12 Reacties

Ja, ze worden zelfs vaak aangeraden. Maar je moet wel echt genoeg drinken er bij. Zoek maar eens op lengte, gewicht en dan water inname.

2 dagen geleden

Hoeveel gram fruit eet je per dag?

2 dagen geleden

Pruimen eten of Roosvicee Fruitkracht Pruimen proberen? Bij mn vorige zwangerschap kreeg ik movicolon vies spul dus deed er suikervrije ranja door dat ging nog 🤭🫠

2 dagen geleden

Je mag dit gewoon eten tijdens zwangerschap. Ik zelf meng ongeveer een eetlepel door een smoothie met fruit en sojayoghurt. Vind ik echt heerlijk

2 dagen geleden

Zou voor de zekerheid even je verloskundige bellen! Die kan dan aangeven hoeveel je ervan mag gebruiken.

2 dagen geleden

Ik gebruik zelf ook vaak chiazaad of lijnzaad (niet teveel nu) door de yoghurt voor extra vezels.

2 dagen geleden

Ik vind psylliumvezels eerlijk gezegd 10x viezer dan movicolon🫣 ik roer het in een bodempje lauwwater en klok het dan heel snel weg. Super vies! Maar het helpt wel als je er genoeg water bij drinkt

2 dagen geleden

Dit kan zeker behulpzaam zijn, maar het is inderdaad wel nodig dat je er genoeg bij drinkt, anders kan het de klachten alleen maar verergeren! Ik drink elke dag een glaasje Kefir, dit helpt mij wonderbaarlijk goed voor de stoelgang!

2 dagen geleden

Zelfde probleem hier… van nature al een langzame stoelgang (1x per 3 dagen) en op vakanties nog een tandje erger… Nu met de zwangerschap is het NOG erger, mn darmen liggen volgens mij gewoon stil! Ondanks dat ik mijn vezels bijhoud (>30 gr per dag) en meer dan 2 liter water drink en minimaal 30 minuten beweeg/ sport is dat niet voldoende. Wat voor mij nu werkt is (naast bovenstaande): -‘ s ochtends 1 glas water met 2 flinke theelepels psyllium gevolgd door - 1 glas roosvicee pruimen. - En voor het slapen een glas water met 1 zakje movicolon. Movicolon en psyllium vezels drink ik weg met m’n neus dicht, vind het niet te hachelen. Als het toch weer mis gaat heb ik microlax to the rescue…

Reactie op Lindazw

Pruimen eten of Roosvicee Fruitkracht Pruimen proberen? Bij mn vorige zwang ...
De roosvicee ga ik proberen! Ja die movicolon krijg ik dus echt niet weg en daar moet ik direct van overgeven helaas! Thanks voor de tip

Reactie op Lynnthe

Zelfde probleem hier… van nature al een langzame stoelgang (1x per 3 dagen) ...
Bedankt voor de tip!! Wat jij beschrijft heb ik ook!
Ik eet bijna uitsluitend vezelrijke voeding (deed ik al voor mijn zwangerschap) en kom gemakkelijk aan 40/50 g per dag. Gelukkig nooit last van darmklachten.