24 Reacties
2 dagen geleden
Wie dacht je anders dat ging betalen voor de high tea? De babyshower is een verrassing voor de zwangere over het algemeen, dus die gaat niet betalen.
Normaal gesproken wordt dit echter vooraf geregeld dmv tikkies en geen entree.
2 dagen geleden
Owjee ik vindt dit echt niet normaal, heel raar zelfs. Sowieso zal ik geen baby shower geven maar het idee alleen al, je wilt dan als aanstaande moeder zelf zo'n feestje en ga je ook nog mensen opleggen om daar geld voor te geven... sommige mensen worden denk ik echt wel beetje gek als ze kinderen krijgen of gaan trouwen... bespaar dan op kinderkleren ofz.. ?
2 dagen geleden
Ik vind het ook altijd ingewikkeld. Ik snap dat je met een uitje buiten de deur ook voor jezelf de mama betaald, maar het kan ook kleinschaliger, bij iemand thuis, voor een veel kleiner bedrag.
Ik zit niet te wachten op een babyshower. Sws al niet. Wij zijn 4 maanden geleden getrouwd, waar een vrijgezellenfeest bij kwam (wat van ons ook niet perse hoefde, maar uiteraard heel leuk was!). Ik zie diezelfde dames alweer aankomen 🫣. Vind het heel vervelend om mijn vriendinnen weer op kosten te jagen. Ik heb ze liever dichtbij me als de mini er is.
Anderzijds vind ik het voor vriendinnen die zwanger zijn wel altijd heel leuk om wat te regelen en aan ze te denken, maar dat is dan vaak niet met een babyshower
Tja, ieder zn ding en overal valt wat voor te zeggen. Je kan er altijd voor kiezen niet mee te gaan als het je zo dwars zit
2 dagen geleden
Ik heb al veel babyshowers meegemaakt en deze worden altijd als verrassing georganiseerd voor de aanstaande moeder. Dit gaat bij mijn vriendinnen altijd in overleg met alle aanwezigen. Qua idee en kosten. Hier betaal je dus voor je eigen eten+drinken en deel je de kosten voor de aanstaande moeder onder alle aanwezigen.
Mijn eigen babyshower was ook een high tea en ik kreeg een cadeau. Heb hier niet om gevraagd (vond het wel heel leuk) en heb ook niks betaald.
Volgens mij is dit ook het hele concept hier in Nederland van een babyshower, dus ik denk dat wat er bij jou was een normale gang van zaken is. Wel had ik vooraf dit allemaal besproken met alle aanwezigen en het via een tikkie ofzo laten lopen. Niet op de dag zelf pas
2 dagen geleden
Zo is elke baby/bridal shower bij mij gegaan. Ik ken geen andere manier. Het was wel handig geweest als je hiervan op de hoogte werd gesteld.
2 dagen geleden
Wat heerlijk Hollands 😂 Als ik een feestje geef betaal ik alles zelf. Ik nodig mensen uit, dus ik zorg voor het eten etc, ik vraag geen cent aan gasten. Mocht iemand het als verrassing organiseren dan snap ik dat de kosten over de gasten gesplitst worden.
Maar ik snap het hele “baby shower” gedoe niet. Wij houden een prep-party, oftewel gezellig met vriendinnen de hele dag koken zodat mijn vriezer vol ligt met home made gezond eten waarmee ik de eerste weken doorkom. Ik hoef geen “spullen” - ik wil community. Vrouwen die mij helpen in de eerste weken. De was doen. Stofzuigen. Dat is pas liefde! 💖
2 dagen geleden
Reactie op growingakiwi💖
Wat heerlijk Hollands 😂 Als ik een feestje geef betaal ik alles zelf. Ik n ...
Oh wat een ontzettend goed idee!!
2 dagen geleden
Reactie op MerelIsabelle
Oh wat een ontzettend goed idee!!
Stiekem zit niemand op een babyshower te wachten, en merk dat veel (zéker andere moeders) het enorm leuk vinden om samen te koken, babybedje in elkaar zetten, alle klusjes te doen die normaliter saai of zwaar zijn. Dan maak je je écht nuttig voor een zwangere dame, zodat ze met een gerust hart, volle vriezer en schoon huis de bevalling in kan gaan ❤️
2 dagen geleden
Reactie op growingakiwi💖
Stiekem zit niemand op een babyshower te wachten, en merk dat veel (zéker a ...
Misschien wel de beste tip die ik op dot forum tegen ben gekomen
2 dagen geleden
Reactie op MerelIsabelle
Misschien wel de beste tip die ik op dot forum tegen ben gekomen
ik zal ‘m ook delen in de maandgroep!
2 dagen geleden
Wat ik heb gezegd tegen mijn vriendinnen, hebben wij destijds ook bij mijn vriendin gedaan, in haar tuin. Gewoon gezellig iets organiseren bij iemand in de tuin ( ik beval in de zomer) zelf hapjes maken en versiering kopen bij de solow ofzo. Ik wil mensen niet verplichten om zoveel geld uit geven voor mijn babyshower. Dus heb gezegd doe het alsjeblieft niet te gek doe het gewoon lekker simpel zoals wij het bij die vriendin hadden gedaan.
2 dagen geleden
Ook ooit uitgenodigd voor een babyshower, bij d’r zus thuis.
€30,- per persoon om hapjes en drankjes in te slaan 🫠🫠🫠
En meebetalen aan het cadeau.
Op de dag zelf was ik door een noodgeval niet in staat te komen, kreeg ik achteraf alsnog een tikkie van €30 🥲
Ik snap dat als je ergens iets groters organiseert (high tea oid) je zelf betaald, ik zou dit alleen echt nooit zo organiseren.
En als het thuis is; doe een open tikkie dat als iemand iets wil geven voor het organiseren je daar wat van krijgt maar 15 man uitnodigen bij je thuis voor een paar uurtjes, wat frisdrank en hapjes en dan €450,- uitgeven is echt ABSURD.
2 dagen geleden
Reactie op LIH
Ook ooit uitgenodigd voor een babyshower, bij d’r zus thuis.
€30,- per pers ...
Nou inderdaad! Ik denk oprecht dat wij toen bij die vriendin nog geen 10tje per persoon kwijt waren hoor. Gewoon wat kleine hapjes en borrel hapjes en der moeder regelde de frisdrank . Ja het hoeft ook niet duurder voor mij. Wil mensen dat echt niet verplichten.
2 dagen geleden
Reactie op growingakiwi💖
Wat heerlijk Hollands 😂 Als ik een feestje geef betaal ik alles zelf. Ik n ...
Wowie, wat tof. Mijn bestie gaat sws aan me vragen of ik zoiets wil. Maar dat preppen lijkt me idd fantastisch. 🤩