20 Reacties
vorige maand
18 juli heb ik een miskraam gehad en nu weer zwanger inmiddels 5 weken en 3 dagen, en ik heb ook heel erg die angst om weer een miskraam te krijgen vind het wel lastig hoe ik daarmee moet omgaan
3 weken geleden
Herkenbaar. Dit jaar nog twee miskramen gehad, waarvan laatste in mei. Nu weer zwanger (3 weken en 4 dagen) maar het voelt nog een beetje gek al ben ik wel heel blij om dat streepje te zien. Bij mij uit het zich in nog niet de verloskundige bellen, geen afspraak maken tot 10e week en aan niemand willen vertellen. Bij de vorige keren kon ik mijn mond niet houden. Intense angst is er dus niet, soms moet je ook loslaten merk ik om echt te genieten. En dat is wat ik hopelijk nu ga proberen en doen
3 weken geleden
Reactie op Demisselijkemamainspè
Herkenbaar. Dit jaar nog twee miskramen gehad, waarvan laatste in mei. Nu w ...
Ik ook 3 weken en 5 dagen 🫶 hopelijk komt alles goed!
3 weken geleden
Heel herkenbaar. Zelf ook twee miskramen gehad dit jaar en langer geleden ook een buitenbaarmoederlijke. Nu voor de 5e keer zwanger 3w6d van hopelijk ons 2e kindje. Net nog een paniek aanval gehad, dat het niet goed zou komen. Maar ik hou me zelf voor: dag voor dag een stapje dichter bij die mooie beloning aan het einde. Nu eerst aftellen naar de eerste echo.
3 weken geleden
Ik heb ook het afgelopen jaar 2 miskramen gehad. Ben intens bang, het is bijna allemaal zelfs traumatisch voor me geweest. Ik kan ook absoluut niet genieten. 😔
2 weken geleden
Ja heel herkenbaar. In juni miskraam gehad met 4 weken. Echt veel vroeg dus. Ook echt net achtergekomen dat ik zwanger ben. En sindsdien dagelijks intens bang.
2 weken geleden
Oh zo moeilijk.. het is ook zo moeilijk om t los te laten. Zelf nu ook 4 weken zwanger.. vind t ook super spannend.
2 weken geleden
Hier ook zwanger na een miskraam. Heel spannend! Probeer wel echt positief te blijven en vertrouwen te hebben! Mogen jullie nu bij deze zwangerschap eerder voor een echo komen?
2 weken geleden
Pfff ja hier ook echt meerdere malen per dag in mijn hoofd...
Ik probeer te kijken naar de positieve signalen: goed oplopende testen, symptomen aanwezig en géén bloedverlies!
Ik focus me dan op wat er ieder geval tot nu toe goed is gegaan en hoe ver ik al gekomen ben.
Daarnaast helpt afleiding toch het beste. 😊
2 weken geleden
Het is ook zo spannend. Ik heb voor ons eerste kindje ook een miskraam gehad en ik probeer mezelf nu vooral te vertellen dat ik er echt geen invloed op heb. Wat gaat gebeuren gaat gebeuren en door nu al angstig te zijn kan ik mezelf niet beschermen voor de pijn die je voelt als het eventueel gebeurd. Soms helpt dat en soms ook echt niet. Ook zo stom dat begin van een zwangerschap net zo voelt als menstruatie pijn. Thanks moeder natuur…. 😂
2 weken geleden
Ik heb eind juli een miskraam gehad na 10 weken zwangerschap. Nu ben ik 4wkn en 4 dgn zwanger. Ik vind het ook zo spannend 💓
De verloskundige gaf aan dat mocht ik weer zwanger raken ik eerder een echo mag krijgen. Maar om nu al te bellen is misschien al wat vroeg? Wat zouden jullie doen?
2 weken geleden
Reactie op NatuurlijkeMirage990659
Ik heb eind juli een miskraam gehad na 10 weken zwangerschap. Nu ben ik 4wk ...
Ik zou het wel doen. Heb het met mijn laatste twee zwangerschappen ook gedaan, beide keren af moeten zeggen. Maar dat is makkelijker (logistiek) dan een afspraak laat plannen.
2 weken geleden
Hoi allemaal! Ik wil gewoon even van mij afschrijven. Ik ben vandaag 4 weken en 3 dagen zwanger. Dit is mijn 4e zwangerschap sinds afgelopen december. Helaas zijn de eerste 3 dus in miskramen geëindigd. Deze zwangerschap voelt heel anders want natuurlijk ergens positief kan zijn. Maar ik voel dus contact kramp en druk. Vergelijkbaar met ongesteldheid. Ik weet dat dat er bij kan horen maar het maakt mijn hoofd helemaal gek. Ben zo bang dit kindje ook weer te verliezen. We zijn nu 3 jaar bezig en de wens is enorm. Alle 4 de zwangerschappen zijn via IVF tot stand gekomen. Iemand nog goede tips op je hoofd af te leiden?
gisteren
Reactie op Menn27
Hoi allemaal! Ik wil gewoon even van mij afschrijven. Ik ben vandaag 4 weke ...
Hoe gaat het nu? Heel logisch dat je je zo voelt, heb je van werk en hobbies voldoende afleiding? Je hebt er natuurlijk geen invloed op wat die angst juist erger maakt. Ik heb geen gouden tips behalve misschien dat je mag erkennen dat het logisch en oké is dat je je zo voelt en dat er een grote kans is dat het dit keer wel echt zo mag zijn voor je. Houd hoop !!