34 Reacties

2 weken geleden

Hier hetzelfde. Ook mijn eerste zwangerschap en voorliggende placenta. Merk ook dat ik egt die echo's nodig heb om zeker te weten dat de kleine het goed doet. Ben egt zo benieuwd wat ik nu moet voelen 🤗
Hoe weten jullie hoe de placenta ligt? Vragen jullie hiernaar? Of vertellen ze je dat uit henzelf?

2 weken geleden

Reactie op GrappigeVuurvlieg673600

Hoe weten jullie hoe de placenta ligt? Vragen jullie hiernaar? Of vertellen ...
Bij mij vertelde de echoscopist het tijdens de 13-weken echo

Reactie op Momma2be

Ah! Bedankt voor je reactie. Ik heb de 13 weken echo aankomende vrijdag. Denk dat ze het dan wel zal vertellen

2 weken geleden

Mijn vorige zwangerschap lag de placenta voor, eerste keer echt bewust beweging gevoeld rond de 20 weken denk ik. Was wel heel bijzonder! Ook wel apart dat je bij de echo's zoveel beweging ziet en dit dus helemaal niet zo registreert eerder

2 weken geleden

Bij mij zei ze dat het afhankelijk is van waar die aan de voorkant ligt. Bij mij aan de voorkant en precies in het midden. Ze zei dat het dan prima kan dat je het aan de zijkanten gewoon met een 'normaal' termijn kan gaan voelen 😊
Bij de eerste had ik een achterliggende placenta en toen voelde ik de kleine met 17 weken. En bij de tweede aan de voorkant en toen pas met 20 weken. Ik ben heel benieuwd hoe snel ik de baby nu ga voelen.

VRIEND

2 weken geleden

Bij mij vorige 2 zwangerschappen lag de placenta ook voor en voelde ik rond 17 weken zo nu en dan een schopje. Met name onderin bij mijn liezen 😊

2 weken geleden

Bij de eerste zwangerschap lag de placenta voor. Met 17 weken voelde ik wat gefladder en met 19 weken het eerste schopje aan de buitenkant. Verloskundige zei bij mij dat het zelfs tot 24 weken dan normaal is nog niet iets te voelen. Als je eenmaal in je derde trimester zit, ga je nog spijt krijgen dat je het zo graag wilde voelen😂

2 weken geleden

Reactie op Momma2be

Hier werd het ook verteld tijdens de 13 weken echo

2 weken geleden

Hola! Het kan heel lang duren voordat je de baby voelt met een placenta aan de voorkant, maar dat hoeft niet. Elke vrouw voelt het op een ander moment. Ik heb bij mijn eerste en tweede kindje de placenta aan de voorkant gehad. Bij de eerste voelde ik het met 17 weken (dat ik het zeker wist, daarvoor dacht ik het al) en met de tweede net voor de 16 weken. Nu ben ik zwanger van de derde en heb ik voor het eerst de placenta aan de achterkant. Ik ben erg benieuwd of ik veel verschil ga merken. Laat je niet gek maken, je voelt je kindje vanzelf en dat zal heel speciaal zijn, wanneer het ook is! 🤍

2 weken geleden

Bij m’n eerste zwangerschap lag de placenta ook voor. Toen voelde ik de eerste schop met ongeveer 22 weken.

2 weken geleden

Ik had bij mijn eerste zwangerschap een voorliggende placenta. Weet het niet meer precies wanneer, maar het was sowieso over de 20 weken voor ik de eerste bewegingen voelde. Voelde het vooral als ze de hik had haha. Vandaag tijdens de 13 weken gehoord dat de placenta nu achter ligt dus ben heel benieuwd hoe snel ik hem of haar nu voel!

2 weken geleden

Had bij de eerste ook een voorliggende en was na de 20 weken.

2 weken geleden

Bij de 2e lag mijn placenta ook voor en ik herkende het gevoel hij 16-17 weken. Heb mijn 2e kindje denk ik nog meer gevoeld dan mijn 1e terwijl ik bij de 1e zwangerschap de placenta achter had. Het zegt dus niet alles

5 dagen geleden

Hier ook een placenta aan de voorkant. Zwanger van de eerste. Nu ben ik best gevoelig, als in hoog sensitief. Soms heb ik het idee dat ik wat voel aan de zijkant. Met de 13 weken echo zei ze dat de kans klein is dat het de baby is. Maar op de echo was een zeer beweeglijk kindje te zien.. 🤷🏻‍♀️ De tijd zal het leren. Het idee dat het de kleine zou kunnen zijn is al een fijn idee 🥰

5 dagen geleden

Bij de eerste en tweede een voorliggende placenta gehad. Bij de eerste voelde ik de baby bij 17 weken voor het eerst, bij de tweede net voor 16 weken.

5 dagen geleden

Dat hebben ze mij zelf verteld!

5 dagen geleden

Ze zien het sowieso tijdens de 13 weken echo

5 dagen geleden

Hier ook de placenta aan de voorkant. Toch dacht ik vanmiddag (met 17 weken) een ander “plopje” te voelen dan ik gewend ben van mijn darmen. Uiteraard weet ik het niet zeker maar ik hoop dan toch de kleine te gaan voelen aankomende tijd 🙏🏻