13 Reacties
vorige week
Ik herken dit heel erg!!
Aan de ene kant wil ik graag weg om mijn dochtertje een leuke dag te geven omdat ik vind dat ik nu nog moet genieten van de 1 op 1 tijd met haar voordat ze grote zus word.
Maar aan de andere kant wil ik gewoon niks en niemand om me heen en de hele dag liggen en slapen.
Ik kan ook wel overal om huilen als m鈥檔 vriend iets doet zonder met mij te overleggen of terwijl ik al een ander plan had ( zonder dat hij er van weet want ik heb dit zelf bedacht zonder er over te praten 馃槄)
Hij is er gelukkig helemaal ok茅 mee en snapt dat dit erbij hoort, maar zoals jij ook al zegt vind ik het verschrikkelijk dat ik z鈥檔 heks ben hahahah
vorige week
Zo voelde ik me 1 week geleden ook. Nou kwam deze zwangerschap als een verassing en heb nu 2 kleine meisjes van 2 en 1 jaar en nog 2 van 11 en 10. Nou ja drukke boel thuis dus. Heb HG dus flink misselijk. Krijg het huishouden zelf niet meer op orde en ik vond dat de rest er geen rekening mee hield. Ik was zelf gewoon niet blij en een beetje van slag heel veel zorgen hoe en wat het verder moet. Heb me flink lopen afreageren op de oudste meiden en op mijn man. Ook gewoon geen zin om met iemand te praten of iets. Tot ik op een dag dacht ja waar ben ik nou mee bezig. Hartstikke vervelend voor mij maar de rest kan daar ook niks aan doen. En mijn man probeert ook echt veel te helpen, werkt 6 dagen en 鈥榮 avonds nog de kindjes in bad doen en naar bed en dan beneden de keuken opruimen en huiskamer opruimen. En dan gedraag ik me ook als een heks tegenover hem. Voelde me toen echt heel schuldig. Moet zeggen dat het eigenlijk wat minder is. Ook omdat ik mijn rust erin heb gevonden. Ik ben er ok茅 mee en stiekem ook een beetje blij dat ik straks weer een klein baby鈥檛je heb. Als ik er maar niet aan denk hoelang de zwangerschap nog duurt.
vorige week
Ik ken je situatie natuurlijk verder niet dus vergeet vooral wat niet resoneert, maar het eerste wat in me op komt is dat het misschien allemaal wat veel is. Het is ook niet niks, zwanger en al eentje rond hebben lopen, en het allemaal maar goed moeten doen voor je gevoel.
Zeker je een na laatste zin doet me denken aan dat het miss gewoon allemaal even teveel is en dat je miss wat extra rust nodig hebt. Weet dat het echt helemaal okee is om nu goed voor jezelf te zorgen en niet alles (voor je gevoel) perfect te kunnen doen en continue aan te moeten staan. Misschien heb je even een paar dagen die rust nodig, ik weet niet of het je lukt je die jezelf ook te gunnen.
Ik heb dit hele weekend na kerst alleen maar op de bank gechilled en de boel de boel gelaten omdat ik gewoon zo moe was. Denk dat als ik door was gedenderd ik ook alleen maar meer geprikkeld zou zijn en zo zou reageren.
Wat ik wil zeggen is, kijk of je iets meer rust kan pakken en weet dat dat helemaal okee is, je lichaam is super hard aan het werk en die supermoms op social media die alles maar lijken te kunnen bestaan niet ;) je bent niet gek en het is okee! De beste manier om voor je kindjes te zorgen is om jezelf ook die zorg te gunnen 鉂わ笍
Mij helpt persoonlijk ook om hier en daar een mindfullness oefening te doen en gewoon lekker te knuffelen.
vorige week
Reactie op P.25
Ik herken dit heel erg!!
Aan de ene kant wil ik graag weg om mijn dochter ...
Weet dat een op een tijd niet per se betekent wat actief te doen. Ik heb ook hele goede herinneringen aan de momenten waar ik gewoon met mijn moeder op bed een boekje aan het lezen was, of knuffelend samen teletubbies kijken.
Zoveel wat je gezellig samen op de bank of op bed kan doen wat zeker quality time geeft. Een spelletje, een puzzel, gewoon dat ze naast je zit te spelen terwijl je half wegdut. Die energie komt wel weer maar is echt niet de enige manier!
vorige week
Reactie op CreatieveKlank345730
Weet dat een op een tijd niet per se betekent wat actief te doen. Ik heb oo ...
Nee dat is ook zeker helemaal leuk! En die herinneringen heb ik ook van vroeger
Nu hebben wij wel een hele actieve dochter en moet ze echt even naar buiten anders wordt het er niet gezelliger van hahaha . En dan word ik ook niet gezelliger.
Dus dat probeer ik wel echt elke dag, ook zeker voor mezelf even wat frisse lucht
vorige week
Reactie op CreatieveKlank345730
Ik ken je situatie natuurlijk verder niet dus vergeet vooral wat niet reson ...
Ja misschien heb je gelijk, ik werk 36u en hebben een nieuw huisgekocht en ook nog partnerschapsregistratie gedaan. Mijn hele zenuwstelsel is denk ik wat overbelast. Gelukkig heb ik na vandaag 2 weken vakantie! 馃帀 of naja dit staat in t teken van de verbouwing maar ik ben verantwoordelijk voor de koek en sopie dus dat gaat lukken haha. Thanks voor je lieve woorden! 鉂わ笍
3 dagen geleden
Reactie op Vanienie
Ja ik heb dit ook heel erg...ik voel mij erg somber (alleen maar janken)
Al ...
Hoe is het nu? Weet dat het best even een paar dagen zwaar mag zijn, het is immers niet niks allemaal wat je lijf nu aan het doen is. Maar blijft dit aanhouden, bespreek het alsjeblieft met je verloskundige, huisarts of iemand die je vertrouwt. Je mag me ook altijd een berichtje sturen. Het hoeft echt niet allemaal leuk, roze wolk en geweldig te zijn, maar zwart en alleen maar somber hoort er ook niet bij. Dan praat met iemand om je hierbij te helpen want jij verdient ook een fijne zwangerschap!! Ik hoop dat je je (snel) wat beter voelt!
2 dagen geleden
Reactie op Vanienie
Aah echt super lief! Dankjewel voor je lieve woorden, ik heb inmiddels hulp ...
Heel fijn om te horen! 鉂わ笍 goed bezig mama!