19 Reacties
gisteren
Sorry maar k krijg alleen negatieve vibes van : ze zou het heel erg vinden als wij eerder in verwachting zouden raken . Jij bent toch ook jaren bezig ! Geniet van je zwangerschap en haar tijd komt ook ooit hopelijk dat ze zwanger mag zijn. Hopelijk reageert ze minder heftig ! Succes . Ik zou het eerst aan haar vertrllen, niet perse naast iedereen ofzo
gisteren
Wat een lastige situatie voor jullie allemaal. Het is heel begrijpelijk dat je tegen het moment opkijkt, juist omdat je weet hoe moeilijk het voor je vriendin is. Maar jullie zwangerschap is iets waar je zelf ook trots en blij om mag zijn jullie hebben er lang voor gevochten en het mag nu eindelijk gevierd worden.
Toch kun je tegelijkertijd rekening houden met haar gevoel. Ik denk dat het het fijnste is om haar het nieuws privé en vooraf te vertellen, op een rustig moment. Dan hoeft ze niet in een groep te reageren en kan ze op haar eigen manier even haar emoties verwerken.
Je kan iets zeggen als: Ik wil dit eerst met jou delen omdat jij belangrijk voor me bent, en ik weet dat dit misschien dubbel voor je voelt. Ik snap dat volledig, en ik verwacht helemaal geen uitbundige reactie ik wil gewoon eerlijk zijn naar jou toe.
Goede vrienden kunnen blij voor je zijn, ook als het tegelijkertijd pijnlijk voor henzelf is. Het één sluit het ander niet uit. En hoe haar traject ook verder gaat, misschien lukt het haar binnenkort ook met behulp van behandeling.
Heel veel succes🩵🩷 en gefeliciteerd met jullie wondertje!
gisteren
Reactie op Chaosmama
Sorry maar k krijg alleen negatieve vibes van : ze zou het heel erg vinden ...
Die vibes krijgen wij dus ook. We zitten er best wel mee. We twijfelen om het haar vriend te vertellen, zodat hij het haar dan rustig thuis kan zeggen. Aan de andere kant is het misschien even als een pleister eraf trekken voor haar als we het haar persoonlijk zeggen. Ik weet het echt niet. We hebben geen zin in drama.
gisteren
Reactie op Amber louwerman
Wat een lastige situatie voor jullie allemaal. Het is heel begrijpelijk dat ...
Dankjewel! Wij zijn echt helemaal gelukkig. 💙🩷
Je hebt helemaal gelijk. Het is een moeilijke situatie. Het is niet echt een goede vriendin. Haar partner is belangrijk voor mijn man. Thats it.
Zoals ik in mijn vorige berichtje al stuurde twijfelen we om het nieuws via haar vriend te laten lopen. Aan de andere kant willen wij niet op onze tenen moeten lopen.
Het is even heel lastig.
gisteren
Sorry maar dat is geen vriendin! Ik heb ook jarenlang een onvervulde kinderwens gehad, en iedereen om me heen kreeg kinderen. Mijn zusjes, mijn nichten etc.. ik was altijd degene die de babyshowers organiseerde, en was oprecht altijd heel erg blij voor iedereen. Als ik een vriendin zou hebben die niet blij voor me zou zijn, en zelfs overstuur zou raken. Dan is dat voor mij einde vriendschap! Ik hoop dat je ernaast zit en dat ze het niet erg vind en zelfs blij voor je zal zijn. ❤️❤️ succes met vertellen, en laat jouw blijheid/geluk door niemand verpesten of afnemen..
gisteren
Ohja, misschien dat het helpt als je vooraf ergens een bakje met haar gaat drinken en het dan zelf 1 op 1 aan d’r verteld ipv in een hele groep..
gisteren
Reactie op Esperanza33
Ohja, misschien dat het helpt als je vooraf ergens een bakje met haar gaat ...
Ze is niet echt een goede vriendin. Zelf heb ik (sowieso sinds die opmerkingen) weinig tot geen contact met haar rechtstreeks. We twijfelen het nieuws via haar vriend te laten lopen. Zou dat een optie zijn denk je? Dan kan hij het haar thuis rustig vertellen en heeft ze de tijd het even te verwerken zonder dat ze de druk voelt van een leuke reactie geven.
gisteren
Reactie op Bambi26
Ze is niet echt een goede vriendin. Zelf heb ik (sowieso sinds die opmerkin ...
Ja als het geen goede vriendin is, dan zou ik het inderdaad via haar vriend doen. Hij is overigens ook degene die belangrijk is voor jouw vriend. Misschien is dat voor nu de beste optie. Geniet van je zwangerschap!
gisteren
Ik vind het heel vreemd dat ze dat zegt. Jullie zijn al jaren bezig en zij een paar maanden? Ik zou het idd haar vriend laten oplossen.
gisteren
Voor jullie gefeliciteerd
Ik heb ook gehoord, dat iemand een brief heeft gestuurd.
Om die manier kunnen ze hun emotie laten gaan, zonder dat jij er tegen over staat.
Als je ziet kan ze wss “normaal en blij reageren
gisteren
Reactie op Esperanza33
Ja als het geen goede vriendin is, dan zou ik het inderdaad via haar vriend ...
Denk dat dit inderdaad een goede optie is.
Ook soort van "ter bescherming" voor jezelf. Ik vind het nogal heftig wat ze heeft gezegd als jullie zelf al zo lang bezig zijn geweest! Natuurlijk zal het vervelend zijn voor haar om te horen, maar jullie geluk mag er (na al die tijd) ook zijn.
Fijne zwangerschap 🍀
gisteren
Hoi,
Wat een lastige situatie!
Misschien kunnen jij en jouw man het samen vertellen aan haar en haar vriend. Dan sta jij niet alleen en ziet zij misschien in dat dit iets speciaals is als haar vriend heel blij reageert.
gisteren
Ik snap best dat het confronterend is als iemand zwanger is, terwijl je zelf ook graag wilt.. Bij ons is het nu na 3.5 jaar eindelijk raak, en iedereen leek zomaar zwanger te worden.. Maar de mensen bij wie het "ook niet vanzelf" gaat, die gunde ik het juist meer, en het gaf ook hoop. Als het geen vriendin van jou is, zou ik het inderdaad tegen haar partner zeggen..
gisteren
Wij hebben voor de eerste ook jaren moeten wachten en met een traject is het gelukt. Ik vind haar reactie erg vreemd. Ik zou het zelf niet via haar vriend doen. Zou dat iets vinden om samen te delen met z’n vieren. Ik zou het wel voor de feestdagen doen dus uitnodigen voor een bakje koffie ofzo. Kunnen ze ook gaan wanneer ze willen.
15 uur geleden
Ik zou het eerlijk gezegd via haar vriend laten lopen. Je wilt juist zoveel mogelijk positiviteit om je heen tijdens je zwangerschap, en ik denk niet dat een koffietje of een persoonlijk gesprek met haar jou daar veel in gaat brengen. Aan haar eerdere opmerking te merken, lijkt ze ook niet oprecht blij te kunnen zijn.
Als ik in jouw situatie zou staan, zou ik jouw vriend vragen om het aan haar vriend te vertellen, zodat het op die manier bij haar terechtkomt. Dan kun jij er zelf wat meer afstand van houden en de rust bewaren.
Ik wens je heel veel geluk en vooral veel rust in je zwangerschap. 🩷
14 uur geleden
Sorry, als iemand al zo reageert zou ik al niet meer rekening houden met iemand.
Nu is het niet zo dat ik moeilijk kinderen kon krijgen. Mijn kinderwens werd met jaren verschoven door relatie en mijn vriend die er nog niet klaar voor was. Elk vriendin werd eerder zwanger en ik was mega blij en al die kinderen betekenen veel voor me. Ik heb nog nooit gedacht kut ik was niet eerder.
Wat een mis gunner. Ik snap dat het een gevoelig onderwerp is maar dan nog. Jaloezie omdat jij het zelf gunt kan ik echt wel begrijpen. Alleen het is geen wedstrijd. Wat een onzin.
Je man het laten oplossen, zou er zelf zo ver mogelijk uit de buurt van blijven. Bozen ogen kan je echt niet gebruiken.
13 uur geleden
Het is duidelijk dat je vriendin waarschijnlijk het meest moeite ermee heeft omdat het zo confronterend voor haar zal zijn. Niet dat ze het jou niet gunt, maar wss is het zo pijnlijk op dit moment dat ze dat niet kan uiten. Dat is heel begrijpelijk als ze nog onlangs alles heeft gehoord.
Uit ervaring, ik zou haar van te voren het nieuws vertellen, in persoon. Waarschijnlijk is ze heel verdrietig maar dan heeft ze tijd om haar eigen pijn te verwerken zonder in een groep te staan. Veel mensen in deze situatie schamen zich ook erg voor gevoelens van jaloezie en verdriet, ik zou absoluut haar niet het nieuws meedelen in een groep, want je weet dat het zo pijnlijk is voor haar.
Daarbij zou ik wel rekening met haar houden. Ze is een goede vriendin. Geloof me, ze gunt het je heus maar het is confronterend voor haar eigen situatie en dat doet zeer.
Succes, ik denk dat ze na een tijd heel blij is als je het zo aanpakt. Waarschijnlijk kan ze op een gegeven moment ook blij voor jou zijn.