51 Reacties
2 dagen geleden
Hier ook zwanger van de tweede. Mijn dochter wordt begin mei 2 jaar. Het scheelt straks 2 jaar en 2 á 3 maanden. Eerste weken vond ik even pittig doordat ik mezelf niet helenaal goed voelde maar nu gaat het eigenlijk best wel goed. Wat ik vooral merk is dat deze zwangerschap een beetje aan je voorbij gaat omdat je al zo in de weer bent met je andere kind. Je hebt minder tijd om na te denken en staat er dus minder bij stil ofzo. Ik hoop dat ik straks iets meer er nog van kan gaan genieten.
2 dagen geleden
Hier ook zwanger van de tweede! Mijn dochter zal nog net geen 2 jaar zijn als de tweede baby komt.
Vindt het stiekem wel pittig om zwanger en moe te zijn, en voor een dreumes te zorgen..
2 dagen geleden
Hier ook zwanger van de tweede. Tegen de tijd dat ik beval zal de eerste ook 2.5 zijn. Ik vind deze zwangerschap pittiger als de vorige, puur omdat je achter eentje aanrent en dus minder rust pakt/kunt pakken.
2 dagen geleden
Hier ook de tweede en nu al een gezellig peutertje van 2,5 rond lopen, hij is net 3 als de kleine komt ☺️ Op zich gaat het best goed, al merk ik dat door de hormonen ik wel meer moe en wat sneller geïrriteerd bent. Ben daardoor wel wat pittiger naar hem toe merk ik…. Eerste zwangerschap was best zwaar, dus heel blij dat het vooralsnog zo verloopt! 🤗
2 dagen geleden
Ook zwanger van de 2e, oudste wordt in maart 2 dus is als de baby komt bijna 2,5.
Valt best zwaar omdat ze nogsteeds een groot deel van de nachten niet doorslaapt, heeel vroeg wakker is of niet gaat slapen ‘s avonds. Ze krijgt ook nog borstvoeding 2x per dag(als ze op dat moment wilt), en het voeden doet nogsteeds zooooo’n zeer, hoop dat dat snel wegtrekt…
Verder ben ik er minder mee bezig en heb ik het idee dat ik door het bezig zijn met haar, minder last kan hebben van de klachten en het indd sneller aan me voorbij gaat!🫶🏼
2 dagen geleden
Ook zwanger van de 2e. Ons zoontje wordt volgende week 2, en is 2.5 als de 2e geboren wordt.
2 dagen geleden
Ik ben ook zwanger van de 2e. Ons zoontje is nu 2,5. En zal net wel/niet 3 zijn als dit kindje geboren wordt. Ik merk wel echt dat ik deze zwangerschap heel 'gewoon' vind. Ik weet nog bij m'n zoontje dat ik alles zo bijzonder vond (is het nog wel hoor! Maar anders). Geen idee of iemand me kan volgen haha.
2 dagen geleden
Ik ben ook zwanger en heb een dochter van 14 maanden dus straks 20 maanden verschil. Ik moet zeggen dat het me tot nu toe meevalt, ze is gestopt met borstvoeding toen ik zo'n 8 weken zwanger was en slaapt nu ook sinds een maand of zo echt steady de hele nacht door, heerlijk! Het eerste trimester vond ik wel erg pittig qua vermoeidheid.
Onze dochter is een bijdehand wijsneusje dus die weet al dat er een baby in mijn buik zit, te pas en te onpas roept ze baby! En wil ze naar mijn buik kijken. We lezen er ook boekjes over, maar echt snappen is het natuurlijk nog niet.
Ik merk wel dat ik deze zwangerschap soms bijna vergeet omdat je zoveel met de dreumes bezig bent, ik til veel te veel en sta minder stil bij wat ik wel en niet mag etc. En ik maak me ook wel ietwat zorgen over straks de aandacht verdelen als de nieuwe baby er is.. ik vrees dat dit nog wel de leeftijd is dat de oudste erg jaloers gaat zijn.
2 dagen geleden
Ik ben ook zwanger van de 2e. Mijn dochter is bijna 4 als de baby wordt geboren. Tot nu toe gaat het prima. Al merk ik op de dagen dat ik de hele dag thuis met m'n dochter ben, dat ik rond 15.00 bekaf ben en eigenlijk wel zou willen slapen. En m'n geduld raakt dan ook wat meer op, wat eigenlijk natuurlijk niet eerlijk is richting m'n dochter. Ben nog een beetje zoekende naar wat voor ons beiden zo fijn mogelijk is.
2 dagen geleden
Reactie op Denisenn
Ik ben ook zwanger van de 2e. Ons zoontje is nu 2,5. En zal net wel/niet 3 ...
Ja heb het hetzelfde, toen was het ook veel spullen aanschaffen en kamertje ideeën op doen. Nu is het allemaal wat gewoner, ondanks dat wel heel bijzonder dat er weer een babytje bij komt en dat dit ons gegund is ❤️
2 dagen geleden
Reactie op Denisenn
Ik ben ook zwanger van de 2e. Ons zoontje is nu 2,5. En zal net wel/niet 3 ...
Oooh ja herkenbaar! Hier een zoontje van 15 maanden (22 maanden als nr 2 komt). Tijd vliegt voorbij. En we vonden het laatst bijvoorbeeld wel leuk om de echo te doen, maar voelt allemaal nog zo kort geleden dat we voor mijn zoontje daar waren. En leuk om het hartje te horen en alles weer te zien, maar voelt wel minder speciaal omdat je het al eens hebt meegemaakt. Wel ook minder spannend gelukkig, alhoewel ik de bevalling na de vorige keer (veel bloed verloren, zwangerschapsvergiftiging, vacuümpomp) wel echt spannend vind. Maar daar denken we nog maar even niet over na 😅
gisteren
Herkenbaar verhaal dat ik zwanger zijn nu ook minder speciaal vind. Ik vind zwanger zijn sowieso niet zoveel aan 😶🌫️. Ik kan namelijk niet zo goed met de hormonen omgaan.. Ik heb tot nu toe wel weinig fysieke klachten, dus hopelijk blijft dat zo! Mijn dochter zal 2 jaar en 3 maanden zijn ongeveer als de tweede komt. Ik lees hier veel dat ze de combinatie zwanger en dreumes lastig vinden, maar ik zie heel erg op tegen het hebben van een peuter en een baby. De eerste was een huilbaby en ik houd mijn hart vast als de tweede dat ook gaat zijn, vooral er straks als er nog een peuter rondloopt. Gelukkig is onze dochter heel lief en een goede slaper, maar je moet de aandacht natuurlijk wel kunnen verdelen.
gisteren
Ik heb een zoontje van 16 maanden en ben nu 11+5 weken zwanger van de tweede. Heel herkenbaar wat jullie zeggen! Mijn zoontje was mee naar de termijn echo en ik vond het zo vreemd om hem te zien én naar een echo te kijken omdat in mijn beleving dat nog steeds hetzelfde kindje is ofzo. - qua klachten vooral echt last van vermoeidheid en zere borsten. Ik geef ook nog borstvoeding en mijn zoontje slaapt de nachten nog echt niet door helaas. Komt tussen de 3/6 keer voor een voeding per nacht. We zijn aan het kijken hoe we dit op een goeie manier kunnen vervangen omdat ik langzaam uitgeput raak (energie en voedingsstoffen) maar het is een behoorlijke strijd! Tips zijn welkom ❤️
gisteren
Leuk topic.
Mijn dochter wordt in maart 3 jaar en zal bijna 3,5 zijn als de baby er is.
De vermoeidheid zit mij het meest in de weg. Mijn dochter is lekker actief en geen dutjes meer. Dus ik van het jammer dat ik nu minder met haar kan doen.
Ik ga nu vooral naar plekken waar ze met andere kids kan spelen. (Speeltuin, zwembad, kinderboerderij, monkey Town) Op die manier doen we iets leuks en kan ik zitten of rustig mee lopen.
Verder heb ik ook dat ik veel minder stil sta bij deze zwangerschap. De babykamer is nog lang niet af.
Het is wel leuk om te zien dat mijn dochter het lijkt te begrijpen dat een baby komt. Ze wil graag weer naar de baby dokter om naar de baby te kijken bij mij (en in haar eigen buik 🤣)
O ja ik probeer haar nu ook wat zelfstandiger te krijgen voordat de baby er is. Ze is nu zindelijk sinds augustus en net van de speen af.
Volgende doel wordt zelf makkelijke kleren aantrekken.