11 Reacties
gisteren
Ik had hier eerder in me zwangerschap veel last van. Ben toen naar de huisarts gegaan en heb toen eenmalig medicatie gekregen voor de migraine. Ik dronk net zoveel als jij maar niks hielp zelf geen paracetamol de medicatie van de huisarts hielp meteen maar kan wel een risico vormen en wordt daarom niet snel voorgeschreven.
gisteren
Herkenbaar 😵💫
Soms word ik snachts al wakker met knallende hoofdpijn en weet ik al wat voor dag het gaat worden.
Ik neem sowieso paracetamol (helpt niet echt). Iets wat wel een aantal keer heeft geholpen, is even goed eten. Dit moet ik vaak met tegenzin doen, maar heeft mij een aantal keer gered. Als eten niet goed lukt, bouw ik het langzaam op (eerst een cracker, dan een stuk fruit, etc.). Gisteren maakte een blikje cola het verschil 😅
Geen wondermiddel, maar het proberen waard
gisteren
Wat bij mij ook helpt is in bed liggen (geen tv of telefoon scherm) en het raam wagenwijd open. Is met deze temperatuur heerlijk verkoelend en de rust en weinig prikkels in de kamer helpen dan ook. Naast het bed staat een fles mineraalwater. Als de hoofdpijn echt erg is, maak ik een katoenen hemdje nat onder de kraan en bind ik die om mijn hoofd heen :)
17 uur geleden
Slapen met het raam open als je dat nog niet doe! Ik heb hoofdpijn als we het niet doen en al die open staat wordt ik beter wakker
15 uur geleden
Je drinkt veel, maar plas je ook veel? Want dan plas je uiteindelijk alles weer uit;( wat bij moet goed helpt is elektrolyte, water met beetje zout en citroen, dan houd je t vocht beter vast! Je hebt er ook zakjes volgens mij!
14 uur geleden
Zouden het spieren in je rug/nek kunnen zijn die vast zitten. Even je schouders laten masseren en je nek/hoofd + eventueel warmte daar doen
7 uur geleden
Bij migraine helpt bij mij een verzwaard slaapmasker, maar denk dat het heel afhankelijk is van waar je hoofdpijn zit of dat zou helpen (bij migraine zit het bij mij vlak achter m'n linkeroog). En verder helpt bij normale hoofdpijn inderdaad wat eten ook wel eens!