33 Reacties
gisteren
Ik begin smorgens met yoghurt met cruesli en een banaan dan later 4 volkoren broodjes beleg wisselt dagelijks qua avondeten elke dag wat anders al heb ik elke avond trek in broccoli ovenschotel met spekjes en kaas
gisteren
Ik eet geen ontbijt. Meestal een koffie en thee. Lunch vaak een broodje belegd met kipfilet of cottage cheese met wat fruit. Avond meestal een pasta of wokje met groente en kip of rund.
gisteren
Eigenlijk gaat 2 maaltijden alleen maar goed tegenwoordig..
Bij 3 komt het er sowieso weer uit 🫠
Ontbijt:
- Meestal 2 bruine boterhammen met gebakken eitje met ham, en wat augurk erbij (lekker typisch 😂)
- of brood met koud beleg
- of (op een lastige dag) echt alleen een kitkat 😅
Dan vaak wat snackgroenten met hummus of kruidenkaas
‘s Avonds soms een AVG’tje, maar meestal tegenwoordig een lichte soep of rijst met lichte toppings.
Verder 2 glazen melk en heel veel ijskoud water of ice tea green.
gisteren
Direct in de ochtend eet ik een bruine boterham met kaas en een decafe koffie.
Iets later eet ik ontbijt: overnight oats, yoghurt met granola of chiapudding bijvoorbeeld.
In de middag rond 14 uur eet ik een grotere warme maaltijd.
Omdat ik in de avond geen warm / zout eten meer kan verdragen eet ik in de avond vaak een proteïne yoghurtje, een fruitsalade, crackers oid.
Vind het persoonlijk het lastigste tot nu toe! In het eerste trimester kreeg ik niets weg maar had ik wel heel veel honger. Dat is al heel wat minder maar echt trek hebben in iets heb ik nog niet (maar dus wel de honger..)
gisteren
Ik eet:
'S ochtends vroeg (tussen 5 uur en 6) een beetje skyr.
'S ochtends voor werk (iets voor 8)
1 boterham met pindakaas
1e pauze
2 volkoren wasa crackers met mager beleg + groente (meesfal komkommer)
Grote pauze
- 2 boterhammen met kaas
Na de lessen / voor het naar huis gaan
- Handje nootjes (+ een beetje groente)
Soms eet ik op de dag nog ergens een ei.
'S avonds
- 1 aardappel met groente en vlees
En dan tussen slapen en avondeten
1/2 appel en wat skyr.
gisteren
Ik begin ‘s morgens met overnight oats met fruit en noten of kwark met fruit noten en krokante muesli.
Dan voor de lunch twee volkoren boterhammen met bijvoorbeeld kaas en een gekookt ei.
Soms een notenreep als ik het niet red tot het avondeten.
Dan ‘s avonds wisselend avg, pasta, woknoedels, rijst met groenten etc.
En verder veel kruidenthee.
gisteren
Ik eet echt veel haha
Ontbijt
50 gr havermout, sojamelk, pindakaas en fruit. Soms yogurt met 80 gr muesli en fruit.
Tussendoor
2 crackers met salade, eitjes, eiwit reep of wat anders lekkers
Middag
Broodje met lekkers, wat losse groente. Dubbele boterham pindakaas
Tussendoor
Eiwitshake met fruit en pindakaas
Avond
Wisseld, vind dat vaak een lastige maaltijd en vind bijna niks meer fijn om te eten.
Tussendoor nootjes en dadels.
Geef wel bv aan een baby van 8 maanden en ben heel veel kilo's afgevallen.
gisteren
Reactie op MerelIsabelle
Ik eet echt veel haha
Ontbijt
50 gr havermout, sojamelk, pindakaas en frui ...
Ik vind dit niet perse super veel hoor. Ik vond al het andere eerder heel weinig haha. Maar begin me nu toch af te vragen of ik toch eens mijn standaarden zou moeten aanpassen qua eten na wat ik hier lees haha 🙈
Hier eet ik ‘s ochtends meestal of 1 volkoren boterham met kaas oid of yoghurt met fruit en beetje cruesli havermout.
Vaak krijg ik dan voor de lunch alweer trek en eet ik iets kleins, rijstwafel oid.
Lunch vaak met een eitje/halve avocado/kipfilet en 2 boterhammen. Soms haal ik afbakbroodjes/croissantje oid, was een tijd lang mijn craving 🩷.
Dan voor het avondeten heb ik standaard alweer trek en eet ik weer iets kleins, cracker, rijstwafel, soms ook 1 boterham.
Tussendoor nog ergens een stuk fruit en bij de koffie ook vaak wel een chocolaatje 😏
Avondeten: dat wat op het HelloFresh menu staat. Soms toetje, soms niet.
Bij geen toetje dan nog wel eens iets kleins in de avond, klein bakje yoghurt, koekje, soms beschuitje met kaas, soms ook helemaal niks.
Ik geef geen borstvoeding haha. Sport wel veel, maar vraag me af of dat perse invloed heeft op mijn menu 🙈
gisteren
Reactie op LIH
Jongens wat eten jullie gezond allemaal!! 👏🏻😂
Er zijn echt dagen dat ik ...
Dat was ik ook de eerste 13 weken hoor. Echt alleen maar crackers en kaas
gisteren
Reactie op Herfstblaadje444
Ik vind dit niet perse super veel hoor. Ik vond al het andere eerder heel w ...
Ik vind dit ook helemaal niet veel hoor. Eet vooral wat je lichaam nodig heeft, is niet zo één op één te vergelijken met anderen op een forum :)
gisteren
Ik schrik wel een beetje van hoe weinig het bij de meesten is.. ik ben wel vrij actief maar goed we zijn allemaal een kind aan het uitbroeden.
S ochtends Havermout van plantaardige melk, met 1/3 banaan, rozijnen en wat pindakaas
Dan op werk vaak een latte met iets van een koek. Even later een stuk fruit
Lunch 4-6 boterhammen en een soepje oid
Tussendoor weer fruit, wat noten en een sultana of pakje crackers.
Dan ben ik weer naar huis gefietst en heb ik vaak alweer honger voor het avondeten dus pak ik een koekje of wat trucjes oid :p
Dan bord avondeten, geen idee hoeveel, maar als we aardappels eten eet ik er denk ik 4. Meestal geen toetje maar als ik ook nog zwaar gesport heb die dag vaak nog wel kwark of zo voor het slapen.
En in het weekend zit er wat minder structuur in maar is het ook vaak croissantjes s ochtends oid. Ik eet wel grotendeels plantaardig, dat scheelt wel in calorieën.
gisteren
Ik altijd wel voldoende hoeveelheid, zeker omdat ik ook nog probeer hard te lopen. Vandaag bijvoorbeeld ontbijtje met bruine boterham met avocado en tomaat en 1 met boter en hagelslag. Lunch met tomatensoepje en broodje met vegan tonijnsalade. Tussendoor kwark met muesli en fruit. Avondeten penne met bolognaise saus en wat salade. Straks als avondsnack zoute popcorn!
gisteren
Reactie op LIH
Jongens wat eten jullie gezond allemaal!! 👏🏻😂
Er zijn echt dagen dat ik ...
Dat dacht ik ook!!
Ik voel me nu niet zo gezond 😂
Ochtend- kwark/Griekse yoghurt met honing, banaan, walnoten
Tussendoor; 2 stukken fruit
Lunch; 3 broodjes met verschillende beleg
Tussendoor; koekjes of rijstwafel oid
Avondeten; maar net wat er op het menu staat en hoeveel zin ik er in heb.
Avond: twee crackers met kaas of zoals vanavond 4 rijstwafels 😂
Op vrije dagen soms nog wel eens iets lekkers waar ik dan op dat moment zin in heb, maar dat verschilt ook per dag..
gisteren
Ik heb een eetstoornis verleden gehad en had eigenlijk ook nog maar 7 maanden mijn cyclus terug toen ik ongesteld werd.
Ik let er dus heel erg op dat, ondanks hoe ik me soms ook voel.. ik goed blijf eten voor mezelf en de kleine!
Ik at voor de zwangerschap veel kwark, yoghurt en Snackgroenten, maar dat krijg ik nu slecht weg.
Mijn patroon is nu ongeveer als volgt..
O: Brinta met fruit, gedroogd fruit, halfvolle melk, noten & zaden & soms een chocolaatje ertussen.
Of
Een eiwitrijk baksel met fruit, kwark & zaden & noten.
Dan een koffie met een cracker met kaas.
L: 3 boterhammen met dubbel en dik beleg. 1,5 sinaasappel,
La vache qui rit kaasje
Of iets van een pitabroodje met beleg, of eiergerecht, wrap, afbakbroodje.
S: Smoothie of een protein yoghurt met iets van een snack a Jack, peperkoek en fruit etc.
D: goede avondmaaltijd, wisselend en als toetje wat protein chocomel.
S: paar chipjes, protein pudding en glaasje melk of warme melk met honing of glaasje melk en wat peer en 30+ kaas
gisteren
Ik ben jaloers op jullie dames! Eten is hier nog altijd drama. Ik heb nergens zin in, van veel word ik misselijk alleen al van het idee of de textuur zelfs ala ik het normaal heel lekker vind. En als ik er al zin in heb is het vaak niet bepaald gezond. Groente en fruit gaat gelukkig heel goed maar kom op dit moment absoluut eiwit en vezels te kort.
Meestal eet ik sochtends een banaan, als het lukt yoghurt met muesli en rood fruit. Soms vanille vla, dat dempt de misselijkheid wat.
Smiddags rijstwafels, of een pistoletje met iets als het lukt (avocado, sandwich spread, kaas, ...). Vaak kom ik niet verder dan 2 sneetjes toast met wat boter.
Avondeten vaak eigenlijk alleen de groente. Soms lukt pasta of aardappel uit de oven ook. Wraps met rauwkost wil soms ook nog wel.
En verder tussendoor fruit, wortel, komkommer en whatever ik crave ik ben al blij als eten gaat zonder mezelf te moeten forceren. Dus ook als dat bijv. chips of een koekje is idc.
Dus tips voor wat bij jullie hielp als dit herkenbaar is, is ook welkom haha.
gisteren
Reactie op Livelli
Dat dacht ik ook!!
Ik voel me nu niet zo gezond 😂
Ochtend- kwark/Griekse ...
Dit is toch ook gewoon gezond!
gisteren
Meestal zoiets:
O: schaaltje vla en 2 boterhammen met hagelslag
T: 2 crackers met kaas, Snelle Jelle, soms nog stuk fruit
L: 2 volkoren boterhammen met ham en kaas en vaak een gekookt ei
T: een stuk fruit (banaan of kwart meloen), soms iets van chocola of plak cake ofzo
A: portie warme maaltijd
T: vla
Hele dag door water, rooibos thee, en ‘s avonds ranja zonder suiker
En met dit alles heb ik nog steeds honger de hele dag haha