13 Reacties

3 dagen geleden

Ik heb eigenlijk zo veel mogelijk uitzet lijsten bekeken en in de notities van mijn telefoon van alles wat ik wil kopen een lijstje gemaakt. Als ik twijfel over hoeveelheden enz. Vraag ik dit aan vriendinnen die al mama zijn of aan mijn eigen moeder.

3 dagen geleden

Ik ben ook in juli uitgerekend vind het ook lastig qua kleertjes hoeveel lange en korte mouw dingetjes moet ik nu in huis hebben ? Iemand tips naar welke lijstjes er goed zijn die ik kan aanhouden want ik kan soms zo lang doorgaan omdat ik maar niet genoeg denk te hebben

3 dagen geleden

Reactie op Romy2

Ik ben ook in juli uitgerekend vind het ook lastig qua kleertjes hoeveel la ...
Voor het begin veel lange mouw. Zelfs bij een hittegolf de eerste 2 weken alleen lange mouw gedragen bij ons vorige kindje. Dus wat dat betreft kun je de standaard lijst aanhouden. Toen ze eenmaal haar temperatuur beter ging reguleren had ze het juist snel warm (altijd zo gebleven) en kwamen de korte mouwen rompers tevoorschijn

2 dagen geleden

Reactie op Mariaensky

Ik heb eigenlijk zo veel mogelijk uitzet lijsten bekeken en in de notities ...
Ik merk dat ik bij die uitzetlijsten ‘bang’ ben dat ze maar van alles erop zetten om maar te verkopen waardoor ik niet goed weet wat ik wel/niet moet geloven. Ik ga ze in ieder geval nog een keer goed bekijken.

2 dagen geleden

Reactie op C.-

Ik merk dat ik bij die uitzetlijsten ‘bang’ ben dat ze maar van alles erop ...
Dat is ook zo. Je kunt ook veel tweedehands krijgen en veel geld besparen. Dingen zoals het babybadje alleen de eerste maand gebruikt. Een verschoonkussen is heel fijn. Een commode kan fijn zijn, maar dat ligt aan jezelf. Wij verschoonde uiteindelijk toch meer beneden dan op haar kamer. Qua kleding is minimaal 6 setjes toch wel heel fijn. Of veel wassen. Ze lekken vaak door in het begin of spugen. Dus je wisselt best vaak op een dag. Nog steeds neem ik voor mijn dochter van 2j, 2 setjes reserve kleren mee in mijn moedertas. Een grote tas voor alle baby stuff is erg fijn. Wij vonden een rugzak prettig. Qua flesjes zit je tegenwoordig bij de meeste wel goed. Ook met die van bijvoorbeeld kruitvat. Hou er rekening mee dat je elke dag moet wassen. Dus veel of lastig onderdelen is soms irritant. Wij hadden er 3 en dat was fijn.

2 dagen geleden

Reactie op C.-

Ik merk dat ik bij die uitzetlijsten ‘bang’ ben dat ze maar van alles erop ...
Jaa precies dat heb ik ook daarom heb ik met hulp van de lijsten online, mijn eigen lijstje samen gesteld. Vind sommige dingen echt niet nodig die op die lijsten online staan. Nu heb ik een lijstje die ik kan afvinken met spullen die ik vind nodig te hebben.

2 dagen geleden

Ik heb laatst een hele lijst gemaakt met aanraders die ik heb vanuit de eerste in een ander topic. Zag er qua kleertjes ook al een hoop voorbij komen, misschien daar eens kijken

2 dagen geleden

Reactie op Dreumesmamaenzwanger

Ik heb laatst een hele lijst gemaakt met aanraders die ik heb vanuit de eer ...
Zou je die lijst eventueel willen delen of de naam van die andere topic? Kan hem zo snel niet vinden ben ik bang.

2 dagen geleden

Reactie op Romy2

Ik ben ook in juli uitgerekend vind het ook lastig qua kleertjes hoeveel la ...
Ik doe 6 om 6. (Lang-kort) Je bent tegenwoordig met next day delivery zo voorzien van meer :) Ik zag basic witte bij de primark in 6 verpakkingen, katoen vgm dus ga ze daar halen!

2 dagen geleden

Reactie op Dreumesmamaenzwanger

Ik heb laatst een hele lijst gemaakt met aanraders die ik heb vanuit de eer ...
Ik ben ook benieuwd naar de lijst!

2 dagen geleden

Mag ik vragen waarom je een relatief grote kans hebt op een vroeggeboorte? Ik ben zelf een prematuur en m’n zus is veel te vroeg bevallen van haar kindjes, maar ze zeggen dat er geen extra controle nodig is. Het zou niet erfelijk zijn.

2 dagen geleden

Wij hebben al twee jongens en merkte dat we veel van zoon uitzet lijst niet eens gebruikte

2 dagen geleden

Reactie op M@nonne

Mag ik vragen waarom je een relatief grote kans hebt op een vroeggeboorte? ...
Het kan aan je vorm baarmoeder liggen of lengte van de baarmoeder hals