21 Reacties
3 dagen geleden
Wij beginnen nu langzamer hand met ideeën uitwisselen en spullen bij elkaar zoeken😁
3 dagen geleden
Toevallig gisteren heel de toekomstige babykamer opgeruimd (we gebruikten het namelijk als opslag). Merkte dat ik er namelijk onrustig van werd haha. Nu gaan we stap voor stap de kamer opknappen en opleuken, met de meubels wacht ik nog even. Ben nu 11 weken
3 dagen geleden
Reactie op Roodborstje_99
Toevallig gisteren heel de toekomstige babykamer opgeruimd (we gebruikten h ...
Ja precies dit! Ik heb gisteren ook een start gemaakt met opruimen van verhuisdozen etc. Ben er ook helemaal onrustig van 😂
3 dagen geleden
We hebben in de kerstvakantie de kamer wat opgeruimd. Hier werd de kamer ook gebruikt als opslag.
We hebben ook al behangen.
Het idee hier is om zoveel mogelijk te doen tijdens de schoolvakanties :). We willen nog een paar muren gedeeltelijk verven (moest passen bij het behang).
We dachten als we de kleuren al zien in de kamer - dan wordt de rest uitzoeken wat makkelijker, haha.
3 dagen geleden
Meer ouders met een kleine woning? Niet de luxe om een kamer om te bouwen tot babykamer (hebben maar 2 kamers). Maakt dat bij ons wel de vraag rijst hoe ver van tevoren we babyspullen willen gaan halen. Want het staat dan wel heel lang werkeloos 'in de weg'. Hoe doen anderen dit?
3 dagen geleden
Mijn meisje van nu 7 maanden heeft nog altijd geen babykamer dus gok onze 2e niet vlugger zal gaan 😅
3 dagen geleden
Onze babykamer is nu nog logeerkamer, dus wij gaan het nog even uitstellen zodat we voorlopig nog logees kunnen ontvangen haha. Streven is om het in week 30 af te hebben, maar aangezien ik nu 14 weken ben is er nog tijd zat.
3 dagen geleden
Wat ik echt een mega tip vind zijn muurstickers. Maakt het in één klap een leuke kinderkamer in een thema. Verder heb je niet veel meer nodig dan een commode, een lekkere stoel voor het voeden en evt al een wieg als je bijvoorbeeld overdag wil dat de baby al in zijn eigen kamer slaapt. Maar verder zal het vooral in de cosleeper zijn.
Wat ik wel echt een must vond zijn een goed verduisteringsgordijn en een fijn dimbaar lampje voor het voeden.
3 dagen geleden
Hier aan het dubben tussen de grote of kleine hemnes als commode.. iemand tips?
2 dagen geleden
Reactie op Kinderwens1996
Hier aan het dubben tussen de grote of kleine hemnes als commode.. iemand t ...
Is ee kleine?😂 ik heb de normale denk ik! Bevalt echt wel goed! Past super veel in.. mijn nadeel is dat ik klein ben ( 1,60) en eigggg niet helemaal goed er bij kan met verschonen dus een klein opstapje gebruikte😂😂
2 dagen geleden
Reactie op Mama van een jongen 🩵
Is ee kleine?😂 ik heb de normale denk ik! Bevalt echt wel goed! Past super ...
Haha nou ja klein, om het even aan te duiden haha! Jij hebt dan die met 3 laden onder elkaar? Je hebt ook nog eentje met 8 lades namelijk
2 dagen geleden
Haha nou ja klein, om het even aan te duiden haha! Jij hebt dan die met 3 l ...
Oh 8?! Neee ik heb 3
2 dagen geleden
Ik heb destijds ook heel erg getwijfeld, gegaan voor de “normale”. En daar past echt alles in! Heel ruim. We hadden wel nog een kleine kledingkast waar de voorraad luiers en kleding in grotere maten in lagen etc. Maar alles wat we gebruikten aan kleding, luiers, hydrofieldoeken etc paste heel ruim in de commode. Hadden zelfs nog ruimte over
2 dagen geleden
Zelfde hier! Ik heb niet veel opslag ruimte thuis dus dan lijkt die grote mij handiger maar ik vind die bovenste lades van die grote niet zo fijn daar past het net niet in heb ik het idee. In de grote lades kan je beter organiseren voor mijn gevoel
2 dagen geleden
Reactie op Eva030
Ik heb destijds ook heel erg getwijfeld, gegaan voor de “normale”. En daar ...
Heb je dan qua blad ook nog voldoende ruimte om naast het aankleedkussen een mandje / mandjes met spulletjes te zetten?
2 dagen geleden
Wij gaan dit keer voor een wat meer alternatieve babykamer.
Geen commode, alleen verschoonkussen en die kan op bed, kast of tafel wanneer nodig. Bij mijn dochter maakte ik weinig gebruik van de commode en stond vooral in de weg.
Verder ga ik voor een vloer familie bed in de babykamer. Genoeg ruimte voor de baby om veilig te liggen en ik ben dan dichtbij. Dochter van dan 3,5j kan erbij als ze wil.
Mijn man werkt in ploegen dus die kan dan in ons eigen bed.
Verder een kastje voor de kleding.
We gaan een Pokemon thema doen. Dus wat afbeeldingen op de muur van slapende Pokemon en knuffels op boekenplanken.
De grootste taak wordt de kamer leeg halen.
2 dagen geleden
Wij hebben oudjaarsdag via marktplaats babykamermeubels (gratis) opgehaald om leuk op te knappen. De babykamer moet bij ons nog helemaal gebouwd worden, want hebben nu nog geen kamertje. Dus wanneer mijn man dat gaat doen, ga ik de meubels opknappen. Kleuren zijn nog een beetje afhankelijk van het geslacht, willen we met de 20-weken echo weten. Gelukkig kunnen we ook nog dingen zoals een babynestje en box overnemen van vrienden👍🏼 ook obv hun ervaring ga ik een verdere uitzetlijst maken, want wat dat aanbod op internet betreft zie ik door de bomen het bos niet meer maar ik weet wel dat ik daar niet álles van nodig heb…
2 dagen geleden
Heb je dan qua blad ook nog voldoende ruimte om naast het aankleedkussen ee ...
Ja, maar wel heel beperkt. Wij hadden alleen de billendoekjes bovenop en een klein mandje met kleine spulletjes zoals thermometer/alcohol/watjes. Dan was er precies nog wat ruimte over voor een schone luier of het schone kledingsetje wat we aan deden . Dus ook een afweging idd of je dat voldoende vindt of liever meer ruimte wilt op het blad (wat ik mij ook kan voorstellen)
2 dagen geleden
Reactie op Eva030
Ja, maar wel heel beperkt. Wij hadden alleen de billendoekjes bovenop en ee ...
Hier mee eens !
Ik deed de spullejtes die ik snel voor het grijpen wou vaak in de bovenste lades kan je er zo bij