4 Reacties

2 dagen geleden

In het algemene topic is een groot wasbare luier topic, heel handig! Om je vragen toch een beetje te beantwoorden, hier onze ervaring: wij hebben gekozen voor tweedelig (o.a. meest lekbestendig). We kochten bij billenboetiek een luxepakket met maat 1 (vonden we fijn, ook alle accessoires zitten er dan bij) en later een basispakket met maat 2 (want toen hadden we de accessoires dus al). Later nog wat extra basisluiers erbij gekocht want in de winter droogt dit langzamer (wij gebruiken geen droger, dan gaan ze langer mee). Wij kregen de tip om het apart zo te kopen, want mocht het geen succes zijn dan zit je niet gelijk aan maat 1+2 vast. Er zijn via verschillende websites ook huurpakketten te krijgen waarmee je kan testen of het wat voor je is. Hebben wij niet gedaan, want ik was er van overtuigd dat het een succes ging worden 馃槈. Daarnaast heel erg fan geworden van wolbroekjes en de anavy nachtluiers. Online consult bij billenboetiek vonden we heel fijn! Ons kindje is nu 15 maanden en zelfs mijn vooraf sceptische vriend probeert nu zijn vrienden te overtuigen.

2 dagen geleden

Ik zie dat de benaming van de pakketten bij billenboetiek inmiddels is veranderd (alleen luiers, basis, compleet), maar het idee blijft hetzelfde :)

2 dagen geleden

Wij gebruiken snap in luiers (merk close parent). Vooral omdat we er veel gekregen hadden van vrienden die ze voor hun kindje gebruikt hadden. Op een moment wat lekkage gehad maar dat had vooral te maken met dat hij ineens grotere plassen was gaan doen en we dus meer booster moesten gaan gebruiken. In de nacht hebben we happy bear nacht luier met een wolbroekje. Waar ik moeders met wegwerp regmatig hoor klagen over doorlekken snachts hebben wij daar met wolbroek nooit last van gehad 馃槉 Mijn advies zou vooral zijn om bij billenboetiek of kaatjekatoen een consult te doen en je te laten informeren over alle types en dan daarop een keuze maken.
Wij gebruiken fulltime de luiers van little and bloomz, ze zijn verkrijgbaar via Amazon. Wij gebruiken de pocket versie, en zijn heel erg tevreden. Voor de nachten gebruiken we 2 dikke bamboe nacht inleggers en die houden het prima, verdag 2 normale bamboe inleggers. Maar wat goed dat je wasbare luiers wil gebruiken, daar ga je geen spijt van krijgen馃