33 Reacties
6 dagen geleden
Ik wou wachten tot de 12/13 weken maar ik heb het zojuist moeten vertellen met 7 weken omdat ik bloedverlies heb en gelijk naar de vk moest. Gelukkig alles goed met de frummel! Maar had liever even gewacht met vertellen aan mijn werkgever.
6 dagen geleden
Ik heb zelf een hele goede band met mijn leidinggevende. Vorige keren met 5 weken verteld. Ik gok dat ik dat nu met ongeveer 8 weken zal doen.
6 dagen geleden
Ik heb het de leidinggevenden die het wat aangaat direct vertelt, dit omdat ik een andere werkplek moest krijgen.
Werk bij defensie met helikopters en dus geluid, trillingen en gevaarlijke stoffen. Allemaal een nogo dus. Ga het de andere collega's pas vertellen na het winterverlof, na de nipt en termijnecho.
6 dagen geleden
Reactie op MoedigeBos070040
Me leidinggevende zegt al dat ze dan iets gaan zoeken om je te kunnen ontsl ...
Nee dat mag niet en kun je aanvechten. Ik werk bij personeelszaken en ik ben zelf ooit ontslagen in de zwangerschap met een andere reden. Daar heeft die firma toen een heeeel flink bedrag voor moeten betalen (lees +€35.000) aan mij als schade vergoeding. Ik werkte daar toen nog geen jaar. Het mag gewoon niet.
6 dagen geleden
Hier verteld met 5 weken. Zo beroerd en zo vermoeid dat ik het niet voor me kon houden en steeds ziek meldde. Ze reageerden super begripvol en snappen volledig dat ik er soms niet ben. Een betere reactie had ik niet kunnen krijgen
6 dagen geleden
Reactie op BriljanteVlucht420614
Nee dat mag niet en kun je aanvechten. Ik werk bij personeelszaken en ik be ...
Had je toen tijdelijk of vast contract?
5 dagen geleden
Reactie op RustgevendeSneeuwvlok668774
Had je toen tijdelijk of vast contract?
Een vast contract maar zat er pas 7 maanden.
5 dagen geleden
Reactie op BriljanteVlucht420614
Nee dat mag niet en kun je aanvechten. Ik werk bij personeelszaken en ik be ...
Ook met een nul uren contract ?
5 dagen geleden
Reactie op MoedigeBos070040
Ook met een nul uren contract ?
Je hebt altijd rechten maar dit geval zou ik even bij het juridisch loket voorleggen. Er wordt gekeken naar je gemiddeld inzet etc en daar heb je dan recht op. Maar kan daar geen antwoord op geven. Je kunt zelf melding maken bij de arbeidsinspectie als je zwanger bent en ontslagen wordt. Let wel een contract niet verlengen is geen ontslag, enkel wanneer je lopende contract tussentijds wordt ontbonden.