21 Reacties
3 dagen geleden
Ik heb dit zelf ook gehad eergisteren. Ik ben nu 7+3 weken zwanger en heb net de verloskundige gebeld of ik vandaag nog kan komen voor een check. In principe zou ik volgende week vrijdag pas voor mijn eerste echo komen. Hopelijk hoort dit erbij en is alles goed bij je!
3 dagen geleden
Ik heb dit meerdere keren gehad en daarna meerdere positieve echo’s! Mijn verloskundige zegt dat dit kan komen door betere doorbloeding van baarmoeder(mond); hardere ontlasting of intensief bewegen.
3 dagen geleden
Ik heb dit 1 week geleden gehad ik had helemaal paniek en ik zat week 6 4 dagen ze hebben gekeken was innesteling bloed me baarmoeder had meer plek nodig
3 dagen geleden
Reactie op 210472
Had je met 6,4 week innestelingsbloeding?
Ik heb zelf nooit dat gehad en ...
Jaa en ik was zo erg geschrokken precies dit had ik ook k ben huisarts gegaan ik ging overdrijven dat echt veel bloed had zodat ze me gingen doorverwijzen en heel veel pijn. Zelfde middag was ik bij de gynaecoloog en er was helemaal niks aan de hand maar ik was vorige week ook echt geschrokken alle scenario’s gingen door mn hoofd maar ze zei is innesteling kan gebeuren je baarmoeder had meer ruimte nodig. Dus ik zou eerlijk gezegd gwn de huisarts opbellen zeggen je hebt super veel pijn en bloed gehad en ze verwijzen je door want liever dat je ernaar kijkt dan dat met stress zit (ook niet goed voor de baby) en overdrijf gewoon want de verloskundige wou me niet zien pas 3 dagen erna en de huisarts zette direct voor me door
3 dagen geleden
Reactie op SterkeWolf973214
Jaa en ik was zo erg geschrokken precies dit had ik ook k ben huisarts gega ...
Ik ben morgen 7 week en de innesteling heeft 3 dagen aan gehouden en het was echt licht roze net als TS dus ik stress niet heel erg meer. (Toen wel)!! Dinsdag heb ik m’n eerste echo!
3 dagen geleden
Jaa en ik was zo erg geschrokken precies dit had ik ook k ben huisarts gega ...
Eerlijk is eerlijk ik was echt bang dus gwn proberen het te laten doorzetten bij de huisarts lekker overdrijven dan heb je een gerust hart ook
3 dagen geleden
Reactie op 210472
Ik ben morgen 7 week en de innesteling heeft 3 dagen aan gehouden en het wa ...
Super spannend ik ook officieel me eerste echo dinsdag maar had natuurlijk al inwendig gehad door het roze bloed
3 dagen geleden
Eerlijk is eerlijk ik was echt bang dus gwn proberen het te laten doorzette ...
Dit vind ik een raar advies. Huisartsen en gynaecologen hebben het al druk genoeg, dus zeker niet overdrijven om maar een doorverwijzing te krijgen. Daardoor wordt de wachtlijst voor mensen die echt wat hebben dus zo groot. Gewoon eerlijk je verloskundige bellen, klachten uitleggen en vragen wat ze kunnen doen. Soms is dat alleen wachten en dan is dat zo. Ook al snap ik dat dat moeilijk is, maat wachten hoort bij het leven.
3 dagen geleden
Reactie op JBL24
Dit vind ik een raar advies. Huisartsen en gynaecologen hebben het al druk ...
Vinden mag maar ik vind het absoluut geen raar advies het is zeker al algemeen bekend dat we snel niet serieus genomen worden. Daarbuiten is het maar een afspraak van een kleine 5 minuten wat een moeder een gerust hart geeft. Ik snap je oogpunt daar niet van maar zo gek vind ik het niet en ben blij dat ze direct hebben gekeken want het had ook wel een miskraam kunnen zijn en ik had dat liever willen weten.
14 uur geleden
Ik heb dat ook af en aan, vaak bruin, nu roze. De eerste echo was goed, ben nu 8 weken. Ben benieuwd welke reden of advies ze jou hebben gegeven Shalina?
14 uur geleden
Vinden mag maar ik vind het absoluut geen raar advies het is zeker al algem ...
Voor jou is de afspraak 5 minuten, maar er komt ook administratie bij kijken voor de arts en de secretaresse. Je houdt gewoon een plek bezet voor iemand die het echt nodig heeft. Juist door te overdrijven werk je eraan mee dat vrouwen minder snel serieus genomen worden.
Roze bloedverlies is echt normaal en er is dus geen reden om je verloskundige niet te vertrouwen.
14 uur geleden
Roze afscheiding is normaal doordat je baarmoedermond extra bloed toevoer krijgt. Pas als je helder bloed krijgt en qua hoeveelheid zoals een menstruatie, kan het wat anders zijn.
13 uur geleden
Vinden mag maar ik vind het absoluut geen raar advies het is zeker al algem ...
Precies dit is waarom (huis)artsen mensen niet altijd meer serieus nemen. Als iedereen stampvoetend een overdreven verhaal op gaat hangen, maar als vervolgens puntje bij paaltje komt en er niks aan de hand blijkt te zijn, zou ik als arts ook moe worden. En zoals de rest zegt, daardoor worden mensen die écht spoed hebben niet meer serieus genomen.
Als de vk zegt dat het niet ernstig is en kan wachten, dan moet je op haar medisch advies vertrouwen en daar ook naar luisteren. Wil je toch perse een echo, boek dan lekker een pret-echo, maar laat de spoedplekken voor daadwerkelijke spoed.
13 uur geleden
Reactie op growingakiwi💖
Precies dit is waarom (huis)artsen mensen niet altijd meer serieus nemen. A ...
Luister, zorg vragen is geen misbruik maken van zorg spoedzorg bestaat juist omdat niemand kan inschatten hoe erg iets is zonder medische check en bij de huisarts langs gaan kom op zeg is algemeen bekend om met een paracetamol terug gestuurd te worden of wat dan ook. Bij bloedingen in zwangerschap is bellen geen paniek, maar verantwoordelijkheid artsen en triage weten exact wat spoed is, en als het niet spoed is, zeggen ze dat gewoon. Jij blokkeert dus geen plek; je voorkomt dat iets ernstigs onopgemerkt blijft. Het systeem is gebouwd op mensen die wél bellen, en hun paniek uitten niet op mensen die stil lijden so you do you
13 uur geleden
Luister, zorg vragen is geen misbruik maken van zorg spoedzorg bestaat juis ...
En niemand zegt hier ook van spring van de daken af dag je kapot gaat maar ze kan best wel zeggen ja ik heb buikpijn niks mis mee
9 uur geleden
Reactie op EnergiekeLynx123830
Voor jou is de afspraak 5 minuten, maar er komt ook administratie bij kijke ...
Nou vind deze reactie wel een beetje bot.
Nee ze houdt geen plek bezet, hoe kom je daar nu bij als je belt dan maken zij de beslissing of het nodig is te komen ja of nee.
En ja roze bloedverlies kan onschuldig zijn. Bij mij betekende dit bij mijn aller 1ste zwangerschap geen goed nieuws en als k niet aan de bel had getrokken. Had ik waarschijnlijk niet meer geweest. Dus ja ALTIJD bellen als je twijfelt!
6 uur geleden
Jaa isgoed karen als je niet wilt begrijpen je kan echt duidelijk zien wat ik bedoel maar je vertikt om het te begrijpen you do you ik heb liever antwoorden op mijn vragen