10 Reacties

vorig jaar

Ik heb nog geen ervaring hiermee maar dit al wel geregeld voor mijn bevalling.. hoorde ook veel slechte verhalen over grote bureaus…

vorig jaar

Hoi! Ik had bij mijn eerste kind ook een groot Kraamzorg bureau en is mij niet zo goed bevallen ook... Dus dit keer wilde ik eigenlijk ook een ZZP Kraamzorg. Maar heel veel hadden al geen plek meer in mijn regio.... Ben ook in juli uitgerekend . Dus zal dan snel iemand proberen te vinden...Kraamzorg 1 op 1 had ik ook. En met iemand kennis gemaakt. Maar klikte toch niet zo helaas.. dus zou wel eerst kennis maken als je kiest voor kraamzorg 1op1. Ik heb nu toch maar gekozen voor een kleinschalig kraamzorgbureau met maar een paar woonplaatsen in de buurt, en hier had ik wel een goed gevoel over. Had ze dan ook eerst even gebeld omdat ik wat vragen had en toen had ik er wel een goed gevoel over. Maar altijd nog echt afwachten straks.

vorig jaar

Ik heb geen eerdere ervaring, maar nu wel gekozen voor ZZP. Dit al met 5,5 week geregeld, toen zat de helft in mijn regio al vol. Als je dit wilt, zou ik dus snel contact opnemen met een aantal zzp’ers!

vorig jaar

Vorige keer relatief klein bureau en toen al alle medewerkers gezien en halve dagen door piek in september. Nu gelijk bij positieve test aangemeld bij zzp!

vorig jaar

Vorige keer ook voor grote organisatie gekozen. In omgeving veel zzp’ers via 1op1 zorg. Die waren allemaal heel enthousiast en ik niet per se over mijn kraamzorg (2 verschillende vrouwen waarvan de eerste meer op kunstvoeding was gericht). Nu wel voor een zzp’er gekozen en die keuze voelt goed!

vorig jaar

Ik weet niet in welke regio je woont, maar je kan je beter zsm inschrijven. Ik heb al bij 20 bureau's/zzp'ers ingeschreven uitrekendatum 7-7-25 en al van 16 praktijken te horen gekregen dat er geen ruimte/capaciteit is. Ik woon in regio Utrecht. Volgens mij vorige kraamverzorgster ligt het daar aan. Nu via mijn zorgverzekeraar proberen te regelen. Hopelijk met succes. Hopelijk kan je ergens terecht.

11 maanden geleden

Wij hadden vorige keer zzp en nu weer dezelfde. Ik beviel anderhalve week na mijn uitgerekende datum. Daardoor halve dagen, maar wel wat langer. Was voor ons heel fijn. Vooral dat er zoveel persoonlijke afstemming is in onze wensen en ritme. Maar we konden ook rekening houden met haar agenda.

11 maanden geleden

Heel veel keus had ik niet. Meeste kraambureau's in onze omgeving zaten vol gepland in juli. Dus ik moest wel naar een grotere waar ik wat meer uren kon krijgen. Dit is onze eerste en vind het wel fijn als er voldoende uren zijn.

11 maanden geleden

Wij hadden bij de vorige kraamtijd een zzp en nu voor deze keer haar ook weer gevraagd. Voordeel is dat je iemand al leert kennen en daarop altijd nog keus kan maken om/ wel niet te doen. En wij hadden bijv vereisten dat ze veel wist van de borstvoeding en hierin ons juist zo begeleiden.

11 maanden geleden

Eerste 2 keer groot bureau gehad, bevielen niet heel goed. 3e keer zzp’er uit eigen dorp, beviel goed maar nog niet zo natuurlijk als ik wilde. 4e keer en nu een natuurlijke zzp kraamhulp van iets verder weg. Fijn om elkaar van te voren al goed te kennen.