38 Reacties
2 weken geleden
Mijn zoon is van begin juni en had zeker wel korte mouwen en korte broekjes aan die zomer.
2 weken geleden
Mijn zoon is van eind juni. Hij had in de eerste weken lange kleding, mutsjes, sokken etc aan. Ondanks dat het warm was buiten. Vanaf augustus is hij wat meer zomerse dingen gaan dragen. Hij kon z’n temperatuur goed reguleren. Dat verschilt per kind.
Ik zou wat kleine dingen met lange mouwen kopen (50/56) en als je wat korte dingetjes wil kopen misschien 56/62. Onze jongen heeft maat 50 nooit gepast dus zou daar niet te veel van kopen.
We hadden voor snachts een wollen deken, dat was wel fijn.
Verder leerde ik vrij snel dat je NIET het dekje van je kinderwagen erop moet doen in de zomer. Het wordt dan veel te heet in die bak. Je kan beter een dekentje meenemen voor als je denkt dat de baby het te koud heeft.
2 weken geleden
Ik lees mee!
Kan trouwens voor kindjes (eerste 0-2 jaar) wel de douky zonnedoek adviseren. Ik vond deze bij mijn dochter heel fijn toen het hartje zomer was (zij 6/7 maand), is ook gewoon veilig ipv een hydrofiel over de wagen!
2 weken geleden
Bij m’n dochter was het zo warm dat de kraamzorg adviseerde om alleen een romper aan te doen ( wel al een paar jaar geleden & m’n dochter zweette heel veel ) ik haal gewoon van alles wat.
vorige week
Hoeveel rompertjes met lange mouwen in maat 50 en in maat 56 zouden jullie zeggen? Op het internet staan zoveel verschillende aantallen
vorige week
Reactie op Kinderwens1996
Hoeveel rompertjes met lange mouwen in maat 50 en in maat 56 zouden jullie ...
Niet teveel, als je gewoon een hema of zeeman in de buurt hebt kun je zo bijhalen zodra je kindje er is en je weet welke maat goed is en welke romper je fijn vindt. Ik zou zeggen 4 van beide of zo?
In het begin is het voor de man (als die er is) alleen maar fijn om even naar de winkel gestuurd te worden ;)
vorige week
Reactie op Kinderwens1996
Hoeveel rompertjes met lange mouwen in maat 50 en in maat 56 zouden jullie ...
Ik zorgde bij de 1e dat ik iets van 6/7 setjes kleding had voor de eerste dagen, vond het daarna leuk om dingen bij te bestellen of idd mn man erop uit gestuurd, die vond het alleen maar leuk iets uit te zoeken.. Had gelukkig ook maatje 44 in huis omdat alles te groot was. Rompers had ik zelf alleen in maat 44/50 omdat verwacht werd dat de baby gewoon rond of op het gemiddelde zou zijn.
2e is met 30 weken geboren dus die had nog lang geen kleertjes aan😅 een heel ander verhaal dus..
vorige week
Reactie op Jacoline27
Ik zorgde bij de 1e dat ik iets van 6/7 setjes kleding had voor de eerste d ...
Bij de 1e beviel ik trouwens 3 weken te vroeg ( ingeleid) vandaar dat mn dochter kleiner was
vorige week
Handig deze topic! Mijn zoontje werd geboren op de koudste dag van het jaar, het was -10.. en deze baby zal waarschijnlijk geboren worden met ongeveer 30 graden.. dus alle tips zijn welkom haha