilde dan ook wel op steun kunnen rekenen mocht het mis gaan.

10 dagen geleden

Reactie op BriljanteVlucht420614

Ik heb het al aan mijn leidinggevende verteld want ik ben helemaal niet mez ...
Dit is precies hoe ik ook denk, deze mensen zijn wel echt je support team!

10 dagen geleden

Ik werk in de zorg met best soms wel zware Cliënten, ik heb het verteld toen ik echt symptomen kreeg en na zware inspanningen soms ook krampen. Hierdoor moest ik het wel aan mijn collega's en teamleider vertellen, nu zijn ze echt top en houden ze rekening met me en elkaar

10 dagen geleden

Bij de vorige zwangerschap met 15 weken. Nu weet ik het nog niet denk in nieuwe jaar.

10 dagen geleden

Collega’s wisten het al wel iets eerder dan leidinggevende

8 dagen geleden

Gisteren m'n naaste collega's verteld toen we uit eten waren (meteen iedereen in 1 klap). Ze zeiden dat ik echt flink zat te bunkeren. Dus toen zei ik "maar meiden, ik eet ook voor 2" 😂

8 dagen geleden

Mijn leidinggevende weet het al en 1 directe collega. De rest na de kerstvakantie. Ben dan 14 weken ofzo. Willen met kerst aan familie vertellen.

8 dagen geleden

Rond de 13 weken ofzo

8 dagen geleden

Ik werk in de thuiszorg, zodra er cliënten zijn waar ik niet heen mag/ kan ivm medicatie.. ziektes die invloed hebben op een zwangerschap vertel ik het.. anders 12 week

8 dagen geleden

Ik ben paraveterinair, dus eigenlijk meteen na een positieve test. Mede ivm de veiligheid, ik mag bv niet meer helpen met operaties en röntgenfoto’s. Mede ook als er wel iets is of ik voel mij ‘s ochtends beroert, dan weten ze het ook als ik even iets later kom.

8 dagen geleden

Ik heb het mijn leidingevende wel al verteld na mijn eerste positive test maar aan het hoofdkantoor wil ik het nog niet laten weten pas in t nieuwe jaar want ze gaan me sws ontslaan en niet met de reden zwangerschap maar dan zoeken ze wel wat anders

8 dagen geleden

Heb het gelijk verteld aangezien ik met F35's werk

7 dagen geleden

Ik vind dit heel lastig, liefst pas na de kerstvakantie, maar ben ‘bang’ dat ik dat niet volhoud wat betreft vermoeidheid, misselijkheid en humor. Punt is dat ik mijn leidinggevende niet helemaal vertrouw, ben bang dat ze het doorkletst.

7 dagen geleden

Reactie op MoedigeBos070040

Ik heb het mijn leidingevende wel al verteld na mijn eerste positive test m ...
Ontslaan mag nooit als je zwanger bent, ook niet met een andere reden. Je geniet ontslagbescherming als zwangere. Een contract niet verlengen mag wel maar dat is niet echt ontslag.

6 dagen geleden

Hi allemaal, vraagje; Hebben jullie het verteld door een een-op-een gesprek aan te vragen met je leidinggevende? Ik twijfel of ik er wel zo’n officieel moment voor moet inplannen, of dat ik mijn leidinggevende gewoon even bel op de dag dat we allebei thuiswerken. Wat zouden jullie doen? Ik werk in een kantoor omgeving, dus je hebt niet echt standaard momenten dat je alleen met je leidinggevende bent.

6 dagen geleden

Reactie op SBB13

Hi allemaal, vraagje; Hebben jullie het verteld door een een-op-een gesprek ...
Ik zou gewoon bellen om het leuk nieuws te geven. Dat ga ik namelijk ook doen. Vind 1 op 1 gesprek zelf niet perse nodig

6 dagen geleden

Reactie op BriljanteVlucht420614

Ontslaan mag nooit als je zwanger bent, ook niet met een andere reden. Je g ...
Me leidinggevende zegt al dat ze dan iets gaan zoeken om je te kunnen ontslaan dus dan kan ik daar beter maar vanuit gaan hij werkt al 14 jaar binnen het bedrijf dus hij zal het vast wel weten

6 dagen geleden

Ik doe het pas na de 13 weken echo. Ze zullen op mijn werk niet blij zijn dat ik met verlof ga.